2016-02-23, 20:43
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sitt ner i båten, det är fortfarande försäsong. Kolla laguppställningen och alla byten som görs mellan 60-67 min. Malmö FF: Fredrik Andersson–Anton Tinnerholm, Rasmus Bengtsson (ut 67), Franz Brorsson, Pa Konate–Piotr Johansson (ut 60), Enock Kofi Adu (ut 46), Erdal Rakip (ut 67), Tobias Sana (ut 67)–Markus Rosenberg, Guillermo Molins (ut 60).

Avbytare: Erik Andersson (46), Vidar Örn Kjartansson (60), Vladimir Rodic (60), Kari Arnason (67), Magnus Wolff Eikrem (67), Yoshimar Yotun (67).

Är Oscar skadad och stannar Adu nu?

Jag säger inte att jag tror att det kommer ske, jag tänkte mer om man lekte med tanken att det startades riktigt trögt. MFF är vana vid framgång senaste tiden och man har lagt ut mycket pengar på truppen. Det har varit harmoni länge.
Citera
2016-02-23, 21:27
Medlem
junkbords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Inget direkt styrkebesked av MFF att torska med 3-0 mot Ålborg, detta efter oavgjort mot Sirius. Ponera att resultaten fortsätter halta, när tror ni det börjar knaka i fogarna? Kuhn har väl ganska starka krav på sig att iaf ha en chans att nå Europa via cupen.
När man ser höjdpunkterna från matchen så ser det väl inte så himla lattjo ut.
Men å andra sidan så är det en försäsongsmatch och man ska inte lägga för mycket värde i dom.

http://www.aabtv.dk/hojdepunkter-og-reaktioner-aab-malmo-ff
Citera
2016-02-23, 23:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zlarre94
Herregud, har INGEN av er 08;or kollat ÖFK i Superettan? Vi har SPELAT ut alla lag vi mött, främst på hemmaplan förra året. Det var inte ett enda lag förra året som vågade utmana oss på hemmaplan, hoppas att de Allsvenska lagen bjuder upp till dans i år istället. Visst möter vi bättre motstånd, men kommer ni upp till Östersund för att "plocka hem 3 enkla poäng" så åker ni hem med svansen mellan benen, det kan jag tala om för er nu. På våra 3 säsonger i SE så har vi bara 6 förluster.

Vi är dock dålig på bortaplan, främst på vanligt gräs (som Elfsborg är) men det är hemma vi tar 80% av poängen. Bättrar vi på bortaspelet så är vi helt klart en aspirant på top 6, annars plats 8-10.

Och vår trupp är bra. Dålig rutin från Allsvenskan (förutom nu när vi fick in Atta), men vissa spelare var på tok för bra för SE förra året, varför skulle de då inte hålla i AS? Tänker på:
Jamie Hopcutt bästa anfallare förra året.
Fouad Bachirou bästa mittfältare förra året
Michel Omoh som var årets utropstecken (kommer vara det i AS med)
"Sotte" som var bästa back tillsammans med Calisir i Södra.

Sen även Nouri, Ghoddos (varit bäst på försäsongen), Somi, Ken Sema, Dyer, Bergqvist för att nämna några namn som helt klart håller i Allsvenskan. Sen så behöver vi en striker, då varken Smajic eller Gero är bra nog. Det är de negativa just nu.

Samma sak nämndes då vi gick upp i SE "ÖFK är för dåliga ingen kvalitet bla bla bla". Vi är bäst som underdog

Välkommen till Jämtkraft Arena.
Och det är ingen skillnad mellan Superettan och Allsvenskan?

Välkommen ut i Verkligheten
Citera
2016-02-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Sitt ner i båten, det är fortfarande försäsong. Kolla laguppställningen och alla byten som görs mellan 60-67 min. Malmö FF: Fredrik Andersson–Anton Tinnerholm, Rasmus Bengtsson (ut 67), Franz Brorsson, Pa Konate–Piotr Johansson (ut 60), Enock Kofi Adu (ut 46), Erdal Rakip (ut 67), Tobias Sana (ut 67)–Markus Rosenberg, Guillermo Molins (ut 60).

Avbytare: Erik Andersson (46), Vidar Örn Kjartansson (60), Vladimir Rodic (60), Kari Arnason (67), Magnus Wolff Eikrem (67), Yoshimar Yotun (67).

Är Oscar skadad och stannar Adu nu?
När kom målen, bytte motståndet lika mycket?
Citera
2016-02-23, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Inget direkt styrkebesked av MFF att torska med 3-0 mot Ålborg, detta efter oavgjort mot Sirius. Ponera att resultaten fortsätter halta, när tror ni det börjar knaka i fogarna? Kuhn har väl ganska starka krav på sig att iaf ha en chans att nå Europa via cupen.
Säsongens första avgångskrav kom i sydsvenskans liverapportering från dagens match där någon stjärna tyckte att vi skulle kicka Allan och ge Baxter ett femårskontrakt, de som brukar kommentera där är förvisso inte de vassaste knivarna i lådan utan snarare halvslöa soppslevar.

Han kommer inte att hängas om vi blir titellösa den här säsongen men om vi är borta från toppstriden framåt sensommaren så blir det nog lite livat på sina håll.
Citera
2016-02-24, 00:25
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Herregud, har INGEN av er 08;or kollat ÖFK i Superettan? Vi har SPELAT ut alla lag vi mött, främst på hemmaplan förra året. Det var inte ett enda lag förra året som vågade utmana oss på hemmaplan, hoppas att de Allsvenska lagen bjuder upp till dans i år istället. Visst möter vi bättre motstånd, men kommer ni upp till Östersund för att "plocka hem 3 enkla poäng" så åker ni hem med svansen mellan benen, det kan jag tala om för er nu. På våra 3 säsonger i SE så har vi bara 6 förluster.

Vi är dock dålig på bortaplan, främst på vanligt gräs (som Elfsborg är) men det är hemma vi tar 80% av poängen. Bättrar vi på bortaspelet så är vi helt klart en aspirant på top 6, annars plats 8-10.

Och vår trupp är bra. Dålig rutin från Allsvenskan (förutom nu när vi fick in Atta), men vissa spelare var på tok för bra för SE förra året, varför skulle de då inte hålla i AS? Tänker på:
Jamie Hopcutt bästa anfallare förra året.
Fouad Bachirou bästa mittfältare förra året
Michel Omoh som var årets utropstecken (kommer vara det i AS med)
"Sotte" som var bästa back tillsammans med Calisir i Södra.

Sen även Nouri, Ghoddos (varit bäst på försäsongen), Somi, Ken Sema, Dyer, Bergqvist för att nämna några namn som helt klart håller i Allsvenskan. Sen så behöver vi en striker, då varken Smajic eller Gero är bra nog. Det är de negativa just nu.

Samma sak nämndes då vi gick upp i SE "ÖFK är för dåliga ingen kvalitet bla bla bla". Vi är bäst som underdog

Välkommen till Jämtkraft Arena.

Man behöver inte vara en 08a för att förstå hur mycket du överskattar ditt lag. Min gissning är att säsongen 2016 för er del kommer bli ungefär som säsongen 2015 blev för Hammarby. Att du tror på en placering bland Allsvenskans tio bästa lag är alltså ganska så skrattretande. Jag hoppas för övrigt att ni åker ut direkt även om jag, som sagt, gissar att ni blir kvar, detta på grund av att er klubb skänkt pengar till vänsterextremister och är ganska själlös (bildades 1996). Att er fixstjärna Omoh är fånigt paranoid gör ju inte saken bättre.
Citera
2016-02-24, 01:06
Medlem
pihlbaoges avatar
Citat:
Herregud, har INGEN av er 08;or kollat ÖFK i Superettan? Vi har SPELAT ut alla lag vi mött, främst på hemmaplan förra året. Det var inte ett enda lag förra året som vågade utmana oss på hemmaplan, hoppas att de Allsvenska lagen bjuder upp till dans i år istället.

Precis det som är mitt argument mot Östersund. Östersund har inget att sätta emot när det kommer till spelskicklighet mot lag som Malmö, Blåvitt eller Elfsborg, och lag som Gefle och Sundsvall är mycket bättre på att grisa sig till poäng än lagen i Superettan.

Man kommer inte kunna spela ut de bra lagen, och de sämre lagen har alldeles för tighta "lås"

Det är historiskt bevisat gång på gång att lag går inte upp från Superettan och "spelar ut" motståndarna i Allsvenskan. Antingen grisar de eller så förlorar de. Östersund kommer inte vara ett undantag. Och man verkar extremt ovilliga att inse det, och så länge man inte gör det kommer man åka rakt ut ur allsvenskan.
Senast redigerad av pihlbaoge 2016-02-24 kl. 01:10.
Citera
2016-02-24, 02:18
Bannlyst
Wiman sågar hela MFF laget vid fotknälarna:

http://blogg.sydsvenskan.se/wiman/2016/02/23/tank-att-inte-nagon-tog-chansen/

Har CL spelet stigit divorna åt huvudet?
Citera
2016-02-24, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pihlbaoge
Precis det som är mitt argument mot Östersund. Östersund har inget att sätta emot när det kommer till spelskicklighet mot lag som Malmö, Blåvitt eller Elfsborg, och lag som Gefle och Sundsvall är mycket bättre på att grisa sig till poäng än lagen i Superettan.

Man kommer inte kunna spela ut de bra lagen, och de sämre lagen har alldeles för tighta "lås"

Det är historiskt bevisat gång på gång att lag går inte upp från Superettan och "spelar ut" motståndarna i Allsvenskan. Antingen grisar de eller så förlorar de. Östersund kommer inte vara ett undantag. Och man verkar extremt ovilliga att inse det, och så länge man inte gör det kommer man åka rakt ut ur allsvenskan.

Lyssna inte på de ÖFK-fans som drabbats av totalt hybris. "Vi kommer chocka alla och vinna" lät det första året i superettan också. Då kom vi 10:a efter stundtals bra spel, stundtals väldigt dåligt. Skulle gissa på något liknande i år. Klarar vi att undvika nedflyttning så är det från min sida godkänt. Allt utöver det är en bonus.
Citera
2016-02-24, 10:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av netflixandpill
Wiman sågar hela MFF laget vid fotknälarna:

http://blogg.sydsvenskan.se/wiman/2016/02/23/tank-att-inte-nagon-tog-chansen/

Har CL spelet stigit divorna åt huvudet?

Det tror jag inte att det gjort men en del vill vidare i sin karriär andra känner sig osäker på en plats. Konate är inte en man för A-laget med nuvarande spelsystem. Var ska man sätta Eikrem? Hans omtalade passningsfot visar han alltför sällan. Jobbar mer i år men väger fortfarande för lätt.

Målvakterna är ett annat problem, de duger bra för allsvenskan men i Europa finns det stora frågetecken för dem.
Innerbackarna är för långsamma vilket kommer att ge ett par avstängningar i år och kanske någon straff emot oss.

När de tre målen kom skulle jag vilja säga att det var endast tre A-lagsspelare på banan. Det är ingen bortförklaring endast ett konstaterande.

Säsongen är fortfarande ung. Finns det något lag av danskarnas kvalité i Allsvenskan?
Citera
2016-02-24, 10:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
När kom målen, bytte motståndet lika mycket?

Målen kom innan 60:e minuten. Enl. vänner var det hårresande misstag av Konate och Adu vid de första två och en missade passning av påläggskalven Erik Andersson vid tredje.
Citera
2016-02-24, 10:37
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Säsongens första avgångskrav kom i sydsvenskans liverapportering från dagens match där någon stjärna tyckte att vi skulle kicka Allan och ge Baxter ett femårskontrakt, de som brukar kommentera där är förvisso inte de vassaste knivarna i lådan utan snarare halvslöa soppslevar.

Han kommer inte att hängas om vi blir titellösa den här säsongen men om vi är borta från toppstriden framåt sensommaren så blir det nog lite livat på sina håll.
MFF ska ha tre etapper i sin målsättning inför säsongen:
1. Vinna svenska cupen.
2. Spel i EL-gruppspelet.
3. Vinna allsvenskan.

Tuffa krav, javisst men vill man bli Nordens ledande klubb så är så här det ser ut. Det viktigaste är nummer 3, det alltid prio ett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in