2016-03-12, 21:09
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raventon
Då är du jävligt dålig på att tolka saker och ting. Står solklart om hur dom har hängt ut henne. Att du är för jävla korkad för att fatta får stå för dig.

Du säger att hon blivit uthängd. Jag kan inte hitta det. Visa mig. Ha även med i beräkningen att du förmodligen tillhör våldsvänstern. Du bör därför ha väldigt torrt på fötterna.

∆∆
Citera
2016-03-12, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foolson
Kan du visa på att uppgifterna är felaktiga så gör gärna det, annars har du inget belägg för att påstå att det är förtal?

Det är i allra högsta grad försvarbart att publicera uppgifter om ett såhär grovt missförhållande i asylindustrin.

Så det är ok om man hänger ut flera personer och under en längre tidsperiod?

Bäva månde alla Gambia-resenärer...

Ponera att uppgifterna stämmer, vad är din åsikt om hennes agerande då?

1. Även uppgifter som är sanna kan vara förtal.
Men i det här fallet verkar uppgifterna bygga på väldigt svag grund, låter lite som fyllesnack. Och avpixlat ser inte ut att ha bemödat sig att kolla särskilt mycket. Inte ens de offentliga besluten av åklagare och polis har man tagit reda på. Och om polis och åklagare lägger ner ärendet direkt tyder det på att man efter snabba kontroller avfärdar det som hämnd och fylla. Om det är försvarbart att publicera uppgifter om grova missförhållanden i asylindustrin då hade man gjort det. Och dessutom hållit sig till just det. Då hade det inte blivit någon artikel.

Nej.

Ponera att det handlat om Jimmy Åkesson då hade ......
Citera
2016-03-12, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Så diverse högdjur ska kunna stoppa granskningar genom att säga: "Nej, jag vill inte var med".

Nej inte slippa granskningen , men slippa bli uthängda.
Citera
2016-03-12, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Nej inte slippa granskningen , men slippa bli uthängda.
Så allmänheten har inte rätt att veta vad deras förtroendevalda gör med deras förtroende?
Citera
2016-03-12, 21:34
Medlem
Citat:
Kan du förklara varför de här artiklarna är så förkastliga men det är helrätt när MSM hänger ut helt vanliga människor som skriver, enligt MSM, olämpliga saker på nätet?

Visa mig vart jag tycker att det är ok att hänga ut privatpersoner.

Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
Så om en idrottslärare knullar sina gymnasieelever så har ingen med det att göra? Eller är du hycklare?

Att du jämför elever med vuxna människor säger ju en hel del.

Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Du säger att hon blivit uthängd. Jag kan inte hitta det. Visa mig. Ha även med i beräkningen att du förmodligen tillhör våldsvänstern. Du bör därför ha väldigt torrt på fötterna.

∆∆

Jag ser att du lider av uppenbara lässvårigheter men för din skull så postar jag igen:

Citat:
Avpixlat pekar i sin text ut det boende och ort som Anna verkar vid idag. Redan här är Anna ordentligt inringad, men som om det inte vore nog så hängs även hennes Facebookprofil ut i kommentarsfältet och får ligga där i närmare tre dagar. Avpixlat lyckas även med konststycket att skriva ut Annas och Samans riktiga namn i adressfältet på de bilder som Avpixlat publicerat. De glömmer alltså att namnet på bilden även följer med när den laddas upp till sajten, därmed blir det ännu lättare att peka ut Anna.

Fattar du nu eller är du trögtänkt på riktigt? Jag förstår att brunhögern inte briljerar i läsförmåga men du verkar ju ta priset.
Citera
2016-03-12, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
Så allmänheten har inte rätt att veta vad deras förtroendevalda gör med deras förtroende?

Jo.
Citera
2016-03-12, 21:42
Medlem
Citat:
1. Även uppgifter som är sanna kan vara förtal.

Ja även uppgifter som är sanna kan vara förtal, därav att jag la till att det absolut är försvarbart att publicera uppgifter om grova missförhållanden inom asylindustrin och vips så har du inget förtalsmål längre.

Citat:
Men i det här fallet verkar uppgifterna bygga på väldigt svag grund, låter lite som fyllesnack. Och avpixlat ser inte ut att ha bemödat sig att kolla särskilt mycket. Inte ens de offentliga besluten av åklagare och polis har man tagit reda på. Och om polis och åklagare lägger ner ärendet direkt tyder det på att man efter snabba kontroller avfärdar det som hämnd och fylla.

Det fetstilta är så urbota korkat så jag vet inte ens hur jag ska börja...

Är du nykter?
Citat:
Om det är försvarbart att publicera uppgifter om grova missförhållanden i asylindustrin då hade man gjort det. Och dessutom hållit sig till just det. Då hade det inte blivit någon artikel.

Det var ju just det man gjorde och det blev ju till och med två artiklar fulla med uppgifter om grova missförhållanden inom asylindustrin.

Hoppas det kommer fler och att MSN hakar på och granskar den här industrin riktigt ordentligt.

Citat:
Nej.

Utveckla vad du menar då?
Citat:
Ponera att det handlat om Jimmy Åkesson då hade ......
Då hade vadå?

Svara på frågan istället eller är det lite känsligt?
Citera
2016-03-12, 21:43
Bannlyst
Citat:

Jag ser att du lider av uppenbara lässvårigheter men för din skull så postar jag igen:

Fattar du nu eller är du trögtänkt på riktigt? Jag förstår att brunhögern inte briljerar i läsförmåga men du verkar ju ta priset.

Vänta lite nu, är det inte baaarn som kommer alltså? Sen kan gymnasieelever vara upp till 21 år. Otur när du tänkte?
Citera
2016-03-12, 21:44
Bannlyst
Citat:

Förstår man inte skillnaden mellan ett kommentarsfält och publicistisk verksamhet, ska man nog inte vara i det här delforumet. Allvarligt talat.
Citera
2016-03-12, 21:53
Medlem
Citat:
Inte vet jag men jag har aldrig sett dig uppröras över Aftonbladet och Expressens uthängningar likt du nu gör över en icke-uthängning av Avpixlat. Men jag kan ju ha fel och då kan ju du hänvisa mig till de inläggen istället?
Citera
2016-03-12, 22:05
Medlem
Citat:
Jo.
Men hur ska de slippa att bli uthängda då, enligt dig?
Citera
2016-03-12, 22:10
Medlem
Citat:
Inte vet jag men jag har aldrig sett dig uppröras över Aftonbladet och Expressens uthängningar likt du nu gör över en icke-uthängning av Avpixlat. Men jag kan ju ha fel och då kan ju du hänvisa mig till de inläggen istället?

Där dog den gubben!

Inte för jag har mycket över för bondläpps-Avpixlat, men som ovan nämner, de har aldrig ägnat sig åt åsiktsförtryck. Det är väl bättre man håller käften om uthängning, innan man granskar den privat ägda åsiktsregistrering och åsiktspolis man idkar hos slöddret på Aftonbladet och Expressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in