2016-03-04, 08:18
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manurihn.32
Är själv agnostiker men hatar fan finniga atiester i tonåren mer en den mest fanatiske pingstvän som ligger på golvet och talar i tungor. Det är dags att fatta att ateism också är en tro. Ni tror på en lära. Kom igen när det finns bevis. Det gälle för övrigt alla som tillhör en religon också.
Det är dags för dig att bryta ditt umgänge med finniga tonåringar och istället ta reda på vad ateist och ateism är.
Citera
2016-03-04, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KortStubin
Det är dags för dig att bryta ditt umgänge med finniga tonåringar och istället ta reda på vad ateist och ateism är.

Skönt att det tog 5 min innan man fick sina fördomar bekräftade. Ateism är den enklaste av alla ismer att förstå. Varför tror du inte
Att jag förstår Ateism?
Citera
2016-03-04, 08:29
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Skönt att det tog 5 min innan man fick sina fördomar bekräftade. Ateism är den enklaste av alla ismer att förstå. Varför tror du inte
Att jag förstår Ateism?
Vad finns det för anledning för mig att tro något?
Citera
2016-03-04, 08:33
Medlem
Citat:
Är själv agnostiker men hatar fan finniga atiester i tonåren mer en den mest fanatiske pingstvän som ligger på golvet och talar i tungor. Det är dags att fatta att ateism också är en tro. Ni tror på en lära. Kom igen när det finns bevis. Det gälle för övrigt alla som tillhör en religon också.

Vilken lära är det vi ateister tror på?

Hur kan ett ord som specifikt beskriver avsaknad av tro, vara en tro? Är inte det en motsägelse?

Bli gärna mer specifik kring vilken typ av ateister det är du talar om mer än "finniga" sådana, samt vad det har för relevans till ämnet, tack.
Citera
2016-03-04, 08:35
Medlem
Citat:
Citat:

Citat:
Att jag förstår Ateism?

Vilka fördomar var det du fick bekräftade? Att Kortstubin inte accepterar en fullkomligt felaktig definition av ateism?
Citera
2016-03-04, 09:14
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Skönt att det tog 5 min innan man fick sina fördomar bekräftade.
Vilka av dina presenterade fördomar fick du bekräftade?
Citera
2016-03-04, 09:22
Medlem
Citat:
Vad finns det för anledning för mig att tro något?

Så du vet att det inte finns en "högre makt"? Kan du bevisa det? Vore kanon i sådana fall för det skulle innebära att jag kan bekräfta det jag själv misstänker är fallet.
Citera
2016-03-04, 09:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det kanske är dags för DIG att förstå vad "ateism" är.
Citera
2016-03-04, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Vilka fördomar var det du fick bekräftade? Att Kortstubin inte accepterar en fullkomligt felaktig definition av ateism?

Att många ateister är dryga jävlar som kör ner sin tro i halsen på folk likt den värsta Islamisten.
Citera
2016-03-04, 09:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så du vet att det inte finns en "högre makt"? Kan du bevisa det? Vore kanon i sådana fall för det skulle innebära att jag kan bekräfta det jag själv misstänker är fallet.

Dumfråga.

Hur skulle det ofalsifierbara kunne falsifieras?
Citera
2016-03-04, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Det kanske är dags för DIG att förstå vad "ateism" är.

Varför säger du att jag inte förstår? Dina härskartekniker kan du köra upp i stolgången!
Citera
2016-03-04, 09:27
Medlem
HORJESUSs avatar
Citat:
Att många ateister är dryga jävlar som kör ner sin tro i halsen på folk likt den värsta Islamisten.

Tro på vad??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in