2012-06-30, 20:52
  #853
Medlem
Alphadogs avatar
Kul tråd annars. Blev inte så mycket kork över det hela som det är på en del andra.

Rolig hobby det här. Ska ägna en del av min semester åt att läsa delar av Vertigos utbud och vara på FB. Kul.
2012-06-30, 22:06
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Varför hatar kvinnor intelligenta män?

Intelligenta män tenderar ha mer ordnade liv och tar i mindre utsträckning onödiga risker. Slutresultatet är lika upphetsande som en purjolök.

Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Det är väl medvetenheten om att de är intellektuellt underlägsna som gör det, vilket inte går bra ihop med den traditionella mansrollen. Vi genusforskare råkar ofta ut för ilskan attacker av manliga akademiker - vilket helt säkert har att göra med att genusteorin effektivt smular sönder traditionell patriarkal pseudovetenskap, och däemed framtviingar underlägsenhetskänslir och avundsjuka.

Eller så blir folk sura pga. den överlägsna sunk-attityd du ger uttryck för ovan. Nog för att genusteoretiker bidragit till den övergripande teoriutvecklingen, men dessvärre tycks ju 9/10 likafullt ha växt fast i det post-strukturalistiska träsket, med händerna krampande kring favoritutgåvan av Foucaults samlade verk i den högre näven och en omsorgsfullt inbunded upplaga av det andra könet i den andra.

(se hur effektivt jag förminskade de beauvoir genom att inte nämna henne med namn, samtidigt som jag med glädje lyfter fram mannen - Foucault - i rampljuset! Notera också: när jag väl valde att nämna henne vid namn, gjorde jag det utan att som brukligt använda mig av versal begynnelsebokstav. Patriarkatet är allom rådande!)

Oh, genushexa. Smula mig sönder och samman.

(Eller än hellre, vakna upp ur din dröm - kaffet har varit klart sedan länge).
__________________
Senast redigerad av RockInRhino 2012-06-30 kl. 22:12.
2012-06-30, 22:24
  #855
Medlem
Alphadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Intelligenta män tenderar ha mer ordnade liv och tar i mindre utsträckning onödiga risker. Slutresultatet är lika upphetsande som en purjolök.



Eller så blir folk sura pga. den överlägsna sunk-attityd du ger uttryck för ovan. Nog för att genusteoretiker bidragit till den övergripande teoriutvecklingen, men dessvärre tycks ju 9/10 likafullt ha växt fast i det post-strukturalistiska träsket, med händerna krampande kring favoritutgåvan av Foucaults samlade verk i den högre näven och en omsorgsfullt inbunded upplaga av det andra könet i den andra.

(se hur effektivt jag förminskade de beauvoir genom att inte nämna henne med namn, samtidigt som jag med glädje lyfter fram mannen - Foucault - i rampljuset! Notera också: när jag väl valde att nämna henne vid namn, gjorde jag det utan att som brukligt använda mig av versal begynnelsebokstav. Patriarkatet är allom rådande!)

Oh, genushexa. Smula mig sönder och samman.

(Eller än hellre, vakna upp ur din dröm - kaffet har varit klart sedan länge).


Hmm. Kanske en kollega här. Vågade inte ta ut svängarna som du. Very good.
2012-07-01, 23:52
  #856
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur tror du tänkande kvinnor uppfattar dig själv då?

Över hälften av mina närmaste vänner är kvinnor. Jag respekterar och uppskattar intelligens och umgås med intelligenta människor oavsett deras kön så länge de är vänliga.

Skillnad är att många som kallar sig feminister tror att de är intelligenta fast de i själva verket till och med har svårt för enkel logik. Jag har lika svårt för extremfeminister som för högerextrema rasister. Folk som dömer ut folk efter deras kön, etnicitet, sexuella läggning står inte högt i kurs hos mig.
2012-07-01, 23:55
  #857
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intelligens
Över hälften av mina närmaste vänner är kvinnor. Jag respekterar och uppskattar intelligens och umgås med intelligenta människor oavsett deras kön så länge de är vänliga.

Skillnad är att många som kallar sig feminister tror att de är intelligenta fast de i själva verket till och med har svårt för enkel logik. Jag har lika svårt för extremfeminister som för högerextrema rasister. Folk som dömer ut folk efter deras kön, etnicitet, sexuella läggning står inte högt i kurs hos mig.
Okej.

Fast det besvarar inte frågan du citerar:

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hur tror du tänkande kvinnor uppfattar dig själv då?
2012-07-02, 00:04
  #858
Medlem
Intelligenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Okej.

Fast det besvarar inte frågan du citerar:


Intelligenta tänkande kvinnor uppskattar mitt sällskap då jag är snäll, rolig, gillar givande diskussioner om allt mellan himmel & jord och inte gör skillnad på folk.
2012-07-02, 00:06
  #859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Okej.

Fast det besvarar inte frågan du citerar:
felpost.
2012-07-02, 00:07
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan2
Jag har märkt att män i allmänhet inte tål att kvinnor är smartare än de själva.
Jag har personlig erfarenhet av detta, innehar en intellegens högt över genomsnittet

Vackra kvinnor säger sig ofta "klä ner" sig, dvs gör sig fulare än vad de är.
Nu måste vi dessutom göra oss dummare än vad vi är.
Skall detta verkligen vara nödvändigt?

(PS tala gärna om hurpass intelligenta ni är själva, när ni svarar, bara för statistikens skull)

Jag gillar intelligenta kvinnor, problemet är att de flesta kvinnor som anser sig vara intelligenta är korkade som spån. Min nuvarande är den intelligentaste kvinnan jag någonsin träffat(det var det jag föll för hos henne) och jag känner mig lika intelligent som en rotfrukt i jämförelse med henne.
Sorgligt nog är hon den ENDA kvinnan jag träffat som har varit intelligent också.

(Jag vet att trådstarten är gammal)
2012-07-02, 05:50
  #861
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissFitt73
Hej Horbarnet!
Finns det enligt dig bara 2 sätt för en kvinna att klä sig? Igenknäppt eller som en " hora " ( vad det nu är?).
Det hon menar givetvis är att intelligenta kvinnor som dessutom ser väldigt bra ut tas inte på samma allvar som en man eftersom männen oftast är väldigt visuella och fokus läggs på utseendet. Detta kan givetvis bli problematiskt om man inte tas på allvar och blir förbisedd.
Dessutom finns det en heldel intelligenta kvinnor, knappast en på hundra som du tycks påstå. Förstår att du tog åt dig av Kickans inlägg eftersom du är en av den som känner sig hotad och måste försöka prata ner oss.

Det är för att Sverige är rädda för vackra kvinnor.
Ska en kvinna komma långt ska hon helst se ut som Mona Sahlin eller Maud Olofsson.
Får svensken höra att det i andra länder finns snygga kvinnor på höga positioner så blir svensken alldeles förskräckt.
__________________
Senast redigerad av Hugh.Hefner 2012-07-02 kl. 05:54.
2012-07-02, 11:00
  #862
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Det är för att Sverige är rädda för vackra kvinnor.
Ska en kvinna komma långt ska hon helst se ut som Mona Sahlin eller Maud Olofsson.
Får svensken höra att det i andra länder finns snygga kvinnor på höga positioner så blir svensken alldeles förskräckt.
Klokt sagt. Jämför Thailands kvinnliga premiärminister Yingluck Shinawatra med Mona och Maud. Något vackrare och kvinnligare måhända?

http://www.google.se/search?q=yingluck+shinawatra&hl=sv&rls=com.microso ft:sv:IE-SearchBox&rlz=1I7ACAW_svSE365SE365&prmd=imvnso&tbm =isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=p2LxT4W2OYni4QS_nb CADg&ved=0CFYQsAQ&biw=1366&bih=561
2012-07-02, 11:05
  #863
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillskrot
Klokt sagt. Jämför Thailands kvinnliga premiärminister Yingluck Shinawatra med Mona och Maud. Något vackrare och kvinnligare måhända?

http://www.google.se/search?q=yingluck+shinawatra&hl=sv&rls=com.microso ft:sv:IE-SearchBox&rlz=1I7ACAW_svSE365SE365&prmd=imvnso&tbm =isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=p2LxT4W2OYni4QS_nb CADg&ved=0CFYQsAQ&biw=1366&bih=561

Du menar på fullt allvar att du vill säga att thailändare väljer utifrån utseende och inte vad en person faktiskt står för i politiken?

I så fall är det ju ingen direkt bra bild du förmedlar givet sammanhanget.
2012-07-02, 11:10
  #864
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
Det är för att Sverige är rädda för vackra kvinnor.
Ska en kvinna komma långt ska hon helst se ut som Mona Sahlin eller Maud Olofsson.
Får svensken höra att det i andra länder finns snygga kvinnor på höga positioner så blir svensken alldeles förskräckt.

Vill du hävda att till exempel Anna Lindh såg illa ut?
Hon om någon hade väl framgång inom politiken men stoppades av en galen mördare.

Riktigt är dock att hennes utseende hade underordnad betydelse, hon valdes för sin kompetens inom politiken -- precis som det skall vara.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in