2016-04-18, 14:35
Medlem
Doleos avatar
Jag har många års erfarenhet av zolpidem, de första åren använde jag det som ordinerat, som en insomningstablett. Men sedan upptäckte jag att om jag tog en högre dos än ordinerat så blev jag, hm vet inte om hög är det rätta ordet, men jag blev väldigt pigg och den förlamande depression försvann och jag fick världens energi, städning och dylikt gick som en dans.

På senare år har jag fått ut 30 pack från Apoteket i månaden, i bästa fall har de räckt i 2-3 dagar. Brukar börja med 40 mg och det dröjer inte länge förrän jag är helt personlighetförändrad, får otroligt mycket energi att "göra saker", blir väldigt social, osv, jag upplever att jag mår bra. Men när jag väl är "påverkad" har jag nästan ingen kontroll över mitt intag av zolpidem och därför tar de slut väldigt fort.

Jag har gjort väldigt många pinsamma saker under påverkan, kontaktat människor jag inte haft kontakt med på åratal och annat som jag inte minns. Jag får faktiskt minnesluckor nuförtiden. Senast gången för några månader sedan upplevde jag som ganska otäck, jag vet att jag vart inne hos grannen och pratat men har inte en aning om vad jag har sagt. Tidigare längtade jag efter nästa uttag av Z, nu tror jag inte att jag kommer att be om några fler recept på zolpidem.
Citera
2016-04-18, 20:50
Medlem
Saturnuspojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Fy fan, det där lät riktigt hemskt! Är du säker på att det beror på imovanen och den muntorrheten som den för med sig? Hur länge har du använt imovane och i vilka doser tar du dem?

4,5 år och 7,5mg+ 1/2 7,5mg.

Jo, jag är säker för innan dess hade jag bra tänder, kanske bara ett par hål per år. Tandläkaren var inne på samma linje att det var Imovanet.
Citera
2016-04-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Kan det vara så att det tar längre tid för stilnoct att verka om man häller i sig öl och äter godis samtidigt? Har väntat en timme nu utan resultat.

Edit: tog 25mg

Man skall äta zolpidem/stiolnoct på tom mage. Godis är aldrig bra och du är säkert tolerant med. Om du är småfull så borde det slå på som attan men du fattar det inte själv. Zombie/sömngångare.
Citera
2016-04-18, 22:26
Bannlyst
10st Imovane. Får se hur det funkar. Har nästan gett upp hoppet om dom då jag varit på skyhöga doser tidigare. Får se om man kan få en glimt av den där härliga zopiklon känslan.
Citera
2016-04-19, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Imovane sliter på tänderna som fan. 4st har jag nu fått dra ut.

På vilket sätt sliter det på tänderna?
Citera
2016-04-19, 17:47
Bannlyst
Möjligt man kan bli torr i munnen om man käkar mycket zopiklon, men har ändå svårt att tro att det är det. Käkar man medicinsk dos ska man inte behöva oroa sig för sina tänder.
Citera
2016-04-19, 19:11
Medlem
Jag har en erfarenhet att dela med mig av här. Jag tog en karta av stilnoct som jag fick av min dåvarande granne. Minns inte styrkan, men minns att jag fick de av henne efter att ha pratat i hissen på väg upp. Jag nämnde att jag hade fått slut på mina imovane och inte hade fått sova... Som svar på hennes fråga varför jag såg så sliten ut. Hon sa att stilnoct var svagare än imovane och att jeg nog behövde ta fler om jag skulle få ngn effekt. Sagt och gjort. Sov som en döing.

Problemet började när jag vaknade och var vaken men inte heller vaken. Jag var i "vaket" tillstånd i flera timmar och insåg att jag var levande begravd typ. Lyckades få kontakt med grannen ovanför som kom ner efter mina försök till kontakter. Det blev mitt första besök till st görans psykakut...

Imovane 7,5 mg kan jag ta hur många som helst. Hade tagit 37 stycken (ungefär) vid ett tillfälle då jag inte ville vakna mer och tyckte att jag ville dö marilyn monroe style och halsade ner tabbarna med en halv flaska absolut raspberry. Allt som hände var att jag vaknade nästa dag lagom till att gå till jobbet igen. Jobbade natt.

Hej och hå! Jovisst är det skillnad på ämnena. Inte bara styrkan. Men jag var ju å andra sidan van vid imovane, snorta koks och en jävla massa roppar vid tidpunkten. Före detta tillfälle alltså. Grannen jag fick stilnoct av var gammal missbrukare och bodde i träningslägenhet. Så jag tror inte att de direkt gav henne de svagare tabbarna....
Citera
2016-04-21, 14:17
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
4,5 år och 7,5mg+ 1/2 7,5mg.

Jo, jag är säker för innan dess hade jag bra tänder, kanske bara ett par hål per år. Tandläkaren var inne på samma linje att det var Imovanet.

Okej. Jag vet att man kan få problem med sina tänder av mediciner som gör en torr i munnen, men jag visste inte att det kunde gå så långt att man får dra ut fyra tänder efter att ha använt imovane i blott 4,5 år!

Citat:
Ursprungligen postat av 340340
På vilket sätt sliter det på tänderna?

Imovane i sig sliter väl inte på tänderna, men man blir torr i munnen av att använda det och då riskerar man att få hål och karies p.g.a. bristen av saliv som normalt sett motverkar detta.
Senast redigerad av Knarkarjävlar 2016-04-21 kl. 14:26.
Citera
2016-04-21, 15:47
Medlem
Skull-Kids avatar
Lol man blir torr i munnen av all benzo. Men trots att jag misskött mina tänder när jag käkat så har jag som max haft 2 hål i hela mitt liv och det var innan jag ens fick de på recept. Läsk däremot, frätte sönder mina tänders emalj. Har slutat med båda och har fått vita och fina tänder nu.
Citera
2016-04-21, 16:55
Medlem
KringExs avatar
Funkar Imovane bra mot ångest? Verka dom snabbt?
Citera
2016-04-25, 15:58
Medlem
Har en äldre kompis vars doktor skriver ut i dos 3 st 7,5 mg imovane om dagen, är inte det väldigt mycket?
Citera
2016-04-25, 16:36
Medlem
wasabi84s avatar
Imovane...somnar man inte bara? Alltså hur flummar man på det? Fått för insomningsproblem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in