2016-04-29, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Maxdosen är bara en rekommendation, läkarna kan överträda den om de vill. En del människor somnar helt enkelt inte av 7,5mg, så att man höjer dosen behöver inte alls betyda att läkaren "göder ett missbruk", och då får man helt enkelt en högre dos. Ur ett beroendeperspektiv är det givtvis bra att stå på en så låg dos som möjligt, samtidigt behöver folk få sova om nätterna.

Håller med. Jag har 20 mg stilnoct på recept för att jag ska sova. Har bytt läkare ofrivilligt flera gånger under det senaste året och dosen har aldrig varit nåt problem.
Citera
2016-04-29, 21:22
Medlem
gato12s avatar
Då har man provat Imovane dårå. Efter en halvtimme tänkte jag "vad är det här för skit, det funkar ju inte". Efter 40 minuter sov jag som ett litet barn. Det fungerar med andra ord ypperligt. Skönt att inte behöva uppleva de vanliga två timmarna av ormande i sängen innan man kan somna.

Men jösses vilken metallsmak dagen efter...sällan har vatten smakat så äckligt.
Citera
2016-04-30, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Då har man provat Imovane dårå. Efter en halvtimme tänkte jag "vad är det här för skit, det funkar ju inte". Efter 40 minuter sov jag som ett litet barn. Det fungerar med andra ord ypperligt.

Japp det är så Imovane funkar ! Fantastisk tablett !
Citera
2016-05-04, 13:03
Medlem
eddiepeddies avatar
Förstärker Imovane effekten på benzo?
T.ex Alprazolam, Oxazepam & Klonazepam?
Citera
2016-05-04, 13:47
Medlem
Sweenietods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Förstärker Imovane effekten på benzo?
T.ex Alprazolam, Oxazepam & Klonazepam?
Ingen aning, eller så binder de på samma GABA receptorer, så osäker på det.
Jag tycker själv opiater i små mängder förstärker benzon, men det är en subjektiv uppfattning.
Citera
2016-05-04, 18:16
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omega1234
Japp det är så Imovane funkar ! Fantastisk tablett !

Förutom att allt smakar rövfitta dagen efter och att man blir deprimerad om man äter det en längre tid.
Citera
2016-05-04, 21:59
Medlem
Hej!

Ja o min polare prövade första gången stilnoct 10mg st (igår, vi tog 4 var. Kändes mer mysigt att kolla/spela. Men finns det en säkrare dos man kan stiga till utan komplikationer?
Citera
2016-05-06, 11:51
Medlem
"Mysigt" är ju perfekt effekt för att ta rekreationellt, så varför höja öht, om ni inte längtar efter toleranshöjning och minnesförlust, och det är det lindrigaste scenariot. Räcker att ni kollar några sidor i tråden för att få koll på vad som kan hända.
Citera
2016-05-06, 22:18
Medlem
Har tagit Stilnoct i ett par dagar nu och har precis tagit en.

Kan jag dricka alkohol imorgon kväll eller bör jag vänta lite?
Är helt ny när det kommer till Stilnoct och Benzodiazepiner överlag.

Mvh.
Citera
2016-05-06, 22:40
Bannlyst
Brukar inte blanda ikto och imovane men nu fick jag för mig att göra det efter några öl. 5 mg iktorivil, 7,5 mg imovane och 4 st 50 cl starköl.

Slängde nyligen i mig imovanen så vad har jag att förvänta mig? Minneslucka?

Har lite tolerans men inte så mycket, har knaprat ikto i lägre doser den senaste månaden.
Citera
2016-05-07, 11:05
Medlem
Har ganska hög benzotolerans. Har försökt använda imovane rekreationellt två gånger tidigare utan framgång. Inget händer? Blir knappt trött.

Har 3st 7,5 kvar och några öl, men jag vill inte dricka. Är det ett måste? Är 22mg för lite? Jag har även ikto och cb till hands.

Är jag tvungen att konsumera alkohol för att få något slags rus på imo?
Hur ska jag gå tillväga för att få känna av detta omtalade rus?

Detta blir mitt sista försök på Z's så snälla hjälp!

Tack
Citera
2016-05-07, 16:12
Medlem
eddiepeddies avatar
Hur är det med Imovane och Buprenorfin/Subutex? Alla jag känner i programmet älskar Imo. Jag har provat en gång å det gav ett skönt men rätt kort rus. Åt 25mg Imo idag och 25mg oxazepam efter en dos Buprenorfin 4mg. Nyss tagit sista 4mg Bup. Kommer det funka med 1 - 2 5mg Imo + 5 - 10mg Oxascand för att sova? Tar 45mg mirtazapin och 50mg atarax till kvällen med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in