2016-03-02, 18:53
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubbasnusaren
Lite off topic men jag visste inte vart jag skulle skriva annars.

Jag har bara en enkel fråga som säkert alla kan svara på, hur startar jag min egen tråd?

Gå in i det delforumet som behandlar de ämnen du vill diskutera (tänk på regel 0.02). Klicka på knappen "nytt ämne" uppe till vänster. Skriv en informativ rubrik (regel 0.01) och gör ditt inlägg.
Citera
2016-03-02, 18:54
Medlem
Tack så mycket!
Citera
2016-03-02, 19:01
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jag som skiter i om jag går in på länken eller ej postar härmed ett högst random utdrag:

Sista utvägen?
Ja, det är ett tänkbart alternativ.
Citera
2016-03-05, 10:21
Medlem
expectWhats avatar
Var ska jag placera en tråd där jag undrar om ett magbälte som vibrerar och spänner för att träna bort fett även om jag är förlamad från bröst och ner funkar?
Citera
2016-03-05, 10:29
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Var ska jag placera en tråd där jag undrar om ett magbälte som vibrerar och spänner för att träna bort fett även om jag är förlamad från bröst och ner funkar?

Varför frågar du om det två minuter efter det att du postat din tråd?

(FB) Träning av bålmuskler med förlamning.

För övrigt på rätt ställe som jag ser det.
Citera
2016-03-15, 14:59
Medlem
Hej FB!

Vill skapa en tråd där jag söker svar på vissa frågor;

Problemet jag vill ta upp är att en byggarbetsplats lyfter tunga saker i sin kran precis bredvid en trafikerad väg med trafik på. Detta anser jag vara totalt livsfarligt.

Jag söker hjälp med vilka jag ska kontakta och vad jag kan göra åt saken,

Trafik passar väl typ eftersom det är just trafiken som blir utsatta för faran? Finns det några bättre bud eller ska jag lägga tråden där?
Citera
2016-03-15, 15:04
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se33
Hej FB!

Problemet jag vill ta upp är att en byggarbetsplats lyfter tunga saker i sin kran precis bredvid en trafikerad väg med trafik på. Detta anser jag vara totalt livsfarligt.

Trafik passar väl typ eftersom det är just trafiken som blir utsatta för faran? Finns det några bättre bud eller ska jag lägga tråden där?
Nja, trafik handlar väl mer om just trafik. Lite oklart vad du vill uppnå med tråden men dina frågeställningar andas lite (FB) Juridik (vilket regelverk gäller - vad har jag för utrymme att agera) eller kanske (FB) Arbetsliv och arbetsmarknad. Du kan alltid skicka ett PM till någon av moderatorerna i det delforum du tror att din frågeställning passar i och fråga.
Citera
2016-03-15, 16:39
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Hej FB!

Du är välkommen att skicka mig ett pm eller så tar vi det här i tråden om Juridik - forumet (där jag modererar) kan vara något. Beror lite på vad du undrar över.
Citera
2016-03-15, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Du är välkommen att skicka mig ett pm eller så tar vi det här i tråden om Juridik - forumet (där jag modererar) kan vara något. Beror lite på vad du undrar över.

Frågorna är många och väldigt öppna.

Jag har redan kontaktat kommunen om saken och sagt att det inte kändes säkert att färdas på gatan, dom tackade och tog emot och jag frågade tydligt om jag borde kontakta någon annan - svar nej.

Men det jag undrar över är ju ändå saker som;

Är förfarandet säkert?
Är det lagligt?
Vad kan jag göra mer?

Jag har ingen särskild juridisk kunskap och känner mig väl oftast som en riktig noob när jag råkar komma in på den forumdelen.. Jag kanske borde skapa flera trådar?

Att tillägga - Jag har en hyffsat bra bild som visar objektet hängandes högt upp precis bredvid vägen. Bevittnade alldeles nyss när jag var ut ytterliggare ett liknande lyft på samma sätt men ingen bild denna gång.

Får jag skapa en tråd i juridik där framförallt frågan om avstånd, höjd, vikt och förfarande vid lyft kan diskuteras? Alltså vad ryms inom vilka regler och även hur nära får allmänheten komma? Om dom nu får vara 2 meter från vägen, får dom vara 1 eller 0,1 meter ifrån också? Får dom lyfta över mig?

Alltså dom lyfter ju inte "över" vägen men det är typ 2 meter ifrån och 10 meter upp.. Det känns ju som att man är rakt under när man passerar så att säga.. Känns ju som att dom utsätter alla som passerar för fara.

TL;DR
Frågan är typ "Ska/får det gå till såhär?" jag känner själv att jag har begränsad kunskap på alla fronter vad gäller saken - juridiskt, säkerhetsmässigt osv..
Citera
2016-03-16, 16:45
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Frågorna är många och väldigt öppna.

Jag har redan kontaktat kommunen om saken och sagt att det inte kändes säkert att färdas på gatan, dom tackade och tog emot och jag frågade tydligt om jag borde kontakta någon annan - svar nej.

Men det jag undrar över är ju ändå saker som;

Är förfarandet säkert?
Är det lagligt?
Vad kan jag göra mer?

Jag har ingen särskild juridisk kunskap och känner mig väl oftast som en riktig noob när jag råkar komma in på den forumdelen.. Jag kanske borde skapa flera trådar?

Att tillägga - Jag har en hyffsat bra bild som visar objektet hängandes högt upp precis bredvid vägen. Bevittnade alldeles nyss när jag var ut ytterliggare ett liknande lyft på samma sätt men ingen bild denna gång.

Får jag skapa en tråd i juridik där framförallt frågan om avstånd, höjd, vikt och förfarande vid lyft kan diskuteras? Alltså vad ryms inom vilka regler och även hur nära får allmänheten komma? Om dom nu får vara 2 meter från vägen, får dom vara 1 eller 0,1 meter ifrån också? Får dom lyfta över mig?

Alltså dom lyfter ju inte "över" vägen men det är typ 2 meter ifrån och 10 meter upp.. Det känns ju som att man är rakt under när man passerar så att säga.. Känns ju som att dom utsätter alla som passerar för fara.

TL;DR
Frågan är typ "Ska/får det gå till såhär?" jag känner själv att jag har begränsad kunskap på alla fronter vad gäller saken - juridiskt, säkerhetsmässigt osv..
Det låter som att tråden nog ska få plats i juridik
Citera
2016-03-18, 17:31
Medlem
Tagit bilder på ärr som jag ska söka ersättning för hos försäkringsbolag. Behöver hjälp att jämföra bilderna för att se vilken som är bäst och lite allmänna tips vad gäller fotograferingen. Passar det i Fotografi - Foto?
Citera
2016-03-18, 18:02
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jills
Tagit bilder på ärr som jag ska söka ersättning för hos försäkringsbolag. Behöver hjälp att jämföra bilderna för att se vilken som är bäst och lite allmänna tips vad gäller fotograferingen. Passar det i Fotografi - Foto?
Kanske är det ändå bäst att börja här:
(FB) Pengar för ärr?! (den stora tråden /Mod)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in