2016-03-02, 22:29
Medlem
Läste precis att koffein försvagar effekten av Zopiklon, det visste jag inte. Brukar nästan alltid skölja ner mina piller förut med coca cola.
Citera
2016-03-02, 22:33
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Läste precis att koffein försvagar effekten av Zopiklon, det visste jag inte. Brukar nästan alltid skölja ner mina piller förut med coca cola.

Sluta omedelbart med det. Koffein försämrar effekten av alla bensodiazepiner Och om du tar zopiklon i medicinskt syfte dvs tar zopiklon precis innan läggdags. Varför dricker du coca-cola efter du borstat tänderna....
Citera
2016-03-02, 22:38
Bannlyst
Tror inte det påverkar så mycket, inte vad jag märkt i alla fall. Överkonsumerar koffein just för att boosta Lyrica.
Citera
2016-03-03, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Det är ju fullständigt idiotiskt att dricka koffeinhaltiga drycker i samband med sömnmedel, fattar du väl? Blandar du uppåt och nedåt kommer resultanten självklart vara förhållandevis neutral.
Citera
2016-03-03, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnowInformer
Sluta omedelbart med det. Koffein försämrar effekten av alla bensodiazepiner Och om du tar zopiklon i medicinskt syfte dvs tar zopiklon precis innan läggdags. Varför dricker du coca-cola efter du borstat tänderna....
Har redan slutat med både koffein och piller. Slarvade förövrigt med tänderna när jag käkade.

Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Det är ju fullständigt idiotiskt att dricka koffeinhaltiga drycker i samband med sömnmedel, fattar du väl? Blandar du uppåt och nedåt kommer resultanten självklart vara förhållandevis neutral.
Men jag brukar ta imovane innan jag äter och sätta på en film och lägga mig typ 1-2 timmar efter intag och endå sova gott. Just sömnen påverkades inte av koffeinet om jag åt imovane. Sen innehåller väl inte cola alltför mycket koffein om man jämför med kaffe(och energidryck) som jag aldrig dricker. Det var sockret i colan jag ville åt och smaken.
Citera
2016-03-03, 11:52
Medlem
Zolpimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpll
Läste på bluelight förut att zolpidem är den enda benso-benso analog som inte påverkar minnet.

Zolpidem påverkar minnet. I alla fall korttidsminnet! Har ätit det ett tag nu och minnet påverkas ganska rejält av det. I alla fall i de doser som jag fick av läkaren. Åt 30mg varje kväll tillsammans med 15mg Zyprexa och 10ml flytande Theralen.
Citera
2016-03-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zolpiman
Zolpidem påverkar minnet. I alla fall korttidsminnet! Har ätit det ett tag nu och minnet påverkas ganska rejält av det. I alla fall i de doser som jag fick av läkaren. Åt 30mg varje kväll tillsammans med 15mg Zyprexa och 10ml flytande Theralen.

Du är den första jag hört om en läkare som ordinerat 30mg/kväll.. aldrig hört talas om någon läkare som ordinerat ut mer än 10mg/kväll
Citera
2016-03-03, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saturnuspojken
Imovane under flera år varje kväll förstör REM-sömnen och kommer göra mer skada än nytta på lång sikt.
Kan du utveckla jag förstår inte mvh
Citera
2016-03-03, 21:30
Medlem
insectqueens avatar
Snabb fråga är Sobril 10mg starkare än Imovane 7,5mg? Dum fråga kanske men jag fattar inte...
Citera
2016-03-03, 21:43
Medlem
Såg ett tips i ennan låst tråd som jag tänkte dela med mig av av egna erfarenheter. FÖRSÖK INTE HÅLLA ER VAKNA PÅ IMOVANE. Jag började kvällen (för några veckor sedan) med ca 30 mg benso och 1 sju,fem mg Imovane. Det enda jag minns (små flashbacks) är att jag sedan shottat gin. Nästa flashback är att jag trillar på min cykel. Vaknar sedan upp hos en "polare" helt utan att minnas hur jag kommit dit. Väl hemma insåg jag att jag hade knaprat hela kartan med Imovane och säkert 30 mg benso till.
Citera
2016-03-03, 21:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av thenarrator1
Såg ett tips i ennan låst tråd som jag tänkte dela med mig av av egna erfarenheter. FÖRSÖK INTE HÅLLA ER VAKNA PÅ IMOVANE. Jag började kvällen (för några veckor sedan) med ca 30 mg benso och 1 sju,fem mg Imovane. Det enda jag minns (små flashbacks) är att jag sedan shottat gin. Nästa flashback är att jag trillar på min cykel. Vaknar sedan upp hos en "polare" helt utan att minnas hur jag kommit dit. Väl hemma insåg jag att jag hade knaprat hela kartan med Imovane och säkert 30 mg benso till.

Det är sådär det går i början när man inte vet sina gränser och har 0 i tolerans. Så ja du har rätt, nya, dont do that.

Annars har jag gått på 100mg zopiklon om dagen en sommar och det var best summer ever.
Inget flippande, var bara i min bubbla och mådde bra hela tiden.
Citera
2016-03-03, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insectqueen
Snabb fråga är Sobril 10mg starkare än Imovane 7,5mg? Dum fråga kanske men jag fattar inte...

Absolut inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in