2016-01-14, 22:36
Medlem
fuckedupseriously2s avatar
De flesta verkar under rätt förutsättningar växa upp till att förakta kvinnor och delta i att förtrycka dem. Titta på stora delar av världen. Och detsamma gällde i Sverige förut.

Men jag har aldrig kallat en kvinna hora, aldrig tafsat, aldrig snackat grabbigt med kompisarna om tjejer, aldrig behandlat en kvinnlig meningsmotståndare annorlunda än en kvinnlig, aldrig ursäktat en våldtäkt. Skulle aldrig njuta av att en meningsmotståndare blev våldtagen även om jag tyckte att hon var det värsta kräket jag skådat. Jag tycker en kvinna är exakt lika mycket värd som andra, även om hon är porrskådis etc. Jag ser inte ner på en tjej som spelat in en "Gangbang 1000". Visst kan jag ha varit hotfull mot tex nån kvinnlig skribent här på forumet, men jag har aldrig försökt trycka ner någon för att hon är kvinna. Behandlar alla lika. Har aldrig hatat en tjej som dissat mig, stalkat henne. Om en tjej säger att hon inte vill ha mig längre så avlägsnar jag mig bara.

Till råga på allt har jag det dessutom svårt med kvinnor och har alltid haft! Jag har dessutom mått riktigt dåligt över detta men har aldrig börjat hata kvinnor vilket väldigt många i min situation gör. Detta test har inte många genomgått och de som inte gjort det har inte kvalitetssäkrats ordentligt.

Det enda som irriterar mig är att man pratar om "män" som ett problem trots att jag absolut inget har att göra med mäns våld mot kvinnor.

Jag borde inte heller ha så dålig testosteronproduktion vilket skulle kunna förklara en feminisering av mig.

Tror ni inte att man kan vara så? Varför skuldbelägga män som kollektiv?
Senast redigerad av fuckedupseriously2 2016-01-14 kl. 22:38.
Citera
2016-01-14, 22:45
Medlem
Xer0s avatar
Jag är definitiv inte någon "snäll kille".

Hade säkert varit värdens player om jag kunde, med jag hade inte förmågan, det har gjort mig bitter, sur och avundsjuk.
Citera
2016-01-14, 23:10
Medlem
Därför att alldeles för många i det här landet inte lever som de lär.
Citera
2016-01-14, 23:23
Bannlyst
För att feminazis som manshataren Merapi inte vill bli kallade rasister så dom klumpar ihop istället. Dessutom verkar de ha en fetisch för våldtäktsmän.
Citera
2016-01-14, 23:27
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Vad duktigt!!! Fler män borde inte hata.
Citera
2016-01-14, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nu fattar jag att denna tråd precis som de 300 andra ska handla om varför feminister skuldbelägger alla män och bla bla…
Lite: Ja visst, kvinnor världen över blir våldtagna, misshandlade, mördade, ekonomiskt, sexuellt juridiskt och socialt grovt förtryckta…men skitsamma liksom vad fan! JAG blir ju skuldbelagd!! JAG får ju inte knulla!!!

Bortsett från ovan konstaterande så kan ju en bifråga här som TS och co borde ställa sig är varför män av er sort (som alltså inte får tjejer på fall i den omfattning ni tycker no borde få detta) generellt som svar på detta börjar förakta och hata gruppen kvinnor? Och specifikt då gruppen feminister som arbetar för kvinnors rättigheter slippa förtryck.

Detta händer sällan nämligen andra grupper. ex. så föraktar eller hatar inte lågt begåvade människor begåvade människor (en grupp som man också gärna vill tillhöra eller komma in som en i gänget med) eller fysiskt svaga hatar eller föraktar inte starkare. Kort och gott man börjar inte hata och förakta en hel grupp för att man stöter på individer ur denna grupp som är ointresserade av en, går sin egen väg etc. eller för att man inte kommer "till".

Hat och förakt brukar i regel riktas mot personer som skadat en och gjort en illa på olika vis.
Kvinnor gör generellt inte män speciellt illa som grupp. Tvärtom skulle jag vilja påstå. Vi föder er, vi tar hand om er i 18 år, vi älskar er, vi gifter oss med er, och vi tar hand om er då ni är sjuka, trötta och döende i regel.

Så? var sjutton kommer detta massiva förakt ifrån egentligen som ex. Xer0 just gav uttryck för?
Varför sitter det x antal snubbar på detta forum och bara hatar kvinnor med en vibrerande lågintensiv kraft som säkert skulle räcka till hela Stockholms energiförsörjning, om man bara visste hur man skulle koppla upp er på elnätet.

Obegripligt var ordet.

Bra skrivet jag är själv otroligt tröt på det här fenomenet och det får mig att skämmas att vara en man, inte över att vara "snäll" men som står här över så är dubbelmoralen skrämmande uppenbar!

Däremot vill jag lägga till en sak angående det oförstående du känner inför dessa killars reaktion, dina jämförelser är inte helt relevanta då det alltsomoftast handlar om att man blivit avvisad efter att man gjort ett välmenat och artigt försök till kontakt. Att bli avvisad gör ont och (ologiskt?) då hamnar ilskan hos objektet som avvisar dig trots att du från början såg denne som en fin individ värd din tid och ditt engagemang…

Det finns grupper av människor som känner förakt inför de gruppper du nämner också men då har personen oftast blivit förminskad på ett eller annat sätt av ovanstående grupp.

Ni har hört det 100 ggr men tricket är att inte bara skriva om sitt eget värde på FB utan faktiskt känna det, gå in i ett rum gå fram till tjejen ni känner er intresserade av och säg hej, är hon dryg och ointresserad tänker ni "jaha vf var hennes problem då?" bli uppriktigt förvånade över att hon inte fattar hur bra ni är istället för att ta det som att bara för att just hon inte var intresserad så är inte ni intressanta!

Det handlar om inställning och den både syns och känns från båda håll, dom bits inte och dom är lika rädda för vad ni tycker om dem som ni är över vad dom tycker om er!

Lycka till nu och sluta starta dom här trådarna

Kan ju faktiskt lägga till angående själva Topic också, jag svarade mest på inlägget över.
Ja det är jävligt provocerande att höra att man är en potentiell våldtäktsman och liknande skräp som verkar helt fritt att slänga ur sig om killar och män nuförtiden.

Samtidigt får ni tänka på att för varje kille som oskyldigt grupperas med odjur så finns det säkerligen en flicka som utsatts för långt värre saker.. så är du en snäll kille ta inte åt dig utan konstatera att det där gäller inte dig och rikta hatet mot de män som drar er andra i smutsen istället!
Senast redigerad av TheMonopolyOfForce 2016-01-15 kl. 00:02. Anledning: Tillägg mer relevant till topic
Citera
2016-01-14, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
De flesta verkar under rätt förutsättningar växa upp till att förakta kvinnor och delta i att förtrycka dem. Titta på stora delar av världen. Och detsamma gällde i Sverige förut.

Men jag har aldrig kallat en kvinna hora, aldrig tafsat, aldrig snackat grabbigt med kompisarna om tjejer, aldrig behandlat en kvinnlig meningsmotståndare annorlunda än en kvinnlig, aldrig ursäktat en våldtäkt. Skulle aldrig njuta av att en meningsmotståndare blev våldtagen även om jag tyckte att hon var det värsta kräket jag skådat. Jag tycker en kvinna är exakt lika mycket värd som andra, även om hon är porrskådis etc. Jag ser inte ner på en tjej som spelat in en "Gangbang 1000". Visst kan jag ha varit hotfull mot tex nån kvinnlig skribent här på forumet, men jag har aldrig försökt trycka ner någon för att hon är kvinna. Behandlar alla lika. Har aldrig hatat en tjej som dissat mig, stalkat henne. Om en tjej säger att hon inte vill ha mig längre så avlägsnar jag mig bara.

Jag har exakt samma värderingar och erfarenheter som du, utom när det kommer till "porr och gangbang", där har jag en del åsikter. För det första så har jag ingenting emot att folk väljer att vara porrskådisar, inget konstigt med det, men vissa typer av genre är jag emot. Jag ser exempelvis ner på både män och kvinnor som deltagit i en gangbang-porrfilm, män och kvinnor som låter sig förnedras i porrfilmer, och sist men inte minst gravida kvinnor som är med i porrfilmer, då jag anser att det är respektlöst, för att barnet en dag kommer växa upp och för att videon kommer finnas ute på nätet i all evighet. Personligen tycker jag att det finns orsaker och motiveringar till att se ner på viss typ av porr, då det trots allt grundar sig i människors handlingar och inte i kön.

Citat:
Till råga på allt har jag det dessutom svårt med kvinnor och har alltid haft! Jag har dessutom mått riktigt dåligt över detta men har aldrig börjat hata kvinnor vilket väldigt många i min situation gör. Detta test har inte många genomgått och de som inte gjort det har inte kvalitetssäkrats ordentligt.

Jag har heller aldrig hatat kvinnor för att de är kvinnor, det är människors handlingar som gör att hat kan uppstå. Nu har jag dock aldrig träffat på en person jag verkligen "hatar", men det finns ett antal offentliga människor jag har extremt svårt för, och där det nästintill infinner sig en "hatkänsla". Henrik Arnstad och Alexandra Pascalidou är två offentliga personer jag känner nästintill hat gentemot.

Citat:
Det enda som irriterar mig är att man pratar om "män" som ett problem trots att jag absolut inget har att göra med mäns våld mot kvinnor.

Jag borde inte heller ha så dålig testosteronproduktion vilket skulle kunna förklara en feminisering av mig. Tror ni inte att man kan vara så? Varför skuldbelägga män som kollektiv?

Det irriterar mig också, jag har personligen aldrig gjort någon kvinna något ont.
Citera
2016-01-14, 23:48
Medlem
Citat:
. . .
Tror ni inte att man kan vara så? Varför skuldbelägga män som kollektiv?

Det är lugnt, samma sak händer snälla killar som till och med är homosexuella. Antar att man bara får leva med arga kvinnor som ger män onda ögat, helt utan att veta något om individen. Sen om man råkar säga att man är homosexuell så blir det ett fint leende istället och allt ska vara så puttenuttigt.

Har bara lärt mig att hålla en armlängds avstånd ifrån kvinnor så slipper man alla de problem som de kan föra med sig, blir man kompisar så kan dom få komma mig mer in på livet men absolut inte innan det sker.

En av mina gamla kvinnliga lärare lärde mig att det är bäst att inte, skaka hand, ifrågasätta eller ens tilltala kvinnor så länge som det inte är livsviktigt, för allt man gör och säger kan hållas emot mig. Vilket enbart stämmer på kanske max 10% av alla kvinnor, men en av tio räcker för att man ska få problem. Speciellt om dom börjar reta upp en, för jävlar att det blir liv om man skulle säga ifrån.

Tror ärligt talat inte ens kvinnorna vill ha det så... Men ska en del av dem hålla på som de gör så blir det så ifrån min sida. Precis som vissa killar orsakar samma effekt ifrån tjejerna.
Citera
2016-01-14, 23:50
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Bah!

Hur lyckades du krama ut det resultatet av min text?
Jag föraktar inte alls killar som är snälla, mesiga, gosiga, blyga eller lite "off " what ever…lika lite som jag föraktar tjejer som är detta. Ser det som en fullt naturlig personlighetstyp av rätt sympatisk sort och inte alls värt förakt för fem öre.

Förakt förlänar jag dock till män som utnyttjar, kränker och hatar andra. Dessa förtjänar det nämligen rejält.

En tafatt snubbe undrar varför han klumpas ihop med män som gör hemska saker. Du ger honom en lång harang och smetar på honom ansvar för "snälla killar" som inte är särskilt snälla.

Jag försökte bara ge honom en liten knuff för att komma ur sin situation. Genom att belysa hur ouppskattat hans beteende är, inte bara hos vanliga kvinnor men även hos feminister. Jag tycker inte heller han ska förvänta sig något för att han gräver ner sig och gör sig osynlig för kvinnor. Framförallt gör han sig själv och sitt eget liv en otjänst.
Senast redigerad av Gubbskem 2016-01-14 kl. 23:53.
Citera
2016-01-14, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMonopolyOfForce
Däremot vill jag lägga till en sak angående det oförstående du känner inför dessa killars reaktion, dina jämförelser är inte helt relevanta då det alltsomoftast handlar om att man blivit avvisad efter att man gjort ett välmenat och artigt försök till kontakt. Att bli avvisad gör ont och (ologiskt?) då hamnar ilskan hos objektet som avvisar dig trots att du från början såg denne som en fin individ värd din tid och ditt engagemang…

Det finns en minoritetsgrupp män som inte klarar av att bli avvisade utan att bli arga och ta till diverse kränkande ord eller handlingar, men det finns också välmenande och artiga försök till kontakt som bemöts med elakheter och kränkningar av kvinnor, men det talar ingen om. Exempelvis att en man tar initiativ, hälsar och ställer en fråga och bemöts med "som att en sådan ful en som du skulle ha en chans".
Citera
2016-01-14, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbskem
En tafatt snubbe undrar varför han klumpas ihop med män som gör hemska saker. Du ger honom en lång harang och smetar på honom ansvar för "snälla killar" som inte är särskilt snälla.

Jag försökte bara ge honom en liten knuff för att komma ur sin situation. Genom att belysa hur ouppskattat hans beteende är, inte bara hos vanliga kvinnor men även hos feminister. Jag tycker inte heller han ska förvänta sig något för att han gräver ner sig och gör sig osynlig för kvinnor. Framförallt gör han sig själv och sitt eget liv en otjänst.

Var läser du att han skulle vara tafatt? och osynlig?
jag läser en kille som säger att han inte beter sig som en skit.

"Men jag har aldrig kallat en kvinna hora, aldrig tafsat, aldrig snackat grabbigt med kompisarna om tjejer, aldrig behandlat en kvinnlig meningsmotståndare annorlunda än en kvinnlig, aldrig ursäktat en våldtäkt. Skulle aldrig njuta av att en meningsmotståndare blev våldtagen även om jag tyckte att hon var det värsta kräket jag skådat. Jag tycker en kvinna är exakt lika mycket värd som andra […]"

DU menar detta är att vara "tafatt"??
Och skulle vara ouppskattat beteende hos kvinnor? Skulle säga detta är det enda accepterande beteendet.

Då vill jag ju gärna veta vad motsatsen skulle vara? ditt: "ta för sig" och "inte be om ursäkt för platsen du tar" betår av.
Citera
2016-01-15, 00:05
Medlem
Gubbskems avatar
Citat:
Var läser du att han skulle vara tafatt? och osynlig?
jag läser en kille som säger att han inte beter sig som en skit.

"Men jag har aldrig kallat en kvinna hora, aldrig tafsat, aldrig snackat grabbigt med kompisarna om tjejer, aldrig behandlat en kvinnlig meningsmotståndare annorlunda än en kvinnlig, aldrig ursäktat en våldtäkt. Skulle aldrig njuta av att en meningsmotståndare blev våldtagen även om jag tyckte att hon var det värsta kräket jag skådat. Jag tycker en kvinna är exakt lika mycket värd som andra […]"

DU menar detta är att vara "tafatt"??

Då vill jag ju gärna veta vad motsatsen skulle vara? ditt: "ta för sig" och "inte be om ursäkt för platsen du tar" betår av.

Jag menar att hans försök att lyfta fram att han gör "allt rätt" i sina interaktioner med kvinnor men trots det buntas ihop med kvinnohatare bemöttes med med just det utav dig. En feminist. Att han inte ska förvänta sig något för att bete sig bra. Jag håller med dig.

Det är även uppenbart att han sätter kvinnor på piedestal. Det borde han inte göra. För sitt eget bästa.
Senast redigerad av Gubbskem 2016-01-15 kl. 00:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in