2016-03-12, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Med tanke på hur vanligt det är med skilsmässor och separationer så borde vanligt media vara nerlusat med sådana berättelser om nu det är jämförelsen.
Inte brukar väl vanlig media ta så ensidigt parti för en gammal kompis som är sur och vill hämnas på sin före detta.
Problemet är alltså bland annat källkontroll.
Det 'är också vilken kvinnosyn männen på avpixlat ger utttyck för. Och det är frågan om exponering.

Avpixlat har sjunkit under skvallerpressens rotande i kändisars privatliv när det nu är en icdkekändis.

Förklara för mig skillnaden på den här artikeln i Avpixlat och alla Expressens och Aftonbladets uthängningar av helt vanliga människor som har skrivit saker som tidningarna anser vara olämpligt på nätet?

Anser du att kvinnans agerande i sin yrkesroll är ett lämpligt beteende?

Förtalsdiskussionen ville du inte ta förstår jag?
Citera
2016-03-12, 17:34
Medlem
Citat:
Jag gissar att vittnet är hämndlysten före detta som vill svartmåla. Det håller knappast i en rättegång men det håller säkert för kompisar på avpixlat, det finns ju någon sorts vinkling där både kvinnor och utlänningar kan hamna i skottgluggen. Precis som skett i den här tråden.
"Flera vittnen", inte "vittnet".

Åklagarens uttalande om att det finns skäl att tro att ett brott har begåtts förkastar du helt?

Barnets skador förklarar du hur då?
Citera
2016-03-12, 18:43
Medlem
Trovärdigheten sjunker under havsytan när man ser vem som skrivit artikeln.
Kung Troll.
Citera
2016-03-12, 18:57
Medlem
Ny bottennivå och ny bottennivå, är ju ändå bara totala jävla CP-barn här på Flashback som tar en sån enorm jävla skitsida som Avpixlat seriöst ändå.
Citera
2016-03-12, 19:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Ny bottennivå och ny bottennivå, är ju ändå bara totala jävla CP-barn här på Flashback som tar en sån enorm jävla skitsida som Avpixlat seriöst ändå.

Jo, och motpolen av mentalt retarderade läser DN och EXPO och faktiskt länkar dem i sitt twitterflöde.
Citera
2016-03-12, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shelby
Du som inte är ett "totalt jävla CP-barn" kanske kan förklara vad det är med de här artiklarna som är så förkastligt när Expressens och Aftonbladets uthängningar av helt vanliga människor som skrivit, enligt MSM, olämpliga saker på nätet hyllas och premieras?
Citera
2016-03-12, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Trovärdigheten sjunker under havsytan när man ser vem som skrivit artikeln.
Kung Troll.
Har du hittat någon källa än?
Citera
2016-03-12, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Förklara för mig skillnaden på den här artikeln i Avpixlat och alla Expressens och Aftonbladets uthängningar av helt vanliga människor som har skrivit saker som tidningarna anser vara olämpligt på nätet?

Anser du att kvinnans agerande i sin yrkesroll är ett lämpligt beteende?

Förtalsdiskussionen ville du inte ta förstår jag?

Förtalet är uppenbart. Svartmålning - missaktning av kvinnan är det uppenbara syftet. Det är inte mycket att diskutera. Det finns inget annat sammanhang, det ingår inte i någon granskning, det är en enskild artikel byggd på ytterst tveksam källa. Dagerlind kan knappast ens påstå att skribenten är välrenommerad och känd för hög integritet och faktagranskning.

Aftonbladets och Expressens artiklar ingår i ett större sammanhang. Någon enstaka gång har enskilda personer fått sin anonymitet röjd förmodligen i syfte att visa att det inte bara är fyllon på psyket som skrivit hatkommentarerna eller för att det handlar om sverigedemokrater som sverigedemokraterna egentligen inte vill ha att göra med.

Själv tycker jag inte någon ska exponeras om de inte själva gått med på det.

Jag anser ingenting om kvinnans agerande. Jag har ingen aning om vad hon gjort eller inte gjort bortsett från att hon tydligen separerat och lärt känna nya människor.
Citera
2016-03-12, 20:05
Bannlyst
Citat:
Förtalet är uppenbart. Svartmålning - missaktning av kvinnan är det uppenbara syftet. Det är inte mycket att diskutera. Det finns inget annat sammanhang, det ingår inte i någon granskning, det är en enskild artikel byggd på ytterst tveksam källa. Dagerlind kan knappast ens påstå att skribenten är välrenommerad och känd för hög integritet och faktagranskning.

Aftonbladets och Expressens artiklar ingår i ett större sammanhang. Någon enstaka gång har enskilda personer fått sin anonymitet röjd förmodligen i syfte att visa att det inte bara är fyllon på psyket som skrivit hatkommentarerna eller för att det handlar om sverigedemokrater som sverigedemokraterna egentligen inte vill ha att göra med.

Själv tycker jag inte någon ska exponeras om de inte själva gått med på det.

Jag anser ingenting om kvinnans agerande. Jag har ingen aning om vad hon gjort eller inte gjort bortsett från att hon tydligen separerat och lärt känna nya människor.

Om förtalsmålet är så uppenbart undrar man lite hur du resonerar kring när en vanlig svensk blir uthängd?
Citera
2016-03-12, 21:00
Medlem
Citat:

Kan du visa på att uppgifterna är felaktiga så gör gärna det, annars har du inget belägg för att påstå att det är förtal?

Det är i allra högsta grad försvarbart att publicera uppgifter om ett såhär grovt missförhållande i asylindustrin.

Citat:

Så det är ok om man hänger ut flera personer och under en längre tidsperiod?

Bäva månde alla Gambia-resenärer...

Citat:

Ponera att uppgifterna stämmer, vad är din åsikt om hennes agerande då?
Citera
2016-03-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Om förtalsmålet är så uppenbart undrar man lite hur du resonerar kring när en vanlig svensk blir uthängd?

Ungefär likadant. Men jag bryr mig inte så mycket om varifrån folk kommer. Jag tycker inte de ska hängas ut oavsett, bara om de sagt OK.
I och för sig verkar den här tjejen vara en ganska vanlig svensk oavsett var hon är född, precis som andra vanliga svenskar.

Här verkar det som om en tjej blir uthängd eftersom hennes före detta vill hämnas. Avpixlat tycks tycka att hans trovärdighet är hög. En åsikt som tydligen inte delas av polis och åklagare.
Citera
2016-03-12, 21:08
Medlem
Citat:
Jag tycker inte de ska hängas ut oavsett, bara om de sagt OK.
.
Så diverse högdjur ska kunna stoppa granskningar genom att säga: "Nej, jag vill inte var med".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in