2016-02-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
??

Gör jag ju inte alls.

Jag skrev vissa män --> ofta samma grupp som nedvärderar kvinnor --> avskyr när kvinnor uppenbart är mer intelligenta/ kunniga/ artikulerade än de själva.
Hur får du det till att jag därmed generaliserar kring alla män?
Läste du med läsglasögonen på eller av?

Du är alltså inte medveten om din egen retorik

Citat:
Och dessa män brukar i regel vara samma klunga som tycker att kvinnor är lägre stående varelser, du har en nätt liten hög av dessa på detta forum.

Japp, känner till

Citat:
Så klart de avskyr om en kvinna kommer in och käftar med dem som är smartare, mer utbildad och mer artikulerad ex. då rasar ju världsbilden.

Det är möjligt

Citat:
Behöver man verkligen starta en tråd kring varför?

Tråden heter "varför hatar män intelligenta kvinnor?". Du förde alltså i bevis att tråden inte behövs för att det är så självklart varför män hatar intelligenta kvinnor. Men nu var det ju enbart vissa män som du utgick ifrån så klumpa inte ihop oss.

Alla vi andra män är väldigt glada i intelligenta kvinnor är jag ganska övertygad om. Både stimulerande och sexigt.
Senast redigerad av apjävel 2016-02-09 kl. 17:01.
2016-02-09, 16:48
Bannlyst
Vet inte om män i allmänhet flyr intelligenta kvinnor.

Vissa män kan säkert känna sig hotade av framgångsrika kvinnor men det beror väl mer på dom än på män som grupp.
Mest akademiker som förringar och förlöjligar kvinnor i sin omgivning tycker jag mig märkt.

För övrigt undrar jag hur du definierar intelligens. Kan man vara både fet och intelligent samtidigt? Utesluter inte det ena det andra?
Senast redigerad av coolpool75 2016-02-09 kl. 16:54.
2016-02-09, 16:58
Medlem
PKJuristens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Dumma kvinnor är lättare att kontrollera och styra och ställa över. Och de har ju alltid varit kvinnans roll att vara det andra könet som är ett komplement till mannen, som han ska ha till det han vill. Det ska vara lätt för mannen att få ut det han vill ur kvinnan

Vad kom först, hönan eller ägget?
Den populäraste frågan i världen som ingen sitter på sanningen om.

Samma sak här.
Vad kom först, mannen eller kvinnan?

Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Och de har ju alltid varit kvinnans roll att vara det andra könet som är ett komplement till mannen, som han ska ha till det han vill.

Vi vet inte.
Vem du än frågar om källa så kommer du inte få dina svar.
Men jag är beredd att hålla med dig om hur historien har sett ut och hur det fortfarande ser ut för många kvinnor ute i världen.

Vi vet inte vad som kom först, kvinnan eller mannen.
Men jag, som så många andra män i Sverige (och på detta forum) ser inte dig som det andra könet.
Tvärtom så upplever jag det som om vi uttrycker oss en stark saknad över vår saknade andra hälft.
Att något har satt en kil mellan oss män och kvinnor.
Hos en del individer, som egentligen tillsammans skulle ha det jävligt roligt med varandra.

Antagligen är de vår historia och vår rädsla för framtiden som agerar som skott i foten nu.

Men jag ser verkligen inte dig som något mindre värt eller som någon som skulle vara sämre än en man.

Vi är inte osams du och jag och har aldrig heller varit
2016-02-09, 17:01
Medlem
Jag attraheras till intelligenta kvinnor, men flyr de dumma kvinnorna, vilket i dagens Sverige framför allt betyder att man får fly på tok för mycket.
2016-02-09, 17:05
Bannlyst
nu är jag ju inte helt dum i huvudet själv , men tänk att ha en tjej som man kan förklara sin ide som man har gått bet på , som sedan några dagar efter kommer mer en färdig ritning och förklaring om hur allt allt ska lösas , så sexigt och behöver verkligen en sådan tjej i mitt liv , finns inga gränser då för vad som är möjligt i så fall i livet
Senast redigerad av frifart 2016-02-09 kl. 17:07.
2016-02-09, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frifart
nu är jag ju inte helt dum i huvudet själv , men tänk att ha en tjej som man kan förklara sin ide som man har gått bet på , som sedan några dagar efter kommer mer en färdig ritning och förklaring om hur allt allt ska lösas , så sexigt och behöver verkligen en sådan tjej i mitt liv , finns inga gränser då för vad som är möjligt i så fall i livet

Det förutsätter att hon inte istället kommer tillbaka några dagar senare med en helt annan ide om hur du t ex skall slippa snusa som du älskar, och hur du plötsligt måste bära cykelhjälm av intelligenta anledningar, plus en massa annat skit som du inte alls vill.
2016-02-09, 17:35
Medlem
Gertrud1s avatar
Jag tror inte män hatar intelligenta kvinnor, eller skyr de heller.
Däremot så väljer man nog en på sin egen nivå.

Och den kvinna som man väljer måste nog erbjuda något mer än en intressant diskussionsparner....
Det finns ju andra saker att roa sig med

Sedan tror jag TS blandar ihop intelligenta och offensiva kvinnor. Om kvinnan alltid är i krigarposition så blir det ett rätt jobbigt förhållande.

Var sak har sin tid. Ibland vässar man sin retorik, ibland är man bara kåt glad och tacksam

Jag tror hellre män skyr de falskt starka kvinnorna som egentligen är skiträdda för män och sin egen kvinnlighet.
2016-02-09, 17:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Det förutsätter att hon inte istället kommer tillbaka några dagar senare med en helt annan ide om hur du t ex skall slippa snusa som du älskar, och hur du plötsligt måste bära cykelhjälm av intelligenta anledningar, plus en massa annat skit som du inte alls vill.
har aldrig träffat på sådana tjejer måste jag påstå , är du man eller fjolla ????
2016-02-09, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Du är alltså inte medveten om din egen retorik

Japp, känner till

Det är möjligt

Tråden heter "varför hatar män intelligenta kvinnor?". Du förde alltså i bevis att tråden inte behövs för att det är så självklart varför män hatar intelligenta kvinnor. Men nu var det ju enbart vissa män som du utgick ifrån så klumpa inte ihop oss.

Alla vi andra män är väldigt glada i intelligenta kvinnor är jag ganska övertygad om. Både stimulerande och sexigt.

uj uj vad man försöker vända och vrida på saker här.

Nej jag påpekade felet i TS generalisering och jag skrev vilken grupp detta dock kan gälla och varför.
Alltså har jag INTE buntat ihop alla män som kvinnohatade utan gjort motsatsen

Trams apa
2016-02-09, 17:46
Medlem
Citat:
har aldrig träffat på sådana tjejer måste jag påstå , är du man eller fjolla ????

Ja, man kan ju undra, men smarta tjejer är lika fega som korkade tjejer. Skillnaden är bara att de smarta tjejerna går en kille på nerverna när fegheten skall segra via argument. Det är nämligen onekligen rätt ofta smart att vara feg, men vem fan trivs med att vara feg?
2016-02-09, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja, man kan ju undra, men smarta tjejer är lika fega som korkade tjejer. Skillnaden är bara att de smarta tjejerna går en kille på nerverna när fegheten skall segra via argument. Det är nämligen onekligen rätt ofta smart att vara feg, men vem fan trivs med att vara feg?
smarta tjejer är inte fega de tar för sej och lever livet samma som smarta kilar , vi behöver dessa tjejer för de tänker på ett annat sätt än oss killar , hittar man rätt så finns få begränsningar i livet
2016-02-09, 18:02
Medlem
Citat:
smarta tjejer är inte fega de tar för sej och lever livet samma som smarta kilar , vi behöver dessa tjejer för de tänker på ett annat sätt än oss killar , hittar man rätt så finns få begränsningar i livet

Tjejer är fega, jämfört med män och sett i generella termer. Läs på!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in