Citat:
Mycket märklig lägenheten.. finns ju bara ett ordentligt sovrum. Två om man är snäll. Antar den första köparen hade mycket specifika krav på hur det skulle utformas för ingen normalt funtad arkitekt hade väl utformat den planlösningen?
Vad fyller det lilla rummet som sitter ihop med badrummet för funktion, ser ut som det är köksskåp där inne? Och mycket underligt att väggen saknas. Enda anledningen jag kan komma på är att det är ett överdimensionerat skötrum för småbarn.
Vad fyller det lilla rummet som sitter ihop med badrummet för funktion, ser ut som det är köksskåp där inne? Och mycket underligt att väggen saknas. Enda anledningen jag kan komma på är att det är ett överdimensionerat skötrum för småbarn.

Ja, den är ett bra exempel på dåligt disponerad yta. De verkar ha gått på några idéer eller tumregler som att "det är bra viktigt med arbetsytor" och sen gått överstyr. Undrade också vad de ska hålla på med i det där badrumsutrymmet. Det finns ju tvättstuga så det borde inte vara klädvård. Mycket makeup? Men då kunde de gjort något charmigt med stora fina speglar i stället för köksskåpen, och kanske i anslutning till deras "walk-in-closet!.
Och så till kök och matrum. Här har vi ett exempel på ytor som i vardagen mest kommer skapa transportsträckor. Var äter man frukosten och kvällsmackan? Vid köksön på barstol? Eller ska man springa fram och tillbaka till matsalen så fort det ska ätas något?
Vad är poängen med öppna planlösningen här? Ska värden stå vid spisen och ropa till gästerna i matrummet.
Och så kommer vi till mantrat (sorry för upprepning). Men vitt vitt vitt - är det inte tillräckligt med ljus och rymd? Är det en mer tom och kall känsla man behöver i detta hem?
Och så lilla sovrummet som ligger nästan inuti det stora. Är det byggt för ett spädbarn som föräldrarna vill ha nära till?
Men visst är det en fantastisk utsikt och generös yta, inser att jag låter som räven som klagar på rönnbären här. Men det stör att de utnyttjar det så konstigt men samtidigt tråkigt.