2016-02-16, 23:00
Medlem
soups avatar
Ibland måste dom klippa bort scener, känsligt material eller saker som inte skulle ha sagts. Kan bli knas och fördröjning för webbversionen ibland.
Citera
2016-02-16, 23:03
Medlem
nickeheaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Veckans Brott spelas in runt lunch varje tisdag, samma dag som det sänds i TV. Produktionsbolaget STO-CPH skickar det färdigklippta programmet till SVT under tidig kväll. Därför kan just detta program ta ett par timmar innan det kommer upp på Play. Inget konstigt med det.

Är 99% säker på att programmet spelas in och redigeras i SVT-huset.
Sedan så läggs programmet (aktiveras) upp samtidigt eller direkt efter att programmet sänts via den traditionella tvn.

Att det däremot uppstår strul, håller jag med att det är inget konstigt. SVTplay är ju den streamingstjänst som fungerar bäst i Sverige.

I avsnitt 7 i "TV med Luuk" intervjuas Camilla Kvarntoft om bland annat Veckans brott.
http://www.tvmedluuk.se för den som är intresserad.
Citera
2016-02-16, 23:10
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
Är 99% säker på att programmet spelas in och redigeras i SVT-huset.
Sedan så läggs programmet (aktiveras) upp samtidigt eller direkt efter att programmet sänts via den traditionella tvn.

Att det däremot uppstår strul, håller jag med att det är inget konstigt. SVTplay är ju den streamingstjänst som fungerar bäst i Sverige.

I avsnitt 7 i "TV med Luuk" intervjuas Camilla Kvarntoft om bland annat Veckans brott.
http://www.tvmedluuk.se för den som är intresserad.

De spelar in i SVT:s studio ja.

Rekommenderar också Luuks intervju med Kvarntoft. Väldigt spännande att få höra om spelet bakom kulisserna =)
Citera
2016-02-17, 09:51
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotusgul
Man märker ju inte minst i den här tråden hur hatet mot Leif GW Persson ofta bubblar upp, alla möjliga förståsigpåare som minsann vet bättre än honom o.s.v. Det är förstås ganska omöjligt att gå i polemik mot dem, en normaljobbande människa har knappast tid eller intresse att sitta och bemöta ovett skrivna av fjunläppar uppe på pojkrummet.

Men Leif är bra, ur många perspektiv. Han är självfallet inte fullkomlig, och vem är nu det? Till skillnad från flertalet andra TV-personligheter uttrycker han sig intressant och kan sitt ämne. Sen finns det en värme där i botten, en medmänsklighet som dessvärre är på utdöende i samhället.

Camilla Kvartoft är ett fynd och det var hon redan innan hon började jobba med TV. Vill man vara kompis med en känd, berömd och säkerligen rik kvinna i framtiden är det henne man ska satsa på. Veckans brott är bara början på hennes karriär, hon kommer att få långt större uppgifter i framtiden.
Man ska vara restriktiv med ordet "hatet". "Hat" är ett mycket starkt uttryck. Om man är kritisk, grinig eller har sura klagomål betyder det inte att man "hatar".
Just nu skriver vi ju t ex på en "hatsajt" enligt alla etablerade medier. Visst händer det att någon är rasande och galen här, men "hatisk" ... sällan. Hyfsa språket!
Angående Camillas roll i programmet så ska hon ju självklart spela andra fiolen! GW är experten, hon är intervjuaren. Det är inte hon som ska ta plats, vilken hon naturligtvis vet, i samspelet är det GW som är stjärnan. Men hon är jättebra i sin roll.
Citera
2016-02-17, 10:18
Så här sa GW igår (ca.42 minuter in i programmet):

"Många läkare hör av sig till mig som gör åldersbedömningar på flyktingmottagningar, och deras gnäll går hela tiden i samma riktning - nämligen att de tycker att flyktingarna är betydligt äldre än vad man sen bestämmer sig för."

Min fråga: Vadå gnäll? Är det så jävla konstigt att läkarna reagerar?
Citera
2016-02-17, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
"Många läkare hör av sig till mig som gör åldersbedömningar på flyktingmottagningar, och deras gnäll går hela tiden i samma riktning - nämligen att de tycker att flyktingarna är betydligt äldre än vad man sen bestämmer sig för."

Leif går en nästan övermänskligt skicklig balansgång mellan vad som är PK och icke-PK att säga. Han är livrädd att hamna ute i kylan, bekräftelsetorsk som han är.
Citera
2016-02-17, 16:46
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Så här sa GW igår (ca.42 minuter in i programmet):

Du misstolkar, jag blev övertygad att han tycker läkarna har rätt. Han är ju inte direkt dum, GW
Citera
2016-02-17, 19:03
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Leif går en nästan övermänskligt skicklig balansgång mellan vad som är PK och icke-PK att säga. Han är livrädd att hamna ute i kylan, bekräftelsetorsk som han är.

Där instämmer jag inte! Han har smakat kylan och det han möjligen skulle kunna råka ut för i dag är bara en viskning av det. Nejnej! Han sitter numera i den sitsen att han kan be varenda jävel som inte passar dra åt h-vete.
Citera
2016-02-18, 14:06
Medlem
teddyB_VBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Du misstolkar, jag blev övertygad att han tycker läkarna har rätt. Han är ju inte direkt dum, GW
Fick också den uppfattningen, han nämnde ju bla. den "9-åriga" pojken på Malmö Central som de senare visade sig vara 5-6 år äldre!
Citera
2016-02-19, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12

Fan, där slog du huvudet på spiken. Han är inte dum i huvudet, men ändå PK på något konstigt vis.

"Sverige skulle stå på huvudet utan sina invandrare". Ja, vi skulle ha rimliga pensioner även för arbetare t.ex.
Citera
2016-02-19, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Håller inte med dig! SVT Play brukar fungera alldeles utmärkt. Programmen kommer ut snabbt, nästan alltid textning på allt om man vill ha det. De brukar sköta sig bra!

Veckans Brott spelas in runt lunch varje tisdag, samma dag som det sänds i TV. Produktionsbolaget STO-CPH skickar det färdigklippta programmet till SVT under tidig kväll. Därför kan just detta program ta ett par timmar innan det kommer upp på Play. Inget konstigt med det.

Klaga istället på de övriga kanalernas play-tjänster, som kan beskrivas som katastrofala i många fall.
Håller med! Har aldrig haft probelm med SVT play. On en stilla undran: Om man nu vill ha det så fort som möjligt på play, varför då inte se det direkt på tv:n???
Citera
2016-02-20, 14:08
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Håller med! Har aldrig haft probelm med SVT play. On en stilla undran: Om man nu vill ha det så fort som möjligt på play, varför då inte se det direkt på tv:n???

En hel del lite yngre folk har inte TV-apparater utan kör med svtplay via platta eller dator, eller tom telefonen men då tycker jag personligen att man kan skita i att titta. Upplevelsen blir helt förstörd med en så liten skärm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in