Citat:
Ursprungligen postat av
Golachab
Jag upplever som den antireligiösa eliten här gör allt för att kvävs en diskussion, även om den är på ett teologiskt plan. Varför annars ska det ständigt hänvisas till en tråd som behandlar religion och menta ohälsa?
Vem är det som ständigt hänvisar till den här tråden? Inte särskilt ofta jag ser det och när jag väl ser det är det alltid befogat. När personers religiösa föreställningar och dess sätt att argumentera för dessa manifesterar sig som sinnessjuka i diverse trådar (och tro mig, det sker dagligen) så är det väl på sin plats att hänvisa till den tråden.
Citat:
Det finns en agenda där troende är ointelligenta, och där anti-teister sitter med oinskränkt kunskpap om precis allt- Där sitter vi i debatterna, snarare än att tala om teologin bakom teserna.
Jaså. Nyss var det att det sägs att alla troende är mentalsjuka, men nu har det alltså ändrats till ointelligenta istället?
Men även här har du fel. Jag lovar dig att en klar majoritet inte är av uppfattningen att tro är synonymt med att vara ointelligent.