Flashback bygger pepparkakshus!
2014-03-09, 13:10
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Tyvärr har du nog fel. Det var flera år sedan jag läste att barnvagnsstölder var ett problem. En snabb googling visar att det skrevs en del om barnvagnsstölder redan 2005.

Vad som skrevs om det förut säger inte hur det är idag, fakta är att i många trappuppgångar står det hur mkt barnvagnar som helst och dräller.
Citera
2014-03-09, 20:42
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Vad som skrevs om det förut säger inte hur det är idag, fakta är att i många trappuppgångar står det hur mkt barnvagnar som helst och dräller.
Jag kanske var lite otydlig men det jag menade var att barnvagnsstölder var/är så pass vanliga att det knappast kan klassas som ett brott som ingen tänkt på.
Citera
2014-03-09, 21:03
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sverker11
Jag kanske var lite otydlig men det jag menade var att barnvagnsstölder var/är så pass vanliga att det knappast kan klassas som ett brott som ingen tänkt på.

Kanske det, men om det är så vanligt, varför står det så mkt barnvagnar överallt i trapphusen.
Citera
2014-03-10, 08:49
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Kanske det, men om det är så vanligt, varför står det så mkt barnvagnar överallt i trapphusen.
Antagligen för att människan är lat. Det är helt enkelt enklast att lämna barnvagnen i trapppen och de flesta tror inte att någon skall stjäla just deras vagn. Jämför med cyklar. Det stjäls relativt många dyra cyklar men folk lämnar dem ändå utomhus, ofta utan att låsa fast dem, eftersom det helt enkelt är enklast.
Citera
2014-03-10, 09:31
Medlem
Evaristos avatar
Det lär ju i vilket fall knappast vara barnvagnar som GW menade var ett hittills oexploaterat mål i klass värdetransporter, banker, guldhandlare och liknande.
Citera
2014-03-10, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Det lär ju i vilket fall knappast vara barnvagnar som GW menade var ett hittills oexploaterat mål i klass värdetransporter, banker, guldhandlare och liknande.

Nej, och knappast heller spelanläggningar i och med att det har förekommit ett stort antal rån av svarta spelklubbar. Om man som kriminell känner till att spelklubbar har mycket pengar känner man även till att travbanor har mycket pengar. Travbanorna har dock så hög säkerhet att det är svårt att få ut något av ett rån där.
Citera
2014-03-10, 18:37
Medlem
Quarrels avatar
Säsongens sista Veckans Brott: Hur gick det med miljonbrotten?
SVT1 tisdag 11 mars kl 21.

Nästa vecka börjar Saknad, en dokumentärserie om Missing People Sweden på samma tid. http://www.svt.se/saknad/
Citera
2014-03-10, 23:59
Medlem
Flashbackministerns avatar
SVT:s tittarsuccé "Veckans brott" med Leif GW Persson har säsongsavslutning på tisdagen.

......
Del 9 av 9. För två år sedan tog Veckans brott upp polisens problem med att utreda de sk miljonbrotten, dvs de mer alldagliga brott som i första hand drabbar människor i största allmänhet. Nu har drygt två år gått, hur har det blivit, har uppklarningsprocenten ökat? Det handlar också om attentat mot minkfarmare där flera djurrättsaktivister nu står åtalade. Rör det sig om en utbredd verksamhet eller handlar det om ett fåtal militanta djurrättsaktivister? Vi följer även polisen i norra Botkyrka under ett tillslag mot en illegal spelhall. Det historiska inslaget handlar om dubbelmordet, som utlöste första världskriget.

Sista Veckans brott med GW

Tror jag glömt lägga in vad dom två senaste handlade om.

....
Del 8 av 9. I februari 2012 besköts den uzbekiska regimkritikern och imamen Obidon Nazarov i Strömsund. Veckans brott undersöker mordförsöket och Säpo berättar varför man inte såg någon hotbild. Veckans brott har följt Stockholmspolisens prostitutionsgrupp. Hur fungerar sexköpslagen i praktiken? I historiska fall beger vi oss till Sundsvall där 19-åriga Ingrid försvann en eftermiddag 1959. Ett tv-team begav sig dit för att göra ett reportage om vad som kunde ha hänt. Kanske ledde det till att utredningen tog fart och fallets tragiska slut kunde uppdagas.
...

....
Del 7 av 9. SÄPO-chefen Anders Thornberg talar i kväll om verksamheten bl.a. inför det stora valåret där SÄPO har en skyldighet att slå vakt om den demokratiska processen, inte minst genom livvaktsskyddet. Hur ser hotbilderna ut? Det är en polispatrull, med två poliser, som ska patrullera hela Sälenfjällen under skidsäsongen. Vi har åkt till Dalarna för att se hur detta fungerar.Vi har också träffat poliserna som följer den kontroversielle konstnären Lars Vilks i hälarna för att se till att ingen kommer nära nog för att attackera honom. Dessutom veckans historiska fall: Den morddömde Olle Möller, var han skyldig eller bara på fel plats vid fel tillfälle?...

Kommer bli trista tisdagskvällar nu.
Citera
2014-03-11, 15:50
Medlem
Får se om GW berättar sanningen om "nazistattacken" i kvällens program.
Citera
2014-03-11, 21:02
Medlem
mishimas avatar
Det här kan ju faktiskt vara det allra sista avsnittet av serien. Det hänger väl lite löst vad som händer nu. GW känner sig gammal och ska opereras.
Citera
2014-03-11, 21:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det här kan ju faktiskt vara det allra sista avsnittet av serien. Det hänger väl lite löst vad som händer nu. GW känner sig gammal och ska opereras.
För min del får han gärna fortsätta i rullstol. Det är huvudet jag uppskattar.
Citera
2014-03-11, 21:08
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Få se vad det står i kuverten som ska öppnas senare i programmet, förhoppningsvis så står det att GW fortsätter en säsong till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in