2016-04-03, 09:04
Medlem
mishimas avatar
Det här borde väl oroa Djurgårdarna lite.
http://mobil.dn.se/sport/fotboll/ranegies-stora-problem-vid-aterkomsten-konstgraset/
Citera
2016-04-03, 09:11
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Otroligt kul dag igår i och med en välförtjänt seger mot KFF.

Nu var ju Kalmar riktigt kassa och producerade nästan inget framåt. Om det beror på att man hade en dålig dag eller att Södra gjorde dem dåliga får väl tiden utvisa.

Väldigt nöjd med Södras insats hur som helst och det hade kunnat bli mer än 0-1. Väldigt nöjd med hur centrallinjen defensivt funkade - Cajan kändes som säkerheten själv i mål, Calisir och Karlsson fortsätter sitt fina samarbete och även Fidde och Gojani gjorde en defensivt utmärkt match.

Om jag ska ge lite ris så tycker jag att Kozica kunde ha fått ut mer av sitt spel. Försvann lite ur matchen, var inte med i så mycket kombinationer, fick inte ut så mycket och missade öppet mål. Kändes även som att högerbacken Siwe hade lite premiärnerver, utan att för den sakens skull göra bort sig.

Bäst i Kalmar var ändå Antonsson som var den ende som hotade offensivt. Mittfältsparet Elm och Ismael som av kalmariter hyllats som ett av ligans bästa innermittfältspar hade det svårt och slog bort en hel del bollar. Kalmar förlorade klart på mittfältet där Södra var övertaliga. Romario på topp var ju hyfsat menlös och Kalmar hade behövt en extra mittfältare istället. Det hade nog också gjort Kalmar mer bekväma med att flytta upp sina ytterbackar, som nu knappt var involverade i något farligt offensivt. Särskilt Eriksson på vänsterbacken kändes väldigt negativ. Abdu har ju en del spel i sig, men går bort sig hela tiden. Ser inte ut som en startspelare just nu.

Väldigt kul att se hur det hela blir nästan match hemma mot Malmö.
Citera
2016-04-03, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
http://mobil.dn.se/sport/fotboll/ranegies-stora-problem-vid-aterkomsten-konstgraset/
Att vara ute och slira på Stureplan är nog inte optimalt för återhämtningen heller. Ännu en anledning att oroa sig.
Citera
2016-04-03, 09:20
Medlem
4522s avatar
Situationen med Rosenberg är 70-30 straff-inte straff i Sverige. Johansson gör bort sig totalt när han ens ger domaren chansen att hitta den straffen. Det är en urbota idiotisk satsning som inte hör hemma på den delen av plan. Fast då ska vi även ha klart för oss att det är 100-0 när Enarsson springs ner i straffområdet. Det finns bara en gång det inte kan vara straff och det är om domaren är blind. Inte synskadad, utan helt blind.

Peking står upp bra i första halvlek och dominerar totalt, där MFF snarare ser ut som Falkenberg än något pengastint mästarlag som mött Real och Juventus. Det är synd att målet kommer med så pass dålig tajming innan halvtid, det var uppenbart att momentumet hade skiftat direkt i andra halvlek. Inte så konstigt kanske. Det är lite orosmoment nummer ett, spelarna hade inte riktigt den där geisten när det blev 2-1 till MFF.

Jag är även lite skeptisk till Jannes byten, om Tkalcic inte var döende så borde han ha fått stanna kvar på plan. Han hade ett enormt övertag tag på Yotun och många av dom farligaste chanserna uppstod på den kanten. Istället hamnar en trött och slut Nyman där. Jag hade hellre plockat Tekie mot Blomqvist och Andersson mot Nyman. För då hade Tkalcic kunnat bomba lite inlägg också.

Innermittfältet är orosmoment nummer två, Tekie är fenomenal med bollen men det räcker inte när man möter topplagen. Fransson hade en helt annan stabilitet i sitt defensiva spel och i närkamperna. Det blev mycket bättre balans och Sjölund fick inte slita hund i no man's land. Tyvärr finns inga riktiga alternativ när Smith är borta, för jag är inte övertygad om Blomqvist centralt och Hadenius är bättre som inhoppare för att ändra matchbilden.

Ska vi vara lite positiva också? Fjoluson kändes OTROLIGT mycket stabilare än på försäsongen. Riktigt mäktig match från honom, kul som fan!

I fallande ordning:

Bäst i Peking: Sjölund, Fjoluson, Mitov
Sämst i Peking: Kujovic, Ante Johansson, Tekie

Citera
2016-04-03, 09:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
AC blev väl avblåst när han gjorde en tackling med dobbarna före som inte träffade, där stödjebenet träffade boll. Frispark + varning för den. Absolut inget konstigt att Rosenberg får straff i det läget då. Satsningen är våldsam, satsning med dobbar mot motspelarens fot. Inte konstigt att det blir straff.

Skulle dessutom haft en varning med tanke på den nivå domaren ville hålla i matchen.

Rakips mål är inte hands, tittar man noggrant ser man att han vinklar fram höger bröstmuskel genom att sträcka ut högerarmen och slänga den bakåt. Avslutet är klass.

Välförtjänt seger för MFF, betydligt mer välförtjänt än segern i cupen. Förstår inte att det är sånt gnäll på folk.

Pinsamt av Lundh att försöka dra igång något slags drev nu mot Kuhn också, räcker tydligen inte att slå regerande mästarna med två bollar i en hemmapremiär, han är tydligen en usel tränare och dålig ledare ändå pga en petitess.
Glöm inte att Lundh är BoIS:are i grunden. Han har väl alltid något att klaga på när det gäller MFF.
Citera
2016-04-03, 09:44
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Otroligt kul dag igår i och med en välförtjänt seger mot KFF.

Nu var ju Kalmar riktigt kassa och producerade nästan inget framåt. Om det beror på att man hade en dålig dag eller att Södra gjorde dem dåliga får väl tiden utvisa.

Väldigt nöjd med Södras insats hur som helst och det hade kunnat bli mer än 0-1. Väldigt nöjd med hur centrallinjen defensivt funkade - Cajan kändes som säkerheten själv i mål, Calisir och Karlsson fortsätter sitt fina samarbete och även Fidde och Gojani gjorde en defensivt utmärkt match.

Om jag ska ge lite ris så tycker jag att Kozica kunde ha fått ut mer av sitt spel. Försvann lite ur matchen, var inte med i så mycket kombinationer, fick inte ut så mycket och missade öppet mål. Kändes även som att högerbacken Siwe hade lite premiärnerver, utan att för den sakens skull göra bort sig.

Bäst i Kalmar var ändå Antonsson som var den ende som hotade offensivt. Mittfältsparet Elm och Ismael som av kalmariter hyllats som ett av ligans bästa innermittfältspar hade det svårt och slog bort en hel del bollar. Kalmar förlorade klart på mittfältet där Södra var övertaliga. Romario på topp var ju hyfsat menlös och Kalmar hade behövt en extra mittfältare istället. Det hade nog också gjort Kalmar mer bekväma med att flytta upp sina ytterbackar, som nu knappt var involverade i något farligt offensivt. Särskilt Eriksson på vänsterbacken kändes väldigt negativ. Abdu har ju en del spel i sig, men går bort sig hela tiden. Ser inte ut som en startspelare just nu.

Väldigt kul att se hur det hela blir nästan match hemma mot Malmö.
Döm inte grabben för hårt, han spelade väl div. 7 fotboll för två år sedan.
Citera
2016-04-03, 10:18
Medlem
ArneIIIs avatar
Kalmar betedde sig naivt likt ett gäng småpojkar försvarsmässigt igår. Ett under att de bara släppte in ett mål. Framstod som vilket dussinlag i SE som helst som J-södra med enkelhet slog förra året.
Ska dock bli kul att se Cibickis fortsatta framfart hos bibelbältarna.

Mycket missunnsamhet mot Malmö, vilket kan bli tröttsamt. Av det lilla jag såg var det en välförtjänt och kontrollerad seger sett till 90 minuter. Andreas Johansson ska bara hålla käft sett till hur han betett sig tidigare, ja jag pratar såklart om det här: https://www.youtube.com/watch?v=zfIdDyugsGw

Skulle han spelat i något av de fem lagen skulle han garanterat inte kommit undan så lätt.

Idag är jag övertygad om 3 poäng i Falkenberg. Har egentligen inte så mycket mer att skriva om den matchen nu men FFF känns som ett lag man vill möta borta tidigt på säsongen.
Citera
2016-04-03, 10:30
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Skaplig jävla satsning miljöfuskarna Volkswagen gör på allsvenska lag! Huvudsponsor åt Malmö och J-Södra, samt co-sponsor åt Norrköping, AIK, Djurgården och Hammarby. Något lag jag missat?
Sponsor till IFK Göteborg också, dock utan plats på matchdräkten (än så länge).
Citera
2016-04-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StarOnEarth
Pinsamt av Lundh att försöka dra igång något slags drev nu mot Kuhn också, räcker tydligen inte att slå regerande mästarna med två bollar i en hemmapremiär, han är tydligen en usel tränare och dålig ledare ändå pga en petitess.
Ganska typiskt för journalister i allmänhet och Olof Lundh i synnerhet att fokusera på en sån skitsak. Spelet på plan har man ingen eller väldigt liten kunskap om men likväl ska MFFs nya tränare synas i sömmarna och ifrågasättas, då blir det såhär.
Citera
2016-04-03, 10:52
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Döm inte grabben för hårt, han spelade väl div. 7 fotboll för två år sedan.

Det är jag förstås medveten om. Förtar inte, utan snarare förklarar, min kommentar kring hans spel igår.
Citera
2016-04-03, 11:05
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag räknar inte med Ranegie utan förlitar mig på Olunga och Sam. Lite galet att inte Tele2 fått mer skit för balkongmattan med tanke på all uppmärksamhet Friends fick över den usla gräsmattan i början (nationalarena, jag vet).
Citera
2016-04-03, 11:08
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Mycket missunnsamhet mot Malmö, vilket kan bli tröttsamt. Av det lilla jag såg var det en välförtjänt och kontrollerad seger sett till 90 minuter. Andreas Johansson ska bara hålla käft sett till hur han betett sig tidigare, ja jag pratar såklart om det här: https://www.youtube.com/watch?v=zfIdDyugsGw
Du har en väldigt märklig definition av "kontrollerad seger". Vi hade väldigt bra lägen för 2-0 som borde ha suttit och då hade nog uppförsbacken varit för stor även för Malmö. Det kan knappast ses som "kontrollerat" över 90 minuter. Välförtjänt kan väl diskuteras när inte en ångvältstackling i straffområdet premieras med en straff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in