2016-03-22, 22:22
Medlem
sebastian66s avatar
Ring till Kronis och ge dom det dom begär dvs vad du har hemma.
Det är ganska osanorlikt att dom lägger ner en massa tid på småsaker.
Idag får man ha platt tv dator etc om det nu inte är 1 värstingapparat du har.
Ringer du och förklarar att du har inget av värde så tror jag dom nöjer sig med det.
Dom är ute efter dom stora skurkarna som har skulder på över 200.000-
Citera
2016-03-22, 22:26
Bannlyst
tack för alla tipps men de svarar ej på frågan hur dom kunde få reda på att ja hade skickat pengar
Citera
2016-03-22, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Förstår inte riktigt. Du har skickat pengar till en vän och detta resulterade i att Kronofogden beslutade att ombilda föreningen där du bor till bostadsrättsförening?

Jag tror du har fått något om bakfoten här.

inte lätt att förstå när man aspirerar på första plats i särskrivnings VM!

han menar Bostadsförrättning eller enklare: utmätning i bostad. Det vill säga att kronofogden kommer hem till bostaden och inspekterar allt av värde som de kan ta som ersättning för skulden, en hemmabio eller kanske kontanter..

Hur dom kunnat se transaktionen vet jag inte men western union kanske rapporterar rutinmässigt alla transaktioner till skatteverket?

Hursom så låt dom bara komma hem om du inte har något av värde. och ljug om transaktionen att du skickade pengarna från "någon annan" till din vän via dig eller något.
Citera
2016-03-22, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kStreet
eh nej kanske stava fel ja har svårt för stavning men dom ska komma o se om ja har nåt av värde som dom kan ta

e rädd att dom ska ta min dator o tv eller katt har inte mycket annat
många han svara innan mig....
men TV´n får dom inte ta, knappsat katten :-) datorn ligger pyrt till
Citera
2016-03-22, 22:30
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
tack för alla tipps men de svarar ej på frågan hur dom kunde få reda på att ja hade skickat pengar
Är det viktigt tycker du??Det kanske bara är 1 slump dom vill mäta ut dig inget är säkert att
detta beror på din överföring.
Samtidigt tänk lite i Sverige Deklarerar vi blir fotograferade när vi kör för fort.
Vi blir filmade i princip överallt försäkringskassan dubbelkollar allt man arbetar för eller vad man tjänar på ev andra arbetsplatser.
Kontrollsamhälle heter det vänj dig vid det allt du gör går att se eller spåra.
Du kan inte ens ta ut pengar på bankomaten utan att bli filmad.
Alla affärer du gör via internet och datan finns kvar ifall man vill undersöka mer
Citera
2016-03-22, 22:33
Medlem
Flytta hem dit du kom ifrån istället för att skicka dina bidrag (mina skattepengar) till någon annan.
Citera
2016-03-22, 22:40
Moderator
Tystnads avatar
Du kan vara lugn dom kommer inte ta någon TV eller Dator om det inte är helt nya fina grejor, katten kommer dom definitivt inte ta....
Dom är skyldiga att regelbundet göra hembesök för att kolla om det finns något att utmäta, vet en kärring som går på soc. som har över en mille i skulder , bor i en etta med knappt några möbler odyl, likt förbannat kommer dom varje år och skall "utmäta"....
Citera
2016-03-22, 23:29
Bannlyst
tja har nu fått reda på att wester union ej raporterar under 50 lax till nån om de ej e väldig misstänksamt men risken e liten att de va de som ledde till allt

tack för alla hjälp mina vänner
Citera
2016-03-23, 00:20
Medlem
skeggmuffs avatar
Far till någon polare eller dina föräldrar och lämna datorn och andra saker dom kan tänkas ta där så länge!
Citera
2016-03-23, 00:28
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
eh nej kanske stava fel ja har svårt för stavning men dom ska komma o se om ja har nåt av värde som dom kan ta

e rädd att dom ska ta min dator o tv eller katt har inte mycket annat

Nej du har inte "kanske stavat fel", du har skrivit en text som är nästan helt obegriplig.

Undrar för övrigt varför dom skulle ta din katt?
Citera
2016-03-23, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Nej du har inte "kanske stavat fel", du har skrivit en text som är nästan helt obegriplig.

Undrar för övrigt varför dom skulle ta din katt?

för o sälja den vidare min katt e väldigt fin desuttom har dom tagit hundar förr http://www.fria.nu/artikel/112396
Citera
2016-03-23, 01:22
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
för o sälja den vidare min katt e väldigt fin desuttom har dom tagit hundar förr http://www.fria.nu/artikel/112396
Nämen det är klart dem inte tar din katt! Säg att det är din familjemedlem och filma tanten som försöker ta katten, om det nu skulle ske, vilket det inte kommer din katt är säker
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in