2016-04-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Statistik i detta sammanhang är tyvärr omöjligt att använda, helt enkelt eftersom det beror på alltför många situationer och parametrar. En icke blåst straff t ex, eller en felaktig offside osv osv osv.

Så det är en åsikt du har, det finns ett gammalt hederligt filmcitat som känns passande, Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks..

Grattis till din åsikt.
Citera
2016-04-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Sover sked? På samma sätt som ni sover sked med Bajen eller vad menar du?

Mjo för det råkar vi aldrig ut för..

Sanningen verkar svår.
Citera
2016-04-12, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Så det är en åsikt du har, det finns ett gammalt hederligt filmcitat som känns passande, Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks..

Grattis till din åsikt.

Jag skulle säga så här: Jag är rätt kunnig på fotboll och har sett otroligt många allsvenska fotbollsmatcher under dessa 25 år. Dessutom, talar man med folk utom sina egna supporterled, är det jag skrivit ofta en gängse uppfattning. Punkt slut liksom.
Citera
2016-04-12, 00:08
Medlem
2mass avatar
Citat:
Du kan självklart ha en annan uppfattning om det behagar dig.

Med indirekt menar jag t ex påverkan på andra lags matcher så att det bidragit till att hjälpa dessa tre storlag i tabellen i stort.

Indirekt stämmer och skall givetvis nämnas också. I göteborg har det t.ex varit känt sen länge att agendan är "en stad - ett lag". Som gaisare kunde man under åren 2006-2012 se sitt lag bli negativt särbehandlade av domarna i stort sett i varje match. Man kan ju t.ex skryta med(som enda svenska lag?) att ha fått en spelare utvisad för felaktigt inkast, fått spelare(ja, mer än en gång) varnade för offside utan att dom protesterat eller slagit undan bollen.

Detta går att bevisa, det vore dock ett sisyfosarbete som heter duga. Att utföra en sådan granskning skulle kräva enorma tidsmässiga resurser.
Citera
2016-04-12, 00:11
Medlem
Citat:
Jag skulle säga så här: Jag är rätt kunnig på fotboll och har sett otroligt många allsvenska fotbollsmatcher under dessa 25 år. Dessutom, talar man med folk utom sina egna supporterled, är det jag skrivit ofta en gängse uppfattning. Punkt slut liksom.

Pallar inte med denna diskussionen
Citera
2016-04-12, 00:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Sanningen verkar svår.
Vad sägs om att utveckla ditt påstående för liknelsen jag drog är säkert lika mycket sanning.
Citera
2016-04-12, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vad sägs om att utveckla ditt påstående för liknelsen jag drog är säkert lika mycket sanning.

"Svenska Fotbollförbundet
Evenemangsgatan 31 Box 1216 SE-171 23 Solna"

Gnaget AIK samarbetar med svenska fotbollsförbundet och har gjort det hur många år som helst. Att dela arena och lokaler är ett samarbete i min värld. Självklart är det misstänksamt. Och att som en del andra då tro att gnaget skulle vara förfördelade av domarna anställda av samma förbund är bara löjeväckande.
Citera
2016-04-12, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Indirekt stämmer och skall givetvis nämnas också. I göteborg har det t.ex varit känt sen länge att agendan är "en stad - ett lag". Som gaisare kunde man under åren 2006-2012 se sitt lag bli negativt särbehandlade av domarna i stort sett i varje match. Man kan ju t.ex skryta med(som enda svenska lag?) att ha fått en spelare utvisad för felaktigt inkast, fått spelare(ja, mer än en gång) varnade för offside utan att dom protesterat eller slagit undan bollen.

Detta går att bevisa, det vore dock ett sisyfosarbete som heter duga. Att utföra en sådan granskning skulle kräva enorma tidsmässiga resurser.

Alltid skönt med bittra Gaisare, det borde finnas någon slags call service, så att man kan beställa en av er när man haft en mindre bra dag, allt ni skulle behöva göra är att vara ert naturliga bittra jag, det får en att se saker i ett annat ljus, det finns alltid dom som har det sämre liksom.
Citera
2016-04-12, 00:27
Medlem
Signaturums avatar
Gått och lagt mig, vaknat upp och det är fortfarande enormt bittert efter förlusten mot Sundsvall.
Man trodde att laget skulle gå ut och vara rejält sugna på revansch efter kallduschen som Pawel ordnade, men det var samma loja inställning till hur fotboll ska spelas även idag.

Kuhn må stå och bröla vid sidlinjen, men det har ingen effekt och känns väldigt plastigt när en oprövad coach ska skrika halsen av sig i 90 minuter.
Lewicki börjar kännas väldigt inaktuell som EM-spelare med det han har visat upp nu mot Jönköping/Sundsvall, dåliga passningar och är inte riktigt med. Får han ingen sömn med den nya ungen i huset eller?
Árnarson stod för ett par ok insatser, men överlag vad han kass och Lasse borde definitivt leta efter en ny mittback om han inte vill bli utskåpad i varje match under VM.
Yotun är duktig framåt, men bakåt är han i nivå med Árnarson.
Rodic har sina stunder av briljans där han lyckas göra sin gubbe och levera in en farlig passning, men dessa stunder är väldigt ovanliga. Han försöker leka Ronaldo på sin kant men Cr7 har mer talang i lilltån än Rodic har i hela sin kropp. Skulle inte bli förvånad ifall Rakip ersätter honom snart.
Berget springer och sliter, kommer med mycket fart och styrka men inget mer. Idag visade han stundtals upp sitt bristande spelsinne, innan Giffarnas mål drog han t.ex ett långskott flera meter utanför straffområdet i dålig vinkel när Rakip kom framrusande i mitten och var fri.
Verkade heller inte vara helt alert på planen.
Rosenberg sliter där uppe men kommer ingenvart, börjar han bli gammal måntro?
Har inte levererat med mycket under dessa tre inledande matcher, och ska han behålla kaptensbindeln måste han höja sig rejält.

Det var det negativa, fanns dock ett par positiva sidor.
Dansken, Christiansen. Kämpar, spelar smart och jobbar över hela planen. Livsfarlig med bollen vid fötterna.
Molins. Redan efter 5 minuter har han ordnat mer farligheter än Örnen gjort under dom inledande 3 matcherna, dessutom målskytt. Ska starta mot Ellos hur mycket Örnen än gnäller om att han var duktig i cupen.
Rakip. Ung och pigg påg som sliter som en häst över hela planen, spelar moget för sin ålder.
Bra teknik, snabb och ett hjärta som dunkar för MFF.
Citera
2016-04-12, 00:27
Medlem
Vill påpeka att det inte var menat att stampa på någons tå eller liknande, utan mest för att få igång en förhoppningsvis intressant diskussion, kring något som i alla för mig verkar helt uppenbart.

Någon skrev "det är din personliga åsikt", vilket är så typiskt svenskt och tråkigt så man somnar...
Men jag erkänner att det inte står på Wikipedia och liknande, om det nu är så viktigt.
Citera
2016-04-12, 00:28
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:

Gnaget AIK samarbetar med svenska fotbollsförbundet och har gjort det hur många år som helst. Att dela arena och lokaler är ett samarbete i min värld. Självklart är det misstänksamt. Och att som en del andra då tro att gnaget skulle vara förfördelade av domarna anställda av samma förbund är bara löjeväckande.
"Tele2 Arena: Arenaslingan 14, 121 77 Johanneshov.
Stadium holding 30,000 for Hammarby IF & Djurgårdens IF."

Hammarby samarbetar med Djurgården och har gjort det under snart tre år, att dela arena och därav hemmaplan är ett samarbete i min värld. Självklart är det misstänksamt. Och att då tro att ett samarbete inte skulle existera klubbarna emellan för att hjälpa varandra är bara löjeväckande.

Ser du inte själv vilket hjärndött argument du kommer med?
Citera
2016-04-12, 00:28
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Alla allsvenska klubbar samarbetar i någon mån med SvFF med tanke på att förbundet administrerar Allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in