Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Varför hatar kvinnor intelligenta män?
Intelligenta män tenderar ha mer ordnade liv och tar i mindre utsträckning onödiga risker. Slutresultatet är lika upphetsande som en purjolök.
Citat:
Ursprungligen postat av genushexan
Det är väl medvetenheten om att de är intellektuellt underlägsna som gör det, vilket inte går bra ihop med den traditionella mansrollen. Vi genusforskare råkar ofta ut för ilskan attacker av manliga akademiker - vilket helt säkert har att göra med att genusteorin effektivt smular sönder traditionell patriarkal pseudovetenskap, och däemed framtviingar underlägsenhetskänslir och avundsjuka.
Eller så blir folk sura pga. den överlägsna sunk-attityd du ger uttryck för ovan. Nog för att genusteoretiker bidragit till den övergripande teoriutvecklingen, men dessvärre tycks ju 9/10 likafullt ha växt fast i det post-strukturalistiska träsket, med händerna krampande kring favoritutgåvan av Foucaults samlade verk i den högre näven och en omsorgsfullt inbunded upplaga av det andra könet i den andra.
(se hur effektivt jag förminskade de beauvoir genom att inte nämna henne med namn, samtidigt som jag med glädje lyfter fram mannen - Foucault - i rampljuset! Notera också: när jag väl valde att nämna henne vid namn, gjorde jag det utan att som brukligt använda mig av versal begynnelsebokstav. Patriarkatet är allom rådande!)
Oh, genushexa. Smula mig sönder och samman.
(Eller än hellre, vakna upp ur din dröm - kaffet har varit klart sedan länge).