Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-20, 22:43
  #2845
Medlem
VillageOblivias avatar
Jag funderar på att starta en tråd där vi diskuterar de internetbaserade pusselspel/gåtor som främst gjordes under 00-talet, såsom Weffriddles, Notpron och Zest Riddle. Skulle detta funka i Dator- och konsolspel, eller är det något för Länktips?
Citera
2023-12-21, 19:04
  #2846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillageOblivia
Jag funderar på att starta en tråd där vi diskuterar de internetbaserade pusselspel/gåtor som främst gjordes under 00-talet, såsom Weffriddles, Notpron och Zest Riddle. Skulle detta funka i Dator- och konsolspel, eller är det något för Länktips?

Borde inte länktips vara aktuella och "levande" länkar som du faktiskt kan länka till? Jag är ingen expert men rent spontant, är inte retrospel bättre placering oavsett om det råkar vara helt internetbaserade spel? Dessa spel fanns på 00-talet, om jag fattat det rätt. Jag ser det som retro.
Citera
2023-12-21, 19:21
  #2847
Medlem
VillageOblivias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pooke
Borde inte länktips vara aktuella och "levande" länkar som du faktiskt kan länka till? Jag är ingen expert men rent spontant, är inte retrospel bättre placering oavsett om det råkar vara helt internetbaserade spel? Dessa spel fanns på 00-talet, om jag fattat det rätt. Jag ser det som retro.

Jag kanske var otydlig, spelen skapades under 00-talet men går fortfarande att länka till (i alla fall de tre exemplen jag tog upp) vilket var anledningen till att jag blev osäker. Just Retrospel var jag också inne på — i och för sig är det mest spel från 90-talet och tidigare som verkar diskuteras där, dock är de här spelen närmare 20 år gamla och tordes snart kunna ses som retro utan större kontrovers. Inväntar dock svar från moderator.
Citera
2023-12-21, 19:34
  #2848
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillageOblivia
Jag kanske var otydlig, spelen skapades under 00-talet men går fortfarande att länka till (i alla fall de tre exemplen jag tog upp) vilket var anledningen till att jag blev osäker. Just Retrospel var jag också inne på — i och för sig är det mest spel från 90-talet och tidigare som verkar diskuteras där, dock är de här spelen närmare 20 år gamla och tordes snart kunna ses som retro utan större kontrovers. Inväntar dock svar från moderator.

Okej, då förstår jag. Ska bli intressant att se vad moderator har att säga.
Citera
2024-02-09, 10:44
  #2849
Medlem
Var ska en tråd om kritik mot all kapitalism utan högervänsterkäbbel placeras? Alltså inte låtsasantikapitalister som kallar sig "vänster" och anklagar kritik mot läkemedelsföretagen och bankerna för att vara "höger", och inte heller låtsaskapitalismkritiker som kallar sig "höger" och anklagar kritik mot oljeföretagen för att vara "vänster". Vad jag frågar är var en tråd som kritiserar alla storföretagssektorer med samma kritik mot profitmekanismerna utan att babbla om definitioner av "höger" och "vänster" ska placeras?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback