Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-08-08, 14:13
  #1
Medlem
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Citera
2006-08-08, 14:15
  #2
Avstängd
TopDawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet


Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Svar nej. Det varken ska vara eller är nödvändigt.
Citera
2006-08-08, 14:16
  #3
Avstängd
Jimmy Conways avatar
Smarta kvinnor är inget som skrämmer mig.
Sen hur smart jag är vet jag inte riktigt. Fick väll 129 på nått iqtest så det var väll ganska hyffsat.
Citera
2006-08-08, 14:19
  #4
Medlem
Herr Lindholms avatar
Stryk mig också från listan. Däremot så både hatar och fruktar jag personer som tror att de kan "gå på vatten".

MVH
/Herr Lindholm
Citera
2006-08-08, 14:24
  #5
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

Har aldrig stött på något sådant. Finns ingen normal kvinna som medveten
skulle klä ner sig.

Däremot finns det massor av kvinnor som varken kan klä sig, föra sig eller vet ett jävla smack om någonting.

"Göra sig dummare"......bra bortförklaring.

Jag har inte det minsta problem med smarta kvinnor, däremot är det
jävligt jobbigt med dumma kvinnor.

Särskilt jobbiga är dumma kvinnor som TROR att dom är smarta
Citera
2006-08-08, 14:27
  #6
Medlem
järnfotens avatar
Jag tycker om att umgås med människor som är på samma intellektuella nivå som jag själv är. Det inbegriper även tjejer och tjejkompisar. Det är då man kan ha de intressanta och stimulerande diskussionerna som är så roliga! Att en del tjejer inte kan hänga med i de svängarna är lika sant som att en del killar inte kan det.

Det beror helt på vilka människor man valt att umgås med. Kan de vara sig själva när de umgås med mig, kan jag vara mig själv. Det blir bäst så och är helt klart roligast! Det betyder inte att tjejer ska göra sig dummare än vad de är.

Jag tycker det är attraktivt med intelligenta tjejer, end of story!
Citera
2006-08-08, 14:27
  #7
Medlem
filofaxs avatar
Dom tjejer jag känner som jag tycker är mest intelligenta uppfattas väldigt ofta som ganska puckade. Det verkar självvalt. Sen har vi ju besservissrarna också som inte missar en enda chans att få berätta allt de vet eller förstår.
Men besservissrar vill man ju inte hänga med ändå.

Vet inte vad jag vill få fram egentligen, intressant tråd.

Jag tror att jag är medelsmart/strax över medel när det gäller logik, matematik, spatial förmåga etc. Brukar tona ner när jag umgås med killar (eller personer överhuvudtaget) som inte hänger med. Vill inte få dom att känna sig dumma.

Måste säga att jag kände mig lite träffad och skämdes en smula när jag läste den här notisen i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/s...867680,00.html
Citera
2006-08-08, 14:27
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet
Jag måste säg att du döljer det väldigt väl - betyder det att du är på jakt efter en karl?
Citat:
Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)
Nej, det skall inte vara nödvändigt.
Citera
2006-08-08, 14:27
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Särskilt jobbiga är dumma kvinnor som TROR att dom är smarta
Hur vet man vilken grupp man själv tillhör?
(Jag bara undrar av akademiskt intresse)
Citera
2006-08-08, 14:29
  #10
Medlem
Flärps avatar
Jag har ingen aning om hur smart jag är men enligt min kompiskrets så är jag smartare än genomsnittet. Med det sagt så vill jag också tillägga att jag inte har några som helst problem med smarta tjejer, skulle bara tycka det vore roligt med en intellektuell tjej som man kan dela sina tankar och funderingar med.

Jag har märkt, efter vissa krogragg att genomsnittstjejen har ett IQ motsvarande en skruvmejsel och det känns som att man pratar med en vägg.
Sådant går fetbort.
Citera
2006-08-08, 14:29
  #11
Medlem
De som är verkligt intelligenta bland män verkar sällan känna sig hotade av intelligenta kvinnor.

Jag skulle tippa på att dom killar jag varit tillsammans med (förutom en) och mina killkompisar har en iq över genomsnittet. Det har inte varit några problem. De har å andra sidan vuxit upp med starka kvinnor. De verkar inte dela upp världen i så mycket manligt/kvinnligt utan diskuterar likvärdigt med alla.
Citera
2006-08-08, 14:33
  #12
Medlem
Motvilligs avatar
Något sådant har jag inte märkt av för egen del. Däremot har både jag och manliga vänner en del aversion mot tjejer som tror att de är smartare än vad de är. Jag kan tänka mig att de tror sig bli dissade för sin intelligens men i själva verket är det tvärtom.

Ett annat näraliggande fenomen såg jag Jonna Berg (tror jag hon heter, hon är redaktör för någon fruntimmerstramstidning) göra sig till taleskvinna för. Hon berättade i en intervju att hon fick dåligt med ragg och påstod att det nog berodde på att män var rädda för en intelligent framgångsrik kvinna. Så ligger det förstås inte till. Jonna får dåligt med ragg för att hon ser ut som en häst och inget annat.

För att sammanfatta. Om en tjej får dåligt med uppmärksamhet så beror det så gott som aldrig på att hon är för smart eller för vackert utsmyckad. Det beror oftast på precis motsatsen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback