2016-04-11, 23:53
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Båda är ute efter bollen och springer in i varandra av den anledningen. Ja, Carlgren vinner "duellen" och blir därmed bollförande men Ankersen kan ju knappast försvinna i det läget och då blev det som det blev. Jag tycker inte att han bryter mot någon regel där och då kan jag se det som rimligt att det aldrig blev nån avblåsning.
Nä, försvinna kan han inte göra. Men han springer ju ihop med bollförande Carlgren varpå konsekvensen blir att han tappar bollen och IFK kan dra fördel av det.
Citera
2016-04-11, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Ser att det diskuteras lag som får hjälp av domarna. Tillåt mig därför göra en lista utifrån 25 års erfarenhet av svensk fotboll och Allsvenskan.

De lag som mest får direkt och indirekt hjälp av domarna:
1. Göteborg
2. AIK
3. Malmö FF

Dessa tre är i total särklass. Det är inte utan att man funderat både en och två ggr om inte detta faktum bidragit en hel del till dessa lags framgångar i modern tid. De ligger också år efter år oftast i toppen, trots överlag samma medelmåttiga spelare som hos andra lag.
Det roliga (tragiska) i sammanhanget är att dessa lags fans på riktigt tillhör dem som gnäller allra mest på felaktiga domslut. Helt sanslöst.

Du får gärna hänvisa till statistiken som du baserar dina slutsatser på.

Kollar man på straffar t ex, så får vi inte flest i vår favör. Det säger i och för sig inte så mycket om de aktuella domsluten som lett fram till straffarna, men ändå värt att ha i åtanke.

Citat:
[...]

Vilket lag har fått flest straffar då? Jo, det ska jag berätta. Återigen är det från 1999 och framåt, och bara de lag som nu spelar i Allsvenskan.

1. Elfsborg – 49, varav 31 (63,27%) på hemmaplan. 36 av totalt 49 (73,47%) har gått i mål.

2. Malmö – 45, varav 24 (53,33%) på hemmaplan. 35 av totalt 45 (77,78%) har gått i mål.

3. AIK – 43, varav 32 (74,42%) på hemmaplan. 37 av totalt 43 (86,05%) har gått i mål.

4. Helsingborg – 40, varav 21 (52,50%) på hemmaplan. 30 av totalt 40 (75,00%) har gått i mål.

5. IFK Göteborg – 38, varav 24 (63,16%) på hemmaplan. 25 av totalt 38 (65,79%) har gått i mål.

6. Djurgården – 35, varav 19 (54,29%) på hemmaplan. 29 av totalt 35 (82,86%) har gått i mål.

7. Örebro – 34, varav 23 (67,65%) på hemmaplan. 28 av totalt 34 (82,35%) har gått i mål.

8. Kalmar – 32, varav 20 (62,50%) på hemmaplan. 25 av totalt 32 (78,13%) har gått i mål.

9. Häcken – 29, varav 20 (68,97%) på hemmaplan. 19 av totalt 29 (65,52%) har gått i mål.

10. Gefle – 21, varav 14 (66,67%) på hemmaplan. 15 av totalt 21 (71,43%) har gått i mål.

11. GAIS – 20, varav 11 (55,00%) på hemmaplan. 12 av totalt 20 (60,00%) har gått i mål.

12. IFK Norrköping – 17, varav 7 (41,18%) på hemmaplan. 14 av totalt 17 (82,35%) har gått i mål.

13. GIF Sundsvall – 16, varav 7 (43,75%) på hemmaplan. 12 av totalt 16 (75,00%) har gått i mål.

14. Åtvidaberg – 5, varav 4 (80,00%) på hemmaplan. 4 av totalt 5 (80,00%) har gått i mål.

15. Mjällby – 4, varav 2 (50,00%) på hemmaplan. 3 av totalt 4 (75,00%) har gått i mål.

16. Syrianska – 1, varav 1 (100%) på hemmaplan. 0 av totalt 1 (0%) har gått i mål.

[...]

http://fotbollsreportern.cafe.se/allsvenska-straffsiffror-del-tva-hemmafavoren/
Citera
2016-04-11, 23:56
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ser att det diskuteras lag som får hjälp av domarna. Tillåt mig därför göra en lista utifrån 25 års erfarenhet av svensk fotboll och Allsvenskan.

De lag som mest får direkt och indirekt hjälp av domarna:
1. Göteborg
2. AIK
3. Malmö FF

Dessa tre är i total särklass. Det är inte utan att man funderat både en och två ggr om inte detta faktum bidragit en hel del till dessa lags framgångar i modern tid. De ligger också år efter år oftast i toppen, trots överlag samma medelmåttiga spelare som hos andra lag.
Det roliga (tragiska) i sammanhanget är att dessa lags fans på riktigt tillhör dem som gnäller allra mest på felaktiga domslut. Helt sanslöst.

Jag bedömer dig som 100% jävig. AIK får absolut minst med sig av samtliga lag, räcker nästan att se straffstatistiken för att inse det.
Nu är jag också en smula enögd men Malmö är i särklass när det gäller gullande, och AIK i särklass mest mobbat av galningarna med pipa och flaggor.

Edit: Statistiken ovan säger inte ett skit.
Senast redigerad av Readyfreddie 2016-04-11 kl. 23:58.
Citera
2016-04-11, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Detta går inte att argumentera mot. Du har ju trots allt 25 års erfarenhet av svensk fotboll! :/

Man blir ju sugen på att höra mer kring vilken indirekt hjälp dessa lagen får av domarna

Du kan självklart ha en annan uppfattning om det behagar dig.

Med indirekt menar jag t ex påverkan på andra lags matcher så att det bidragit till att hjälpa dessa tre storlag i tabellen i stort.
Citera
2016-04-11, 23:59
Medlem
Synd att Lewickis form är kass inför EM.

Sen undrar jag om inte Ajdarevic och Cresoo är Allsvenskans bästa forwardspar?
Citera
2016-04-12, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Jag bedömer dig som 100% jävig. AIK får absolut minst med sig av samtliga lag, räcker nästan att se straffstatistiken för att inse det.
Nu är jag också en smula enögd men Malmö är i särklass när det gäller gullande, och AIK i särklass mest mobbat av galningarna med pipa och flaggor.

Du tycker inte något från verkligheten kan tänkas säga emot dig när gnaget faktiskt 'sover sked' med förbundet?
Citera
2016-04-12, 00:00
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Du kan självklart ha en annan uppfattning om det behagar dig.

Med indirekt menar jag t ex påverkan på andra lags matcher så att det bidragit till att hjälpa dessa tre storlag i tabellen i stort.
Hur ska jag kunna ha en annan uppfattning när du kommer med facit? Du har ju 25 års erfarenhet av svensk fotboll!! Nä, Denna fruktansvärda skandal måste upp till ytan!
Citera
2016-04-12, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie

Det säger en sak, vem som fick flest straffar under detta specifika tidsintervall. Sedan bör detta kanske divideras med antal spelade allsvenska matcher. Vissa lag har haft sejourer i lägre serier.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Är ni medvetna om att det är sensationellt patetiskt att lipa över påstådda domarfördelar? Det är både uttjatat och för det mesta osakligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Du får gärna hänvisa till statistiken som du baserar dina slutsatser på.

Kollar man på straffar t ex, så får vi inte flest i vår favör. Det säger i och för sig inte så mycket om de aktuella domsluten som lett fram till straffarna, men ändå värt att ha i åtanke.

http://fotbollsreportern.cafe.se/allsvenska-straffsiffror-del-tva-hemmafavoren/

Statistik i detta sammanhang är tyvärr omöjligt att använda, helt enkelt eftersom det beror på alltför många situationer och parametrar. En icke blåst straff t ex, eller en felaktig offside osv osv osv.
Citera
2016-04-12, 00:02
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Synd att Lewickis form är kass inför EM.

Sen undrar jag om inte Ajdarevic och Cresoo är Allsvenskans bästa forwardspar?

Jag håller Ranegie och Johnson högre.
Citera
2016-04-12, 00:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Du tycker inte något från verkligheten kan tänkas säga emot dig när gnaget faktiskt 'sover sked' med förbundet?
Sover sked? På samma sätt som ni sover sked med Bajen eller vad menar du?
Citat:
Statistik i detta sammanhang är tyvärr omöjligt att använda, helt enkelt eftersom det beror på alltför många situationer och parametrar. En icke blåst straff t ex, eller en felaktig offside osv osv osv.
Mjo för det råkar vi aldrig ut för..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in