2016-01-26, 23:30
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bcs43
Stor mage och stor pondus. Sen gillar jag Camilla Q som leder programmet med både humor och värme. Dessutom tycks dom två trivas ihop

Sevärt

Detta är ett program där Svt, för en gångs skull, lyckats väl med castingen. Det krävs ganska mycket fingertoppskänsla för att manövrera GW och Camilla gör det utmärkt.

När det gäller GW´s fysiska status så är den sannolikt riktigt dålig, inte minst GW´s fysiska rörelseförmåga har blivit avsevärt sämre.
Citera
2016-01-27, 02:32
Medlem
SilentVictorys avatar
Kommer Veckans brott läggas ner nu tror ni?
GW kritiserade ju trots allt SvTs val att maska mannen som gav sig på kvinnan med barnen.

Om än inte i adekvata ordalag så var trots allt innebörden av det hela att SvT gjorde fel.

Tål dom detta tror ni?
Citera
2016-01-27, 03:42
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Detta är ett program där Svt, för en gångs skull, lyckats väl med castingen. Det krävs ganska mycket fingertoppskänsla för att manövrera GW och Camilla gör det utmärkt.

Ja, hon gör det bra och jag tror ingen annan hade gjort det bättre. Egentligen stör jag mig bara på en grej och det är att Leif GW väldigt ofta förekommer Camilla och inte låter henne tala till punkt. Han vet redan frågan och låter henne inte prata färdigt utan avbryter henne och påbörjar sitt svar/sin utläggning.

Jag noterade att han hade tonat ner detta oskicket i senaste programet men det var nog bara tillfälligt för han avbryter så gott som alltid Camilla annars. Man kan se på Camilla att hon tycker att detta är irriterande och hon är ju trots allt programledaren. I övrigt funkar samspelet mellan Leif och Camilla alldeles utmärkt tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
GW kritiserade ju trots allt SvTs val att maska mannen som gav sig på kvinnan med barnen.

Om än inte i adekvata ordalag så var trots allt innebörden av det hela att SvT gjorde fel.

Tål dom detta tror ni?

Det är väl alldeles självklart att det inte spelar någon roll om SVT får lite kritik av GW för det där med tunnelbane-mannen och att det inte skulle hota programmet på något sätt.
Citera
2016-01-27, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

När det gäller GW´s fysiska status så är den sannolikt riktigt dålig, inte minst GW´s fysiska rörelseförmåga har blivit avsevärt sämre.

Han flyttade sig utan sin käpp igår.
Citera
2016-01-27, 08:42
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory

Tål dom detta tror ni?

1-1,3 miljoner tittare varje vecka ger GW rätt stort utrymme för att vara kritisk mot SVT. Jag tror inte det är några problem för honom att kritisera SVT:s nyhetsvärdering och val.

Citat:
Ursprungligen postat av Camogli

Noterade också det. Han såg rörligare ut än på länge.
Citera
2016-01-27, 12:31
Medlem
Man märker ju inte minst i den här tråden hur hatet mot Leif GW Persson ofta bubblar upp, alla möjliga förståsigpåare som minsann vet bättre än honom o.s.v. Det är förstås ganska omöjligt att gå i polemik mot dem, en normaljobbande människa har knappast tid eller intresse att sitta och bemöta ovett skrivna av fjunläppar uppe på pojkrummet.

Men Leif är bra, ur många perspektiv. Han är självfallet inte fullkomlig, och vem är nu det? Till skillnad från flertalet andra TV-personligheter uttrycker han sig intressant och kan sitt ämne. Sen finns det en värme där i botten, en medmänsklighet som dessvärre är på utdöende i samhället.

Camilla Kvartoft är ett fynd och det var hon redan innan hon började jobba med TV. Vill man vara kompis med en känd, berömd och säkerligen rik kvinna i framtiden är det henne man ska satsa på. Veckans brott är bara början på hennes karriär, hon kommer att få långt större uppgifter i framtiden.
Citera
2016-01-27, 12:55
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Ja, hon gör det bra och jag tror ingen annan hade gjort det bättre. Egentligen stör jag mig bara på en grej och det är att Leif GW väldigt ofta förekommer Camilla och inte låter henne tala till punkt. Han vet redan frågan och låter henne inte prata färdigt utan avbryter henne och påbörjar sitt svar/sin utläggning.

Han är lite "ivrig" den gode GW. Camilla har nog förlikat sig med att hon får spela andrafiolen i den orkestern...

Citat:
Ursprungligen postat av Camogli

Fast han gick varken fort eller långt...
Citera
2016-01-27, 13:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Man märker ju inte minst i den här tråden hur hatet mot Leif GW Persson ofta bubblar upp, alla möjliga förståsigpåare som minsann vet bättre än honom o.s.v. Det är förstås ganska omöjligt att gå i polemik mot dem, en normaljobbande människa har knappast tid eller intresse att sitta och bemöta ovett skrivna av fjunläppar uppe på pojkrummet.

Men Leif är bra, ur många perspektiv. Han är självfallet inte fullkomlig, och vem är nu det? Till skillnad från flertalet andra TV-personligheter uttrycker han sig intressant och kan sitt ämne. Sen finns det en värme där i botten, en medmänsklighet som dessvärre är på utdöende i samhället.

Camilla Kvartoft är ett fynd och det var hon redan innan hon började jobba med TV. Vill man vara kompis med en känd, berömd och säkerligen rik kvinna i framtiden är det henne man ska satsa på. Veckans brott är bara början på hennes karriär, hon kommer att få långt större uppgifter i framtiden.
Problemet är att fyllot stånkar och stönar självklarheter kombinerat med självupptagenhet och egenkärlek. Han kommer med påståenden om egna prestationer som nästan alltid blir just bara påståenden misstänkt lika mytomanens skryt.

Sen har han sina poänger men för mig räcker de ofta inte till för att kompensera hans behov av att hävda sig och ljuga.
Citera
2016-01-27, 15:19
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Problemet är att fyllot stånkar och stönar självklarheter kombinerat med självupptagenhet och egenkärlek. Han kommer med påståenden om egna prestationer som nästan alltid blir just bara påståenden misstänkt lika mytomanens skryt.

Hur är det ett problem?
Det är ju hans program och ett av det populäraste i Sverige, just för att han är som han är.
Man får ta det onda med det goda och jag tror även "hatarna" kommer sörja den dag vi ser Sarnecki som orakel i Veckans Brott.

Syns tydligt att GW har piggnat till av nykterheten, tänk om han kunde bli av med 25 kg kulmage också.

Äntligen ett olöst mord som tittare faktiskt lär kunna bidra till att lösa, synd på en krutgubbe som Bengt att han sa till fel idioter.
Citera
2016-01-27, 16:07
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Hur är det ett problem?
Det är ju hans program och ett av det populäraste i Sverige, just för att han är som han är.
Man får ta det onda med det goda och jag tror även "hatarna" kommer sörja den dag vi ser Sarnecki som orakel i Veckans Brott.

Syns tydligt att GW har piggnat till av nykterheten, tänk om han kunde bli av med 25 kg kulmage också.

Äntligen ett olöst mord som tittare faktiskt lär kunna bidra till att lösa, synd på en krutgubbe som Bengt att han sa till fel idioter.
Jag har aldrig haft tålamod med personer som drar valser och inte vet skillnad mellan sanning och lögn.
Citera
2016-01-27, 17:38
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Jag har aldrig haft tålamod med personer som drar valser och inte vet skillnad mellan sanning och lögn.

Om du ska stämpla GW som lögnare borde du kanske komma med ett konkret exempel.
Citera
2016-01-27, 17:42
Bannlyst
GW har fått alldeles för stort utrymme i media, tycker han är ganska medioker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in