Citat:
Ursprungligen postat av
Favoritgame
Det finns möjligheter till allt möjligt men generellt är väl det knappast ett område som vetenskapen lägger speciellt mycket resurser på utan mera att amatörer och andra intressenter gör det.
Det går att ta hjälp av experter som kan undersöka om en film blivit manipulerad eller inte. Lyckas man bevisa att det inte har trixats med filmen så kan man sedan försöka utesluta naturliga förklaringar på det som filmats.
Citat:
Självklart kopierade jag bara en lista
Då vet jag. Det var nämligen namn på TV-serier med skådespelare med i där.
Citat:
jag är inte ens intresserad av detta område då mycket är fejk eller för sensationellt för min smak. Dock finns det en hel del intressant material i spökprogrammen som är rätt så tankeväckande så ditt påstående om att det inte finns inspelat övernaturligt material stämmer inte.
Jag har inte påstått att det inte spelats in något övernaturligt. Det jag påstått är att det mig veterligen inte finns något inspelat som bevisligen inte är manipulerat och inte kan ha en naturlig förklaring.
Men för att återknyta till ämnet så finner jag det som sagt ganska talande att man i Det okända inte fångar alla dessa mycket specifika påstådda aktiviteter på film. T e x den gången deltagarna påstod att spöket flyttade på överkastet
varje dag. Att man inte filmat det måste rimligtvis innebära att det bara rörde sig om ett rent påhitt.
Finns väl andra anledningar med, men jag kommer inte på någon som är rimlig. Gör du?