Jag har en respektfull fråga angående FP. Jag är ny med FP och skulle villa ha tips för min egen säkerhet eller bara för att göra allt lättare. Den kunnighet jag har är för det mesta från YT och inte så "stabil" och det är därför jag är är. (inte för att alla svar är seriös eller helt korrekt utan för att dom är *för det mesta* säkrare än Youtube och man får mer svar som man sedan kan använda tillsammans med logiskt tänkande och den kunskap jag redan har ang. ämnet.) De små, fast viktigaste (är jag rätt så säker på att de är) Är ungefär: "känsligt mot friktion, stötar och värme, använd ej klorat/permanganat som oxediderare och använd diaper metoden för att blanda.) Tänkte tillverka FP med KNO3/S/Al i satserna 6:3:1 (ni får gärna ge andra tips "by experience" om det finns bättre satser ni rekommenderar.)
Jag är medveten om att de flesta erfarna pyrotekniker hatar att svara på frågor liknande denna för att dom ser dom flesta som skriver frågor med likheter av denna är dum, livsfarlig och okunnig. men jag skulle anse mig själv som försiktig, väldigt nogrann gällande detta ämne och börjar litet. varför jag frågar frågan är ju självklart för säkerheten. jag vill veta om det är något jag missar som är bra att veta innan man ska tillverka FP:t ovan. T.ex.
"gör absolut inte 'x' för det kan gå åt helvete" eller "gör 'x' så blir det lättare/säkrare" Upskattar seriösa svar.
Edit: läser det i efterhand och ser att det är lite vimsigt skrivet. Ursäkta mig för det och hoppas att ni förstår ändå. klockan är nämnligen ca 00:30.