Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Herehere, Gertrud1!
Är inte bekant med uttrycket
Vågar bara svara på topic
Citat:
De vill få ut sitt budskap och sen tvångsmata det tills alla tystnat.
Sorry feminister, det funkar inte så bland vuxna tänkande människor.
På den tiden jag inte visste bättre var jag också "feminist".
Tyvärr är ju alltför få vuxna, det är därför det inte går att diskutera
ämnet utan det slås en spade i huvudet så fort chans ges.
Citat:
Gärna på extremmitten, men jag kommer aldrig gå så långt att jag börjar räkna kön i det eller det programmet, eller den eller den sporten eller räkna minuter på hur mycket män eller kvinnor spelar på en festival. Det är bara barnsligt. Är det bra så är det bra. Är det inte bra, så låt gå för en extra man eller kvinna, vad fan spelar det för roll?
Jag började i ett mansdominerat yrke och hande ytterst svårt att ens få en utbildning, och jag motarbetades rejält. Men ingen hade någonsinn respekterat mig om jag gnällt.
Aldrig
Det gäller ju som för alla minoriteter att bevisa att motståndarna har fel. Angående Zarah Larrson och festivaler, så gnällde hon att hon inte stod på affishen. Söker jag på henne på spotify så får jag ju inte upp en diger albumlista direkt, i själva verket verkar hon ju bara ha gjort ett album.
Citat:
Jag oroas dock för en samhällsutveckling som jag anser fördummar många människor. Den är synlig i den här, liksom i många andra trådar om feminism. Argumenten är samma och bygger på igenkänning och sen papegojas samma argument ut överallt av "små budbärare" som programmerats med samma oreflekterade dynga och innan man anar det, har det blivit en sanning för ännu fler.
Exakt, de rapar bara upp inlärt material och det är därför de inte klarar av en diskussion utan att gå ned på personangrepp. När argumenten tryter så går de i affekt.
Jag har själv gått i terapi, i en terapi så betonas ansvaret för hur man själv kommunicerar, men också hur man själv tolkar det skrivna. Det är här det är så viktigt att man är korrekt i sitt språk, och tar ansvar för sina formuleringar. Så görs i en diskussion, men i MSM så går det att flumma runt hur som helst. Ingen ifrågasätter vad som skrivs.
När diskussionen flyttas hit och man i frågasätts, så finns inga som helst svar.
Annat än - "du är dum..."
Citat:
Nu finns fortsättningen på frenologi och rasbiologiska institutet åter utbrett på våra högre lärosäten och med skattepengar tvingas alla verk och myndigheter köpa in mer indoktrinering. "Vetenskapen" håller inte för en genomlysning som vilken naturvetenskap som helst. Naturvetenskaper är något som går att testa och återskapa och som ständigt är utsatt för prövning tills något annat bevisas, ändå får genusvetenskapen varje år miljardbelopp av våra skattepengar.
Exakt jag är skolad i forskningsmetodik, hur i helvete har de fått vetenskapsstatus?
Vem tittade bort då?
Citat:
Jag har skummat igenom Universitetets, Södertörns Högskolas och Uppsala Universitets samlade skrifter, men hittar absolut ingenting om mäns ställning i samhället då allt liksom verkar vara upphängt på "det som ingen riktigt lyckats beskriva" (patriarkatet). För mig låter det mer och mer som en sekt eller religion och så länge det gör det, så är det naturligtvis bara en sak att göra.
Ja visst är det en sekt.
Citat:
Kliva av.
Varje fritt tänkande människa borde göra likadant. Ni är en del av en kult och ni håller på att hjärntvättas. Precis som i dokumentären könskriget för 10 år sen, precis som i The Wave-testet i Palo Alto på 70-talet, precis som väldigt många tyskar före kriget på 30-talet blir ni itutade att "män" egentligen inte är riktiga människor och då är det okej att demonisera dem, hacka på dem och varför inte även utföra våldsamma handlingar emot dem.
Män har på ett obehagligt sätt objektifierats.
Jag fattar inte ens att Scummanifestet är lagligt. De sattes tom upp på scen som en pjäs.