Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Nu fattar jag att denna tråd precis som de 300 andra ska handla om varför feminister skuldbelägger alla män och bla bla…
Lite: Ja visst, kvinnor världen över blir våldtagna, misshandlade, mördade, ekonomiskt, sexuellt juridiskt och socialt grovt förtryckta…men skitsamma liksom vad fan! JAG blir ju skuldbelagd!!

JAG får ju inte knulla!!!
Bortsett från ovan konstaterande så kan ju en bifråga här som TS och co borde ställa sig är varför män av er sort (som alltså inte får tjejer på fall i den omfattning ni tycker no borde få detta) generellt som svar på detta börjar förakta och hata gruppen kvinnor? Och specifikt då gruppen feminister som arbetar för kvinnors rättigheter slippa förtryck.
Detta händer sällan nämligen andra grupper. ex. så föraktar eller hatar inte lågt begåvade människor begåvade människor (en grupp som man också gärna vill tillhöra eller komma in som en i gänget med) eller fysiskt svaga hatar eller föraktar inte starkare. Kort och gott man börjar inte hata och förakta en hel grupp för att man stöter på individer ur denna grupp som är ointresserade av en, går sin egen väg etc. eller för att man inte kommer "till".
Hat och förakt brukar i regel riktas mot personer som skadat en och gjort en illa på olika vis.
Kvinnor gör generellt inte män speciellt illa som grupp. Tvärtom skulle jag vilja påstå. Vi föder er, vi tar hand om er i 18 år, vi älskar er, vi gifter oss med er, och vi tar hand om er då ni är sjuka, trötta och döende i regel.
Så? var sjutton kommer detta massiva förakt ifrån egentligen som ex. Xer0 just gav uttryck för?
Varför sitter det x antal snubbar på detta forum och bara hatar kvinnor med en vibrerande lågintensiv kraft som säkert skulle räcka till hela Stockholms energiförsörjning, om man bara visste hur man skulle koppla upp er på elnätet.
Obegripligt var ordet.
Bra skrivet jag är själv otroligt tröt på det här fenomenet och det får mig att skämmas att vara en man, inte över att vara "snäll" men som står här över så är dubbelmoralen skrämmande uppenbar!
Däremot vill jag lägga till en sak angående det oförstående du känner inför dessa killars reaktion, dina jämförelser är inte helt relevanta då det alltsomoftast handlar om att man blivit avvisad efter att man gjort ett välmenat och artigt försök till kontakt. Att bli avvisad gör ont och (ologiskt?) då hamnar ilskan hos objektet som avvisar dig trots att du från början såg denne som en fin individ värd din tid och ditt engagemang…
Det finns grupper av människor som känner förakt inför de gruppper du nämner också men då har personen oftast blivit förminskad på ett eller annat sätt av ovanstående grupp.
Ni har hört det 100 ggr men tricket är att inte bara skriva om sitt eget värde på FB utan faktiskt känna det, gå in i ett rum gå fram till tjejen ni känner er intresserade av och säg hej, är hon dryg och ointresserad tänker ni "jaha vf var hennes problem då?" bli uppriktigt förvånade över att hon inte fattar hur bra ni är istället för att ta det som att bara för att just hon inte var intresserad så är inte ni intressanta!
Det handlar om inställning och den både syns och känns från båda håll, dom bits inte och dom är lika rädda för vad ni tycker om dem som ni är över vad dom tycker om er!
Lycka till nu och sluta starta dom här trådarna
Kan ju faktiskt lägga till angående själva Topic också, jag svarade mest på inlägget över.
Ja det är jävligt provocerande att höra att man är en potentiell våldtäktsman och liknande skräp som verkar helt fritt att slänga ur sig om killar och män nuförtiden.
Samtidigt får ni tänka på att för varje kille som oskyldigt grupperas med odjur så finns det säkerligen en flicka som utsatts för långt värre saker.. så är du en snäll kille ta inte åt dig utan konstatera att det där gäller inte dig och rikta hatet mot de män som drar er andra i smutsen istället!