Herehere, Gertrud1!
Jag börjar skymta vad försvaret mot f2:s grundproblematik kommer att sluta i innan tråden är klar och jag har utlyst det i en annan tråd vid sidan av denna redan tidigare idag. Vi är tydligen kvinnohatare, de flesta av oss
Komma här och säga hej till en tjej på en bar, va? Så oförskämt! Det kallas visst "catcalling" bland sjw:er.
Att sen inte tillåta att de sätter sig på en piedestal och blir centrum för allas uppmärksamhet i allt sitt lidande för att de föddes som kvinnor måste kännas förödande. Är det månde det som kallas narcissism?
Jag tror de flesta av oss vanliga inte kvinnohatande debattörer, som faktiskt säger något som går att förstå logiskt och och tankegången bakom vet, vad "snälla killar" är och slutar som i det stora urvalslyckohjulet. En del verkligt bra beskrivningar till vad de kan göra för att komma ur det har också postats. De största kritikerna till att det diskuteras i samma tråd har inte reflekterat på dessa tips över huvud taget, för de är inte här för att hjälpa nån. De vill få ut sitt budskap och sen tvångsmata det tills alla tystnat.
Sorry feminister, det funkar inte så bland vuxna tänkande människor.
Vi som lärt oss att umgås över könsgränserna vet bättre. Vi är inte lika lättlurade som de som bara söker någon med svaren även om det skulle vara ren rappakalja i stället för att söka egna svar på livets stora gåtor.
På den tiden jag inte visste bättre var jag också "feminist". Idag hatar jag feminister. Inte kvinnor utan feminister. Jag är humanist och egalitär, det vill säga jämlikhetsaktivist. Gärna på extremmitten, men jag kommer aldrig gå så långt att jag börjar räkna kön i det eller det programmet, eller den eller den sporten eller räkna minuter på hur mycket män eller kvinnor spelar på en festival. Det är bara barnsligt. Är det bra så är det bra. Är det inte bra, så låt gå för en extra man eller kvinna, vad fan spelar det för roll?
Jag oroas dock för en samhällsutveckling som jag anser fördummar många människor. Den är synlig i den här, liksom i många andra trådar om feminism. Argumenten är samma och bygger på igenkänning och sen papegojas samma argument ut överallt av "små budbärare" som programmerats med samma oreflekterade dynga och innan man anar det, har det blivit en sanning för ännu fler. Nu finns fortsättningen på frenologi och rasbiologiska institutet åter utbrett på våra högre lärosäten och med skattepengar tvingas alla verk och myndigheter köpa in mer indoktrinering. "Vetenskapen" håller inte för en genomlysning som vilken naturvetenskap som helst. Naturvetenskaper är något som går att testa och återskapa och som ständigt är utsatt för prövning tills något annat bevisas, ändå får genusvetenskapen varje år miljardbelopp av våra skattepengar.
Jag har skummat igenom Universitetets, Södertörns Högskolas och Uppsala Universitets samlade skrifter, men hittar absolut ingenting om mäns ställning i samhället då allt liksom verkar vara upphängt på "det som ingen riktigt lyckats beskriva" (patriarkatet). För mig låter det mer och mer som en sekt eller religion och så länge det gör det, så är det naturligtvis bara en sak att göra.
Kliva av.
Varje fritt tänkande människa borde göra likadant. Ni är en del av en kult och ni håller på att hjärntvättas. Precis som i dokumentären könskriget för 10 år sen, precis som i The Wave-testet i Palo Alto på 70-talet, precis som väldigt många tyskar före kriget på 30-talet blir ni itutade att "män" egentligen inte är riktiga människor och då är det okej att demonisera dem, hacka på dem och varför inte även utföra våldsamma handlingar emot dem. Ursäkten är alltid, "men de gör ju så mot oss". De slår och våldtar oss hela tiden.
Jag är problemet oavsett vad jag gör eller tycker, så är jag problemet och då ska jag bort.
Därför kan jag inte vara feminist. De män som är feminister kan förneka att de är män hur mycket de vill, men de är som de judiska fångvaktarna under Hitler, precis lika användbara som verktyg.
Vakna! Det är läskiga saker de håller på med och de finns ända upp i den feministiska regeringen.
Härskartekniker var bland det första de forskade i, minns ni det ni som är gamla nog?