2013-05-22, 19:45
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hokuslocus
idiotiskt att publicera debattartikeln på avpixlat.. Sidan som skrev om den "kolsvarta" lucian som förstörde deras luciafirande, samt hänger ut journalisters hemadresser.... Dom på avpixlat gör bort sig hela jävla tiden.... idioter...

Vi ska inte ta hänsyn till vad mediavänstern/liberalerna tycker om avpixlat eller vilken sida den nu publiceras på. SD ska tillsammans med de här sidorna ändra hela klimatet och köra sig egen väg. Jag är fruktansvärt trött på tänket vad Aftonbladets krönikörer eller SVT:s experter tycker om den här handlingen.
Citera
2013-05-22, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jag som SDare förstår ärligt talat inte varför man väljer avpixlat som forum för att sprida sina debattartiklar. Varje sak som gör att media och vanligt folk kan uppfatta SD som rasister är något dåligt och gör att vägen till SDs majoritet längre.

Jag har hört att den där sajten Avpixlat är riktigt rasistisk eftersom den sympatiserar med SD. Dessutom har jag hört i media att SD är rasistiskt eftersom de har med Avpixlat att göra.

Och den dära Jimmie Åkesson är ju en riktigt rasist - han har samröre med Björn Söder. Samme Björn som haft långtgående kontakter med Jimmie Åkesson.

Du vet, någon gång får man helt enkelt bestämma sig för att inte lita på journalister - du är redan i nationell minoritet om du fortfarande gör det. En av tio litar på kvällspressen.
Citera
2013-05-22, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Avpixlat är inte rasistiskt men sidan kan absolut uppfattas som rasistisk vilket, vare sig man vill det eller inte, skadar SD i sin jakt på att framstå som icke-rasistiska. I och med avpixlats användandet av ordet zigenare, att man bara skriver om brott som begås av invandrare och deras kommentarsfält där det absolut finns rasism, är det iallafall inte konstigt att medelsvensson och media uppfattar avpixlat som rasistiskt - något som är en tillräckligt stor anledning till att SD ska hålla sig borta från sidan. Jag skulle själv inte kalla avpixlat rasistisk utan snarare pubertal och oproffsig.
Instämmer Sajten gör både skada och nytta, anser jag själv.

Vänligen,
SD-trollet
Citera
2013-05-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Instämmer Sajten gör både skada och nytta, anser jag själv.

Vänligen,
SD-trollet

Finns det något bättre penna i SD än Stefan Torssell? Dessutom är den nya Newsdesken informativ och mycket av det som skrivs korrekt.

Överlag gör Avpixlat otroligt mycket större nytta än något opinionsbildande SD gör, förutom när Jimmie får tillträde till debatter i riks-TV.

Utan gamla Politiskt Inkorrekt är det inte ens säkert partiet kommit in i riksdagen.
Citera
2013-05-22, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Finns det något bättre penna i SD än Stefan Torssell? Dessutom är den nya Newsdesken informativ och mycket av det som skrivs korrekt.

Överlag gör Avpixlat otroligt mycket större nytta än något opinionsbildande SD gör, förutom när Jimmie får tillträde till debatter i riks-TV.

Utan gamla Politiskt Inkorrekt är det inte ens säkert partiet kommit in i riksdagen.

Avpixlat har gjort jättemycket för att få SD att växa, men i nuläget tror jag även sajten bidrar till att hålla tillbaka partiet. Där begås för många övertramp, helt enkelt. Vi har inte råd med sånt där. Men jag håller med om att Torssell är en duktig skribent.

Vänligen,
SD-trollet
Senast redigerad av CharlieLindh 2013-05-22 kl. 20:39.
Citera
2013-05-22, 20:51
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag har hört att den där sajten Avpixlat är riktigt rasistisk eftersom den sympatiserar med SD. Dessutom har jag hört i media att SD är rasistiskt eftersom de har med Avpixlat att göra.

Och den dära Jimmie Åkesson är ju en riktigt rasist - han har samröre med Björn Söder. Samme Björn som haft långtgående kontakter med Jimmie Åkesson.

Du vet, någon gång får man helt enkelt bestämma sig för att inte lita på journalister - du är redan i nationell minoritet om du fortfarande gör det. En av tio litar på kvällspressen.

Att det finns rasism på sajten är inget jag läser utifrån journalister utan en bedömning som jag gör efter att jag besökt sidan. Att vanliga medelsvenssons kan uppfatta sidan som rasistiskt är inte heller något jag grundar på vad journalister säger utan en bedömning som jag bygger på mina egna tankar om hur medelsvenssons tycker. Att vanliga medelsvenssons därför blir mer kritiska till Sverigedemokraterna när Sverigedemokraterna samarbetar och publicerar debattartiklar på sidan är inte heller något jag grundar på journalister utan återigen något jag grundar på egna teorier och erfarenheter.
Citera
2013-05-22, 20:53
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Avpixlat har gjort jättemycket för att få SD att växa, men i nuläget tror jag även sajten bidrar till att hålla tillbaka partiet. Där begås för många övertramp, helt enkelt. Vi har inte råd med sånt där. Men jag håller med om att Torssell är en duktig skribent.

Vänligen,
SD-trollet

Instämmer helt!
Citera
2013-05-22, 21:52
Medlem
SeverianTheLames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Notera också DN:s ordval när man citerade artikeln på Avpixlat: "Den SD-vänliga sajten Avpixlat". DN har förmodligen resonerat så här: "Om vi ska citera ett längre stycke från Avpixlat ( och kanske även i framtiden), så kan vi inte kalla Avpixlat för högerextrem, för det kan inte vara legitimt för DN att citera en högerextrem sajt".

Med ett enkelt grepp har SD ritat om mediekartan, inte genom eftergiftspolitik utan dess motsats.

Jag ser många fler som länkar till Friatider i mitt facebook flöde , huvudsak folk mellan 20-30 som läser eller har läst på högskola.

Kollar man Friatiders facebook-sida så har antalet likes per vecka gått från relativt få till över 300 den sista tiden. Jämförelsevis så har Sydsvenskan ca 12 000 Likes, Friatider har i dag ca 5400.

Avpixlat ligger efter med ca 1500 likes och cirka tre nya likes per vecka.
Citera
2013-05-23, 06:38
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Securion
På vilket sätt är Avpixlat "rasistiskt"? Och vem/vilka är intresserade av att tillskriva Avpixlat dessa egenskaper?

Senast när det var lucia så slängde de upp en rätt så rasistisk artikel på grund av att lucia inte var blond och blåögd. De lyckades ju dock redigera om den ett par gånger när de insåg hur grov den var. Även föregångaren politiskt inkorrekt la ju upp en artikel om nassarna och salem marschen.

Sen har jag jävligt svårt att se hur en blogg som outar kriminella utlänningar men ignorerar de svenska inte är rasistiska.
Citera
2013-05-23, 06:49
Moderator
Siegfrids avatar
Infogade inlägg från annan tråd.
/Mod.
Citera
2013-05-23, 08:18
Medlem
The Rig Vedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
Sen har jag jävligt svårt att se hur en blogg som outar kriminella utlänningar men ignorerar de svenska inte är rasistiska.
Det speglar endast verkligheten.

http://www.tv3.se/efterlyst/efterlysta
Citera
2013-05-24, 09:32
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Rig Veda
Det speglar endast verkligheten.

http://www.tv3.se/efterlyst/efterlysta

Rätt så uppenbart att de inte gör det när man kollar BRÅs statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in