2016-02-09, 12:11
  #961
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmiedee
Kan det vara så att ingen egentligen tål någon som är betydligt intelligentare? Det är en sak sålänge som åsikter blir validerade eller diskussioner är på teman utan stark känslomässig investering. När någon får sina grundläggande föreställningar ifrågasatta dock, då blir det ett annat ljud i skällan. Då kommer även den mest intelligente betraktas som en dummis.
En intelligent och självtänkande människa väcker hat eftersom den raserar allt en person kanske endast har tagit till sig utan att tänka kritiskt.
2016-02-09, 12:12
  #962
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag kan hålla med dig om det du skriver.
Men vet att kvinnor har väldigt svårt att se en annan kvinna ta plats.
De blir avundsjuka och börjar säga. Hon har väl gått sängvägen.....pratar skit bakom ryggen men aldrig öppet. Sitter och ler falskt.
Män är mer rakt på och öppet...
Chefsposition är på något sätt någon människor ger sig rätt att söka felen på som de själva besitter .
Utseendenmässigt kan en vacker kvinna väcka hat hos andra kvinnor .
Ganska intressant att se hur vi människor agerar.

Personligen föredrar jag en mer direkt aggression, för då har man något att arbeta med så att säga. Det blir ett mer uppenbart problem, det blir då lättare att samtala om orsaken till varför beteendet / reaktionen uppstod och förhindra att det i framtiden ska uppstå liknande problem. Däremot finns det risker med direkta aggressioner, dvs att situationen blir våldsam och det kan uppkomma skador. Har exempelvis blivit knivhuggen på grund av sådana aggressioner(ironiskt nog inte av den jag nekade ekonomiskt bistånd, utom hennes pojkvän).

Den indirekta aggressionsformen är mer jobbig exempelvis ryktesspridningen, vilket är otroligt vanligt på arbetsplatser. För att ta ett exempel; Min syster är väldigt sexuell av sig och gillar allt ifrån porrklubbar till att ha multipla partners. Men hon är också en ansvarstagande mamma till fyra barn(med samma pappa), som gör allt hon kan för att dom ska få känna sig trygga och säkra. Hennes kompis började efter ett mindre bråk slänga ut dom här uppgifterna till allt och alla. Det tog inte mer än bara några veckor innan socialtjänsten började ringa henne, facebook var överfylld med taskiga kommentarer och hennes chef började prata om hennes lämplighet inom socialpsykiatrin. Det här gick även ut över hennes barn på olika sätt. Däremot var det främst kvinnor, som såg hennes sexualitet som ett enormt problem, dom flesta kommentarerna från killar var främst stödjande och tyckte hon får göra som hon vill med sitt liv. Vilket tyder på att kvinnor är riktigt bra på att upprätthålla könsnormerna helt på egen hand.
2016-02-09, 13:50
  #963
Medlem
TS borde korrigeras till "vissa" män hatar intelligenta kvinnor.

Och dessa män brukar i regel vara samma klunga som tycker att kvinnor är lägre stående varelser, du har en nätt liten hög av dessa på detta forum. Så klart de avskyr om en kvinna kommer in och käftar med dem som är smartare, mer utbildad och mer artikulerad ex. då rasar ju världsbilden.
Behöver man verkligen starta en tråd kring varför?
__________________
Senast redigerad av Merapi 2016-02-09 kl. 13:54.
2016-02-09, 14:07
  #964
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitch-sandwich
Avundsjuka och missunnsamhet har inte något kön. Även män sysslar med skitsnack, intriger och falskspel, om det kan få dem dit de vill komma. Dessa individer har följande drag gemensamt: att de är ryggradslösa, fega, osäkra, talanglösa och allmänt svaga - egenskaper som man kan finna hos kvinnor OCH män. Om man dessutom tittat in R&S på Flashback, verkar det även finnas gott om män som hatar vackra kvinnor.
Det vet jag men vi uttrycker det på kvinnors och mäns sätt.
Jag ville säga till TS som förövrigt skrev detta för många år sedan.
Att detta gäller båda könen precis som du säger.
Jag som kvinna ville tala om att detta inte är att män hatar intelligenta kvinnor.
Alla blir påverkade av dem.
Och då på kvinnors sätt och mäns sätt.
2016-02-09, 14:09
  #965
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Personligen föredrar jag en mer direkt aggression, för då har man något att arbeta med så att säga. Det blir ett mer uppenbart problem, det blir då lättare att samtala om orsaken till varför beteendet / reaktionen uppstod och förhindra att det i framtiden ska uppstå liknande problem. Däremot finns det risker med direkta aggressioner, dvs att situationen blir våldsam och det kan uppkomma skador. Har exempelvis blivit knivhuggen på grund av sådana aggressioner(ironiskt nog inte av den jag nekade ekonomiskt bistånd, utom hennes pojkvän).

Den indirekta aggressionsformen är mer jobbig exempelvis ryktesspridningen, vilket är otroligt vanligt på arbetsplatser. För att ta ett exempel; Min syster är väldigt sexuell av sig och gillar allt ifrån porrklubbar till att ha multipla partners. Men hon är också en ansvarstagande mamma till fyra barn(med samma pappa), som gör allt hon kan för att dom ska få känna sig trygga och säkra. Hennes kompis började efter ett mindre bråk slänga ut dom här uppgifterna till allt och alla. Det tog inte mer än bara några veckor innan socialtjänsten började ringa henne, facebook var överfylld med taskiga kommentarer och hennes chef började prata om hennes lämplighet inom socialpsykiatrin. Det här gick även ut över hennes barn på olika sätt. Däremot var det främst kvinnor, som såg hennes sexualitet som ett enormt problem, dom flesta kommentarerna från killar var främst stödjande och tyckte hon får göra som hon vill med sitt liv. Vilket tyder på att kvinnor är riktigt bra på att upprätthålla könsnormerna helt på egen hand.
Helt klart jag med. Rak kommunikation.
Hur svidande den än är. .
2016-02-09, 15:31
  #966
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Haha!
Den här är skitrolig!
Säg att det är satir och ironi?
För en sapiosexuell (upptäckte detta precis) så har du precis gjort min dag. Jag kan lämna fb åt sitt öde med ett leende för denna dag.

Tack!
2016-02-09, 16:18
  #967
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Dumma kvinnor är lättare att kontrollera och styra och ställa över. Och de har ju alltid varit kvinnans roll att vara det andra könet som är ett komplement till mannen, som han ska ha till det han vill. Det ska vara lätt för mannen att få ut det han vill ur kvinnan

Jag tycker du har helt fel. Vem vill ha ett våp?

Jag ser fler män som styrs och ställs av sina kvinnor än tvärtom. Övriga är rätt likstyrda.
2016-02-09, 16:23
  #968
Bannlyst
varför skulle riktiga män hata intelligenta kvinnor/tjejer ? jag tycker det är ett krav att tjejer måste få vara intelligenta för att klicka med mej , så sexigt när tjejer kan ock vill !!!!!!!!!!
2016-02-09, 16:27
  #969
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
TS borde korrigeras till "vissa" män hatar intelligenta kvinnor.

Och dessa män brukar i regel vara samma klunga som tycker att kvinnor är lägre stående varelser, du har en nätt liten hög av dessa på detta forum. Så klart de avskyr om en kvinna kommer in och käftar med dem som är smartare, mer utbildad och mer artikulerad ex. då rasar ju världsbilden.
Behöver man verkligen starta en tråd kring varför?

Varför inte. Tråden kommer ju antagligen att visa att TS tes kommer på skam.

Du isolerar ju btw en liten grupp män i ditt inlägg och avslutar den som att det är generellt för män d v s klumpar ihop kvinnohatande män med vanliga män i gruppen män. Du är säkert inte ens medveten om detta

Så visst har tråden relevans, då du och TS lever i villfarelse
2016-02-09, 16:29
  #970
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Jag tycker du har helt fel. Vem vill ha ett våp?

Jag ser fler män som styrs och ställs av sina kvinnor än tvärtom. Övriga är rätt likstyrda.

Många tror att dum betyder att hon ifrågasätter mannen också, eller är "olydig", det är en maktteknik... Men skulle inte sagt att alla män hatar det, bara många som har något behov av att kvinnan ska vara underlägsen. De brukar vara ganska dumma själva.
2016-02-09, 16:35
  #971
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Varför inte. Tråden kommer ju antagligen att visa att TS tes kommer på skam.

Du isolerar ju btw en liten grupp män i ditt inlägg och avslutar den som att det är generellt för män d v s klumpar ihop kvinnohatande män med vanliga män i gruppen män. Du är säkert inte ens medveten om detta

Så visst har tråden relevans, då du och TS lever i villfarelse

??

Gör jag ju inte alls.

Jag skrev vissa män --> ofta samma grupp som nedvärderar kvinnor --> avskyr när kvinnor uppenbart är mer intelligenta/ kunniga/ artikulerade än de själva.
Hur får du det till att jag därmed generaliserar kring alla män?
Läste du med läsglasögonen på eller av?

2016-02-09, 16:36
  #972
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
Många tror att dum betyder att hon ifrågasätter mannen också, eller är "olydig", det är en maktteknik... Men skulle inte sagt att alla män hatar det, bara många som har något behov av att kvinnan ska vara underlägsen. De brukar vara ganska dumma själva.

Go figure. Kaka söker maka

Men vi behöver väl inte ha dumskallarna som utgångspunkt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in