2016-03-05, 10:19
Medlem
expectWhats avatar
Hej där. Hoppas att jag placerat denna tråden rätt nu!

Jag är förlamad från bröstet och ner så mina bålmuskler fungerar inte och det gör att magen putar ut, får kulmage och det irriterar mig enormt ytlig som jag är!
Och iom förlamningen så kan jag inte träna mina magmuskler.

Jag vet att min mamma har ett sånt magbälte som spänner och vibrerar för att träna magmusklerna och bränna bort fett, så min fråga är om ett sånt hade fungerat för att bli av med fett eller om det bara är hittepå?
Vad finns det annars för alternativ för att bli av med magen förutom fettsugning?

Mvh
Citera
2016-03-05, 11:25
Medlem
Det finns ett företag som heter Compex som säljer olika TENS-apparater. Kolla in detta: [url]http://www.fysioett.se/produkter/tens-smartlindring-muskelstimulering
Citera
2016-03-06, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Jag vet att min mamma har ett sånt magbälte som spänner och vibrerar för att träna magmusklerna och bränna bort fett, så min fråga är om ett sånt hade fungerat för att bli av med fett eller om det bara är hittepå?

Det är "hittepå".

Citat:
Ursprungligen postat av expectWhat
Vad finns det annars för alternativ för att bli av med magen förutom fettsugning?

Ett kaloriunderskott, ät alltså mindre kalorier än vad du förbrukar.
Citera
2016-03-07, 20:08
Medlem
Utopiantoss avatar
Vet du om vibration eller elektricitet i de områden som delvis är förlamade kan stärka nerverna och i förlängningen öka din rörlighet?

Att konditionsträna och styrketräna överkroppen ökar blodflödet och stärker nerverna i överkroppen. Kanske kan detta även bidra till att stärka nerverna i underkroppen? Vad tror du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in