Citat:
Ursprungligen postat av NO-NOOB
Fogden har jagat mig ett bra tag nu men jag har lyckats hålla mig undan, har cash nu så jag ska betala av lite skulder men måste jag betala till fogdeäcklet eller kan jag tex Betala direkt till Svenivars AB och slippa fogdens avgifter?
Seriösa svar tack!
Edit: FIY (bra att veta) Så gjorde jag tabben en gång att öppna dörren när asgamen stod där han frågade om jag hette *No-noob* och jag svarade NEJ! Drog till med ett namn och personnummer och sa att NO-noob var ute på resande fot, det fungerade, gamen gick iväg!
Ta hand om er!
Seriösa svar tack!
Edit: FIY (bra att veta) Så gjorde jag tabben en gång att öppna dörren när asgamen stod där han frågade om jag hette *No-noob* och jag svarade NEJ! Drog till med ett namn och personnummer och sa att NO-noob var ute på resande fot, det fungerade, gamen gick iväg!
Ta hand om er!
Ligger skulderna för utmätning så spelar det inte någon roll vem du gör betalningen till. Har du tänkt att försöka göra upp om avbetalningsplaner får du vända dig till svenivars AB och andra intresserade och be dem återkalla verkställigheten. på så vis slipper du undan 600 kr grundavgift per år och enskilt mål.
Du KAN om du gör inbetalningar till kfm ringa deras kundtjänst först och ta reda på skuldnummer/ärendenummer för respektive skuld. Är du sedan fiffig betalar du och anger ditt personnummer och en specifik skuld som i första hand ska avräknas, välj då den skuld med högst ränta först, på så vis tickar det ju på mindre ränta sedan.. i meddelanderutan blir det alltså "no-noobs personnummer, skuld nr 7 avräknas i första hand"
Pröjsar du dessutom av en hel skuld hos kfm så blir det ju en grundavgift om året mindre framöver.
duktig....böj dig framåt och sära på skinkorna bara 