Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
1. Även uppgifter som är sanna kan vara förtal.
Ja även uppgifter som är sanna kan vara förtal, därav att jag la till att det absolut är försvarbart att publicera uppgifter om grova missförhållanden inom asylindustrin och vips så har du inget förtalsmål längre.
Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Men i det här fallet verkar uppgifterna bygga på väldigt svag grund, låter lite som fyllesnack. Och avpixlat ser inte ut att ha bemödat sig att kolla särskilt mycket. Inte ens de offentliga besluten av åklagare och polis har man tagit reda på. Och om polis och åklagare lägger ner ärendet direkt tyder det på att man efter snabba kontroller avfärdar det som hämnd och fylla.
Det fetstilta är så urbota korkat så jag vet inte ens hur jag ska börja...
Är du nykter?
Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Om det är försvarbart att publicera uppgifter om grova missförhållanden i asylindustrin då hade man gjort det. Och dessutom hållit sig till just det. Då hade det inte blivit någon artikel.
Det var ju just det man gjorde och det blev ju till och med två artiklar fulla med uppgifter om grova missförhållanden inom asylindustrin.
Hoppas det kommer fler och att MSN hakar på och granskar den här industrin riktigt ordentligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Nej.
Utveckla vad du menar då?
Citat:
Ursprungligen postat av
exponerad
Ponera att det handlat om Jimmy Åkesson då hade ......
Då hade vadå?
Svara på frågan istället eller är det lite känsligt?