2016-08-07, 08:41
Medlem
GemytligGentlemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Du fick ju en filmlista av mig med spökprogram som filmar paranormal aktivitet, så det finns massor.

Du kom med påståendet, du får lägga fram bevis. Det är inte att komma med bevis att peka i en riktning och säga "hitta bevis för mitt påstående själv". Löjligt nog är det mer efterblivet i sammanhanget än att du hänvisar till American Horror Story och Supernatural i din lista med "intressanta klipp".
Citera
2016-08-07, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
Du kom med påståendet, du får lägga fram bevis. Det är inte att komma med bevis att peka i en riktning och säga "hitta bevis för mitt påstående själv". Löjligt nog är det mer efterblivet i sammanhanget än att du hänvisar till American Horror Story och Supernatural i din lista med "intressanta klipp".

Jag ville bara påvisa att det finns massor med spökprogram som fokuserar på att filma paranormal aktivitet om man nu är intresserad av det. Själv tycker jag bara att sådana filmer är rätt så ointressanta då det rätt så enkelt kan manipuleras.
Citera
2016-08-09, 20:51
Medlem
Citat:
Du fick ju en filmlista av mig med spökprogram som filmar paranormal aktivitet, så det finns massor.

Nu var det specifikt Det okända vi talade om.

Har du exempel på filmad övernaturlig aktivitet som bevisats inte vara fejkat samt inte kan ha en naturlig förklaring?

Att det finns en jäkla massa filmer på påstådd övernaturlig aktivitet vet jag, men jag har hittills inte sett något exempel på en film som bevisligen inte är fejkad och bevisligen inte rör sig om ett naturligt fenomen.
Citera
2016-08-09, 20:52
Medlem
Citat:
Jag ville bara påvisa att det finns massor med spökprogram som fokuserar på att filma paranormal aktivitet om man nu är intresserad av det. Själv tycker jag bara att sådana filmer är rätt så ointressanta då det rätt så enkelt kan manipuleras.

Det stämmer att det enkelt kan manipuleras, men det finns också möjligheter till att undersöka om något de facto blivit manipulerat.
Citera
2016-08-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GemytligGentleman
Löjligt nog är det mer efterblivet i sammanhanget än att du hänvisar till American Horror Story och Supernatural i din lista med "intressanta klipp".
LOL. Det hade jag missat.

Jag antar att Favoritegame bara kopierade någon lista.. annars har hen mycket mer allvarliga problem med att skilja på fantasi och verklighet än jag någonsin hade kunnat tro.
Citera
2016-08-10, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Det stämmer att det enkelt kan manipuleras, men det finns också möjligheter till att undersöka om något de facto blivit manipulerat.

Det finns möjligheter till allt möjligt men generellt är väl det knappast ett område som vetenskapen lägger speciellt mycket resurser på utan mera att amatörer och andra intressenter gör det.

Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
LOL. Det hade jag missat.

Jag antar att Favoritegame bara kopierade någon lista.. annars har hen mycket mer allvarliga problem med att skilja på fantasi och verklighet än jag någonsin hade kunnat tro.

Självklart kopierade jag bara en lista, jag är inte ens intresserad av detta område då mycket är fejk eller för sensationellt för min smak. Dock finns det en hel del intressant material i spökprogrammen som är rätt så tankeväckande så ditt påstående om att det inte finns inspelat övernaturligt material stämmer inte.
Citera
2016-08-10, 15:05
Medlem
Citat:
Det finns möjligheter till allt möjligt men generellt är väl det knappast ett område som vetenskapen lägger speciellt mycket resurser på utan mera att amatörer och andra intressenter gör det.

Det går att ta hjälp av experter som kan undersöka om en film blivit manipulerad eller inte. Lyckas man bevisa att det inte har trixats med filmen så kan man sedan försöka utesluta naturliga förklaringar på det som filmats.

Citat:
Självklart kopierade jag bara en lista
Då vet jag. Det var nämligen namn på TV-serier med skådespelare med i där.

Citat:
jag är inte ens intresserad av detta område då mycket är fejk eller för sensationellt för min smak. Dock finns det en hel del intressant material i spökprogrammen som är rätt så tankeväckande så ditt påstående om att det inte finns inspelat övernaturligt material stämmer inte.

Jag har inte påstått att det inte spelats in något övernaturligt. Det jag påstått är att det mig veterligen inte finns något inspelat som bevisligen inte är manipulerat och inte kan ha en naturlig förklaring.

Men för att återknyta till ämnet så finner jag det som sagt ganska talande att man i Det okända inte fångar alla dessa mycket specifika påstådda aktiviteter på film. T e x den gången deltagarna påstod att spöket flyttade på överkastet varje dag. Att man inte filmat det måste rimligtvis innebära att det bara rörde sig om ett rent påhitt.
Finns väl andra anledningar med, men jag kommer inte på någon som är rimlig. Gör du?
Senast redigerad av Sir. 2016-08-10 kl. 15:07.
Citera
2016-09-06, 02:10
Medlem
Vad sägs att få in en mullvad som informerar vilka hus det spökar. Så skickar vi ut ett medium som ska låtsas att farmor bodde där sista tiden Kan jag få gå in och kika lite, javisst stig in.

Vad känner mediet av?

Känner mediet av nåt annat i programmet?

Så läggs detta ut på youtube under titeln Före ordinarie seans (det okända)
Mediet får glasögon med en inbyggd kamera som filmar så pratar mediet in efteråt vad han kände i rummen.

Hur förklarar programmet det här.

Så räcker det ju med att mediet åker förbi platser. borde inte medium känna av saker konstant hela tiden. Medium bör vara bästa vittne om de har dragit förbi området och känt samma sak?

Man har en buss full med medium och drar förbi spökplatser. Kommer alla uppleva samma sak?
Citera
2016-09-06, 06:46
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Vad sägs att få in en mullvad som informerar vilka hus det spökar. Så skickar vi ut ett medium som ska låtsas att farmor bodde där sista tiden Kan jag få gå in och kika lite, javisst stig in.

Vad känner mediet av?

Känner mediet av nåt annat i programmet?

Så läggs detta ut på youtube under titeln Före ordinarie seans (det okända)
Mediet får glasögon med en inbyggd kamera som filmar så pratar mediet in efteråt vad han kände i rummen.

Hur förklarar programmet det här.

Så räcker det ju med att mediet åker förbi platser. borde inte medium känna av saker konstant hela tiden. Medium bör vara bästa vittne om de har dragit förbi området och känt samma sak?

Man har en buss full med medium och drar förbi spökplatser. Kommer alla uppleva samma sak?

BBC har gjort något liknande - det gick inte så bra för mediumen om man säger så..

https://m.youtube.com/watch?v=u4qGfNViVN8
Senast redigerad av SnakePlisssken 2016-09-06 kl. 06:48.
Citera
2016-09-06, 10:47
Medlem
Jamen. Hur trovärdigt är det att det kryllar av spökhus men man hör inga rykten om det på nätet än att det dyker upp i "Det okända". Normalt sätt så skulle det krylla av bloggar av folk som berättar hur det spökar i huset och visar bilder vad som hänt, eller låtit filmkameran vara på hela natten och fått in nåt märkligt.

Hur förklaras programmet Insider för flera år sen. En tjej som var medium för hästar. Hon hade fått tillbehör från någons häst att känna på och sen påstod att hästen hade dött, men det var inte sant.

Vem kan förklara det här varför det gick så himla fel eller var hon en bara kvacksalvare?
Citera
2016-09-06, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gzerd
Jamen. Hur trovärdigt är det att det kryllar av spökhus men man hör inga rykten om det på nätet än att det dyker upp i "Det okända". Normalt sätt så skulle det krylla av bloggar av folk som berättar hur det spökar i huset och visar bilder vad som hänt, eller låtit filmkameran vara på hela natten och fått in nåt märkligt.

Hur förklaras programmet Insider för flera år sen. En tjej som var medium för hästar. Hon hade fått tillbehör från någons häst att känna på och sen påstod att hästen hade dött, men det var inte sant.

Vem kan förklara det här varför det gick så himla fel eller var hon en bara kvacksalvare?
Ja, som alla andra medium!
Citera
2016-09-07, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frallans
Ja, som alla andra medium!

Du svarar inte på den sakliga frågan varför det inte kryllar av bloggar som folk berättar om sitt spökhus. Varför dokumenterar inte folk själva och lägger ut när mörkerfilmkameror är billiga.
Skäms folk som inte vågar berätta, men varför blir det ok i ett specialprogram kan man undra?

Sånt tas ju inte upp i nyhetssändningar vilket tyder på att det inte är bevis nog även fast historisk fakta stämmer, ja hur kommer det sig?

Vad händer om nån blir mördad av ett spöke? Polisen går inte på paranomala saker som letar efter vanliga bevis. Medium gäller inte i polisiära ärenden. Frun kommer av sannolika skäl bli misstänkt som mördaren, det finns ju inga andra alternativ.

Folk berättar att skåp rasar. Varför händer det inte när dom är där och blir skadade och måste till sjukhuset? Allt är så prydligt så att brandkåren, ambulans och polisen inte rycker ut och detta anses trovärdigt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in