Citat:
Ursprungligen postat av
goran744
Ja jag kan hålla med dig om det du skriver.
Men vet att kvinnor har väldigt svårt att se en annan kvinna ta plats.
De blir avundsjuka och börjar säga. Hon har väl gått sängvägen.....pratar skit bakom ryggen men aldrig öppet. Sitter och ler falskt.
Män är mer rakt på och öppet...
Chefsposition är på något sätt någon människor ger sig rätt att söka felen på som de själva besitter .
Utseendenmässigt kan en vacker kvinna väcka hat hos andra kvinnor .
Ganska intressant att se hur vi människor agerar.
Personligen föredrar jag en mer direkt aggression, för då har man något att arbeta med så att säga. Det blir ett mer uppenbart problem, det blir då lättare att samtala om orsaken till varför beteendet / reaktionen uppstod och förhindra att det i framtiden ska uppstå liknande problem. Däremot finns det risker med direkta aggressioner, dvs att situationen blir våldsam och det kan uppkomma skador. Har exempelvis blivit knivhuggen på grund av sådana aggressioner(ironiskt nog inte av den jag nekade ekonomiskt bistånd, utom hennes pojkvän).
Den indirekta aggressionsformen är mer jobbig exempelvis ryktesspridningen, vilket är otroligt vanligt på arbetsplatser. För att ta ett exempel; Min syster är väldigt sexuell av sig och gillar allt ifrån porrklubbar till att ha multipla partners. Men hon är också en ansvarstagande mamma till fyra barn(med samma pappa), som gör allt hon kan för att dom ska få känna sig trygga och säkra. Hennes kompis började efter ett mindre bråk slänga ut dom här uppgifterna till allt och alla. Det tog inte mer än bara några veckor innan socialtjänsten började ringa henne, facebook var överfylld med taskiga kommentarer och hennes chef började prata om hennes lämplighet inom socialpsykiatrin. Det här gick även ut över hennes barn på olika sätt. Däremot var det främst kvinnor, som såg hennes sexualitet som ett enormt problem, dom flesta kommentarerna från killar var främst stödjande och tyckte hon får göra som hon vill med sitt liv. Vilket tyder på att kvinnor är riktigt bra på att upprätthålla könsnormerna helt på egen hand.