2006-03-14, 10:46
Medlem
humanafteralls avatar
Jag har hört att man kan få pengar om man har ett ärr som blivit efter att man sytt. En bekant fick ex. 30 000 spänn för att hon fick fula ärr på benen efter att hon opererat dem. Nån som har någon aning om ur detta fungerar? Ännu ett sätt att utnyttja systemet :P
Citera
2006-03-14, 12:33
Medlem
klart att du kan få det

försäkrad?

sen är det ju en bedömning som skall utföras. . . . . .

kanske kan du få ersättning för någon typ av invaliditetsgrad också
tex. försämrad rörlighet osv.

gå till någon expert inom området
Citera
2006-03-14, 12:42
Medlem
Läskigs avatar
Fick 9000 för ett ärr på handen, tyckte själv inte att det var så märkvärdigt, men var någon som sa att man kunde få ut pengar på det, tänkte att man kanske kunde få nån hundralapp så jag anmälde det hela, och blev rejält förvånad när jag fick papper på hur mycket jag skulle få.
Kan tänka mig att man får rejält med pengar om man får någon skada i ansiktet.
Citera
2006-03-14, 14:54
Bannlyst
Ärren i mitt huvudet kommer aldrig att läka… vilket m.a.o. gör mig till världens rikaste man.
Citera
2006-03-14, 19:16
Medlem
Snausers avatar
Vet någon vem man skall vända sig till när det gäller sånt här?
Citera
2006-03-14, 19:37
Medlem
-Dr-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauser
Vet någon vem man skall vända sig till när det gäller sånt här?

Är det ett operations ärr??
http://www.patientforsakring.se/
Citera
2006-03-14, 19:44
Medlem
Snausers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Dr-
Är det ett operations ärr??
http://www.patientforsakring.se/

Precis, man tackar för hjälpen.
Citera
2006-03-15, 08:29
Medlem
Om inte ett operations ärr utan "olycksärr" vem ska man snacka med då?
Citera
2006-03-15, 10:11
Medlem
Harry Bombers avatar
Ahaa.. mitt blindtarmsärr är dubbelt så stor som alla andras. Men det känns lite taskigt att sno pengar för det. Jag lider ju inte av det ... Jämfört med er är jag nog för snäll?
Citera
2006-03-15, 13:35
Medlem
DjinQuijotas avatar
Jag har ett ärr mitt i pannan på kanske 3 cm som är ca 10 år gammalt, fick det sedan jag sytt där. Kan jag få ut ngt på det?
Citera
2006-03-15, 15:59
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjinQuijota
Jag har ett ärr mitt i pannan på kanske 3 cm som är ca 10 år gammalt, fick det sedan jag sytt där. Kan jag få ut ngt på det?

Det är ju inte ärret i sig som är själva grejen utan om det är så att ärret är större än det skulle behöva vara? Har läkaren gjort något fel?

Det går ju inte att undvika att det blir ärr om man ska sy ihop någon. Annars skulle hjärtopererade med automatik bli miljonärer efter operationen....
Citera
2006-03-15, 19:13
Medlem
humanafteralls avatar
ja alltså, jag har ett ärr precis vid munnen som ser typ ut som ett kryss. Jag själv tycker väl inte det är så störande, även fast det syns lite. Fast jag har fått höra att det inte spelar så stor roll om läkaren gjort sitt bästa eller inte. Jag fattade det som att även fast ärret ser helt ok ut så kan man ändå få en liten slant. Håller med om att det känns lite ruttet, men å andra sidan, finns det så utnyttja det :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in