Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-24, 20:44
  #25585
Medlem
Trixtons avatar
https://tradition.se/bostad/bostadsr...20_2054747815?

Ett renoveringsobjekt som det lär krävas mycket jobb med, men vilken fantastisk öppen spis. Mäktig som få. Snygg parkett också.

På ett sätt är det fascinerande att en sådan lägenhet, som jag gissar är värd minst 50 miljoner, kan vara i så dåligt skick. Någon som har bott där har suttit på en förmögenhet.
__________________
Senast redigerad av Trixton 2024-03-24 kl. 20:47.
Citera
2024-03-24, 21:50
  #25586
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
https://tradition.se/bostad/bostadsr...20_2054747815?

Ett renoveringsobjekt som det lär krävas mycket jobb med, men vilken fantastisk öppen spis. Mäktig som få. Snygg parkett också.

På ett sätt är det fascinerande att en sådan lägenhet, som jag gissar är värd minst 50 miljoner, kan vara i så dåligt skick. Någon som har bott där har suttit på en förmögenhet.

Hörde i en intervju med Richard Lagerling att de flesta större lägenheter som säljs på Östermalm dödsbon.

Antar att man inte pallar byta kök om man är 75+
__________________
Senast redigerad av trickget 2024-03-24 kl. 21:56.
Citera
2024-03-24, 21:56
  #25587
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Annars tycker jag det inte ser ut att vara så dåligt skick? Väldigt fint golv och imponerande kakelugn.

Nja, nog ser den ut att vara i ganska stort behov av ytskiktsrenovering, men annars är det en imponerande lägenhet med väldigt många fina detaljer bevarade. Det är väl bara att hoppas att den som köper den inte renoverar sönder.
Citera
2024-03-24, 22:00
  #25588
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trixton
Nja, nog ser den ut att vara i ganska stort behov av ytskiktsrenovering, men annars är det en imponerande lägenhet med väldigt många fina detaljer bevarade. Det är väl bara att hoppas att den som köper den inte renoverar sönder.

Du har rätt ändrade mitt inlägg när jag såg fler bilder. Vardagsrummet var fint.

Tror det är en 77 åring skriven där. Så jag gissar att hon bara inte pallat renovera.
Citera
2024-03-24, 22:18
  #25589
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Du har rätt ändrade mitt inlägg när jag såg fler bilder. Vardagsrummet var fint.

Tror det är en 77 åring skriven där. Så jag gissar att hon bara inte pallat renovera.

Kanske har hon haft en "finrum" som ingen har fått gå in i till vardags. Så var det en del äldre släktingar som hade det när jag var liten. De hade rum som man möjligen fick vara i på julafton eller när någon fyllde år, men en vanlig måndag så skulle man absolut inte gå in där. I de andra rummen så är ju t.ex golven synbart slitna. Det största våtrummet ser ut att enbart fungera som tvättstuga, vilket kanske är lite udda. I alla fall i en lägenhet.
Citera
2024-03-25, 11:49
  #25590
Medlem
Trixtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Tror det är en 77 åring skriven där. Så jag gissar att hon bara inte pallat renovera.

Det är Siw Malmqvist och Fredrik Ohlsson (numera avliden) som har bott i lägenheten.
Citera
2024-03-26, 15:02
  #25591
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takpapp
Trevlig stuga vid havet (Göteborg, Långedrag)

https://www.booli.se/annons/4601151

39,5 miljoner. Var väl ute till försäljning även förra året, eller var det tidigare än så? 528 kvadratmetrar att dammsuga.

Japp, men förra året skulle de ha 42,5 miljoner om jag minns rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av BombayBeduin
40 mille utanför Stockholm är totalt vansinne

Utan att uttala mig om detta objektet specifikt, så är ju ditt uttalande helidiotiskt.
Citera
2024-03-26, 23:59
  #25592
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Utan att uttala mig om detta objektet specifikt, så är ju ditt uttalande helidiotiskt.

Hur så? Bränna 40 mille och sen ändå inte bo i Stockholmsområdet låter om något helidiotiskt
Citera
Igår, 12:51
  #25593
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombayBeduin
Hur så? Bränna 40 mille och sen ändå inte bo i Stockholmsområdet låter om något helidiotiskt

För att det är så jävla fint att bo i Tjockholm? Betalar hellre mer för att bo någon annanstans.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback