2012-07-24, 04:56
  #949
Medlem
antitotaliterians avatar
TS=

Jag skulle vilja påstå att om man tror på lesbo-feministiska lögner som "män hatar intelligenta kvinnor", så har man per definition inte det problemet.
2012-07-24, 08:32
  #950
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Aldrig?
Jag tror att det framförallt är bäddat för destruktivitet när en svag man har en relation med en vassare kvinna. Som bäddat för problem.
Sedan får jag nog ge dig en poäng för jag tror nog att det är rätt få män som skulle erkänna att de inte skulle kunna tänka sig att vara tillsammans med en smart kvinna (underförstått - inte en som är smartare än han själv).

Är skillnaden alltför stor tror jag det är nedbrytande för bägge när den ene hela tiden blir överspelad i diskussioner medan den andre ideligen måste lägga sig/backa för att inte bryta ned den andre.
Är bägge hetleverade känns det som en glädjekälla för destruktivitet.

Du har rätt, dåligt ordval från min sida, vad jag egentligen menade var att jag inte känner någon sådan man. Visst har man träffat en del ägg genom åren. Och ja jag tror att det kommer att sluta illa om endera part är avsevärt smartare än den andra även om det ju givetvis finns vissa varianter där även sådana förhållanden kan fungera.
2016-02-09, 08:03
  #951
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Intressant, men gammal tråd. Hursomhelst, jag delar gärna med mig av mina erfarenheter:
Som bakgrundsinformation kan jag tillägga att jag är en intelligent och mycket bildad, ung kvinna med många talanger och förmågor. Utseendemässigt prickar jag 6-9 poäng, beroende på vem man frågar.
Att fånga uppmärksamhet, har inte varit svårt för mig. Bortsett från mitt goda yttre, brukar jag uppfattas som intressant just pga att jag har något bakom skallbenet. Eventuella problem uppstår däremot i efterhand, av följande två anledningar:

1. Intelligenta kvinnor är svåra att imponera på
Det som får andra personer att utbrista "så smart!", "ååh vilken djup tanke!", eller "såå genialiskt", kan en intelligent person uppfatta som tråkigt och överskattat, eftersom denne betraktar saker på ett annat sätt. Det är nog inte svårt att förstå varför.
Tänk er den situation där en intelligent kvinna går på en blind-date med en mindre bildad man, som har ett stort ego och som önskar sig en kvinna som ser upp till honom. Det tar inte lång tid innan mannen ifråga känner sig frustrerad. Intelligenta kvinnor nöjer sig nämligen inte med att vara musor; de är genier på sin egen rätt.

2. Intelligenta kvinnor har en egen agenda
När en del män kastar sig ut i dejtingdjungeln, hoppas de vanligen på att deras livspartner ska "flyta med" i deras liv. Allra helst ska hon även ta hand om allt det jobbiga och tidskrävande, exempelvis att fixa och trixa i hemmet, ta hand om barnen och på andra sätt underlätta för sin man så att han kan göra karriär och förverkliga sig själv, men ändå ha hela kakan. Att inkludera en intelligent kvinna i denna ekvation, kan bli problematiskt då dessa kvinnor själva brukar vara väldigt drivna, ambitiösa och strävsamma. I andra ord: de har en egen agenda, och kommer att ställa krav därefter.
Även om jag är väldigt ung, vet jag redan nu att jag inte vill ha barn, eftersom det helt enkelt inte finns utrymme för föräldraskap i det liv jag vill ha. Pga mina otaliga fritidsintressen och ambitioner, har jag ett stort behov utav egentid. Efter dessa premisser kommer jag givetvis att ställa vissa krav i et förhållande, som inte alla män hade infunnit sig i. Tur för mig att min nuvarande partner gör det.

För att slutligen tillägga: Det handlar inte om pajkastning eller att rent av dumförklara män. Jag delar endast med mig av mina erfarenheter.
2016-02-09, 08:22
  #952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Edit: gammal tråd
2016-02-09, 11:00
  #953
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)


Jag tycker att det är tvärtom! Kvinnor ogillar alla kvinnor som sticker ut..
Blir avundsjuka och börjar prata skit bakom ryggen....
Den erfarenheten har jag.
2016-02-09, 11:16
  #954
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker att det är tvärtom! Kvinnor ogillar alla kvinnor som sticker ut..
Blir avundsjuka och börjar prata skit bakom ryggen....
Den erfarenheten har jag.

Och min erfarenhet är att intelligenta, drivna kvinnor som jag träffat inte vill ha en man som är mindre intelligenta än dem själva.
2016-02-09, 11:27
  #955
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apjävel
Och min erfarenhet är att intelligenta, drivna kvinnor som jag träffat inte vill ha en man som är mindre intelligenta än dem själva.
Ja det också
2016-02-09, 11:31
  #956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Jag tycker att det är tvärtom! Kvinnor ogillar alla kvinnor som sticker ut..
Blir avundsjuka och börjar prata skit bakom ryggen....
Den erfarenheten har jag.

Jag har en erfarenhet att både kvinnor och män har en tendens att visa negativa känslomönster mot människor som har ett socioekonomiskt, intellektuellt eller t.o.m. utseendemässigt övertag. Det är en erfarenhet jag har med mig ifrån mitt jobb. Om man har ett maktövertag på olika grunder så utmynnar det ofta i känslor av obehag för den i underläge, speciellt i relation till främlingar.

Personligen kallar jag detta ett könsneutralt fenomen, däremot så har ofta kvinnor ett mer utsatt läge då det finns fler ad hominem argument att tillta mot kvinnor exempelvis kvotering, dåliga "vem har du legat med?" argument etc samt en skillnad i fysisk styrka kan göra att aggressivitet direkt orsakar en utsatt situation. Själva beteendet är förkastligt, men det är ändå på något sätt förklarligt. Kvinnor reagerar ofta på liknande sätt, men dom väljer ofta en annan approach exempelvis manipulation, utpressning, självskadebeteende eller offermentalitet.

Det som är problemet i hela debatten utifrån ett maktordningsperspektiv är att feminister ofta relativiserar indirekta aggressionsmönster. Även om jag måste medge att mäns direkta aggressionsmönster är farliga, så är det lite av en logisk tankevurpa att inte kvinnors aggressionsmönster också tas upp i större utsträckning, då provokationer i sig kan orsaka att män reagerar i affekt.
2016-02-09, 11:44
  #957
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edirtrm
Jag har en erfarenhet att både kvinnor och män har en tendens att visa negativa känslomönster mot människor som har ett socioekonomiskt, intellektuellt eller t.o.m. utseendemässigt övertag. Det är en erfarenhet jag har med mig ifrån mitt jobb. Om man har ett maktövertag på olika grunder så utmynnar det ofta i känslor av obehag för den i underläge, speciellt i relation till främlingar.

Personligen kallar jag detta ett könsneutralt fenomen, däremot så har ofta kvinnor ett mer utsatt läge då det finns fler ad hominem argument att tillta mot kvinnor exempelvis kvotering, dåliga "vem har du legat med?" argument etc samt en skillnad i fysisk styrka kan göra att aggressivitet direkt orsakar en utsatt situation. Själva beteendet är förkastligt, men det är ändå på något sätt förklarligt. Kvinnor reagerar ofta på liknande sätt, men dom väljer ofta en annan approach exempelvis manipulation, utpressning, självskadebeteende eller offermentalitet.

Det som är problemet i hela debatten utifrån ett maktordningsperspektiv är att feminister ofta relativiserar indirekta aggressionsmönster. Även om jag måste medge att mäns direkta aggressionsmönster är farliga, så är det lite av en logisk tankevurpa att inte kvinnors aggressionsmönster också tas upp i större utsträckning, då provokationer i sig kan orsaka att män reagerar i affekt.
Ja jag kan hålla med dig om det du skriver.
Men vet att kvinnor har väldigt svårt att se en annan kvinna ta plats.
De blir avundsjuka och börjar säga. Hon har väl gått sängvägen.....pratar skit bakom ryggen men aldrig öppet. Sitter och ler falskt.
Män är mer rakt på och öppet...
Chefsposition är på något sätt någon människor ger sig rätt att söka felen på som de själva besitter .
Utseendenmässigt kan en vacker kvinna väcka hat hos andra kvinnor .
Ganska intressant att se hur vi människor agerar.
2016-02-09, 11:54
  #958
Medlem
Kan det vara så att ingen egentligen tål någon som är betydligt intelligentare? Det är en sak sålänge som åsikter blir validerade eller diskussioner är på teman utan stark känslomässig investering. När någon får sina grundläggande föreställningar ifrågasatta dock, då blir det ett annat ljud i skällan. Då kommer även den mest intelligente betraktas som en dummis.
2016-02-09, 12:04
  #959
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Dumma kvinnor är lättare att kontrollera och styra och ställa över. Och de har ju alltid varit kvinnans roll att vara det andra könet som är ett komplement till mannen, som han ska ha till det han vill. Det ska vara lätt för mannen att få ut det han vill ur kvinnan
2016-02-09, 12:07
  #960
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Ja jag kan hålla med dig om det du skriver.
Men vet att kvinnor har väldigt svårt att se en annan kvinna ta plats.
De blir avundsjuka och börjar säga. Hon har väl gått sängvägen.....pratar skit bakom ryggen men aldrig öppet. Sitter och ler falskt.
Män är mer rakt på och öppet...
Chefsposition är på något sätt någon människor ger sig rätt att söka felen på som de själva besitter .
Utseendenmässigt kan en vacker kvinna väcka hat hos andra kvinnor .
Ganska intressant att se hur vi människor agerar.

Avundsjuka och missunnsamhet har inte något kön. Även män sysslar med skitsnack, intriger och falskspel, om det kan få dem dit de vill komma. Dessa individer har följande drag gemensamt: att de är ryggradslösa, fega, osäkra, talanglösa och allmänt svaga - egenskaper som man kan finna hos kvinnor OCH män. Om man dessutom tittat in R&S på Flashback, verkar det även finnas gott om män som hatar vackra kvinnor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in