2016-04-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Imovane...somnar man inte bara? Alltså hur flummar man på det? Fått för insomningsproblem

Ta nog många så skall du få se på flum. OBS! ej att rekommendera i samband med alkohol intag.

Mvh.
Citera
2016-04-25, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wasabi84
Imovane...somnar man inte bara? Alltså hur flummar man på det? Fått för insomningsproblem
Nej man somnar inte av dem om man inte går och lägger sig. Då hittar man ofta på dumheter istället!
Citera
2016-04-26, 01:08
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alice96
Har en äldre kompis vars doktor skriver ut i dos 3 st 7,5 mg imovane om dagen, är inte det väldigt mycket?

Låter jättekonstigt. Maxdosen är väl 7.5 för imovande och 10 för stillnoct, är du säker på att hen får 3 st varje kväll? Ovanligt att läkare göder ett beroende, men vet ej. Tycker flashback är så konstigt, alla hävdar att de får extrema mängder benzo utskrivet, varför vet jag ej.
Citera
2016-04-26, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sassafras21
Jag har stått på Imovane i två år nu. Ska sluta. Men har hört om "rebound effekten" alltså en oförmåga att kunna somna efter ett slutat intag. Jag har varit utan en vecka nu och har kunnat sova, men igår så kunde jag inte fastän jag var trött. Hur länge sitter rebound effekten i? Ska jag trappa ner successivt? Jag är medveten om att det är mildare en benzo.

Hoppas jag får några svar på det här inlägget! Tack!

Hej Sassafras21 , prova trappa ner - till exampl inom 10 dagar , gör en plan och följa exact . Det svårt at sluta med vilket som helst droger eller beroendeframkallande tableter men nedtrappning vill hjälpa . Jag var samma , men jag med samma plan har slutat med heroin , metadon , allt var IV . Imovane det benzo klass , men det vissa inte sig på urinprov , det bara upp till dig , du kan klara det lätt . Rädsla at du vill inte sova , men prova - 5-6 dagar med dålig sömn , men efter - hej då imovane och hej natur tröthet och sov gott . Informera om du klara .
Citera
2016-04-26, 08:41
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Låter jättekonstigt. Maxdosen är väl 7.5 för imovande och 10 för stillnoct, är du säker på att hen får 3 st varje kväll? Ovanligt att läkare göder ett beroende, men vet ej. Tycker flashback är så konstigt, alla hävdar att de får extrema mängder benzo utskrivet, varför vet jag ej.

Har en polare som fått 15 mg imovane som startdos. Väldigt vanligt att läkare göder beroende hos vissa människor. Det är för att vi flashbackare är störda.
Citera
2016-04-26, 09:35
Medlem
prolapse89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Har en polare som fått 15 mg imovane som startdos. Väldigt vanligt att läkare göder beroende hos vissa människor. Det är för att vi flashbackare är störda.

Sjukt då syftet bara är att ge rus, inte mig emot, tråkigt då man byter läkare bara.
Citera
2016-04-26, 17:05
Medlem
femtonbultens avatar
:-)) zopiklon ja, vilken knas medicin, man blir ju helt dum i huvudet, gör idiotiska saker och glömmer bort grejer som är viktiga, men ändå kliver jag på varje gång. Lämnar prov 3ggr i veckan, och nu sitter jag och undrar om den finns med på Stickan. Är ju med i programmet så om jag torskar skjuts tiden upp igen haha 😁 fan. Nu sitter jag här med ett hundrapack och har ångest. Pisseprov imorgon men jag vill ha typ fem stycken..
Citera
2016-04-28, 19:20
Medlem
Får man ökad hunger av zolpidem?

Är stilnoct och zolpidem samma sak?
Citera
2016-04-29, 10:56
Medlem
Det verkar vara lite olika rapporter om hungerkänslan. Själv tappar jag den nästan helt.

Stilnoct är ett varumärke som innehåller substansen zolpidem så det är samma sak.
När patentet gått ut för t ex tillverkaren av varumärket Stilnoct. är det fritt fram för andra att tillverka preparatet med substansen zolpidem, men med andra namn som t ex zolpidem stada m fl.
Senast redigerad av cherryfive 2016-04-29 kl. 11:01.
Citera
2016-04-29, 13:05
Bannlyst
Into precis för första gången 5mg stilnoct, vad har jag att förvänta mig ?
Citera
2016-04-29, 17:31
Medlem
Sådär fyra-fem timmar efter inlägget så vet du ju. Vad tyckte du då?
Citera
2016-04-29, 18:00
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89

Maxdosen är bara en rekommendation, läkarna kan överträda den om de vill. En del människor somnar helt enkelt inte av 7,5mg, så att man höjer dosen behöver inte alls betyda att läkaren "göder ett missbruk", och då får man helt enkelt en högre dos. Ur ett beroendeperspektiv är det givtvis bra att stå på en så låg dos som möjligt, samtidigt behöver folk få sova om nätterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in