2016-01-18, 19:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Du är för rolig. Du kör med din härskarteknik och förlorar trovärdighet, lägg du ord i min mun så visar du själv vad du går för.

På vilket sätt är ett av dig författat citat att lägga orden i munnen på dig?
Försök inte blanda bort korten här. Har du något att tillföra topic, eller fixar du bara sandlådan här?

Är det ok för en kvinna att bete sig sexistiskt?
En konkret fråga på ett diskussionforum, med bäring på topic - kan du svara på den?
Citera
2016-01-18, 19:38
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Hur särbehandlar jag? Var har jag gått till personangrepp?

Har du inte förstått det?
Jag har gjort det glasklart för de flesta, så läs om ifall du inte förstår.
Jag tänker inte bli indragen i nåt off topic av dig.
Jag är inte topic.

Har du något att tillföra ämnet så är du välkommen
Senast redigerad av Gertrud1 2016-01-18 kl. 19:41.
Citera
2016-01-18, 19:40
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Tror det beror lite på hur genuin man uppfattas. Säger inte att jag alltid håller med dig, men det finns inget tvivel om att du hjälper väldigt många. Sluta aldrig.

Vad menar du med bold?
Citera
2016-01-18, 19:59
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag tänker inte bli indragen i nåt off topic av dig.
Jag är inte topic.

Har du något att tillföra ämnet så är du välkommen

Det är otroligt lustigt att för någon som är en sån stickler för att hålla sig till topic, så drar du dig inte en millimeter för att dra upp helt irrelevanta saker och sen uppmana ANDRA till att inte gå off topic - vilket man oundvikligen gör när du häver ur dig irrelevanta saker (som en rant jag gjort som varken du eller jag verkar minnas) och man såklart vill bemöta.

ON TOPIC: det är orimligt att förvänta sig kakor för att man beter sig som man ska. Och ja, det är asjobbigt att generaliseras kring, men då kanske man bör göra i ett forum där det generaliseras friskt kring hur kvinnor och feminister är. Ibland generaliseras det tom så friskt att kvinna är likamed feminist.
Citera
2016-01-18, 20:00
Medlem
Citat:
Vad menar du med bold?

Ja, det finns även andra som inte motiveras av vad de verkligen anser vara rätt och fel, alternativt har en väldigt naiv syn på det. Tänk dig en kille som vill vara hjälte, även när det inte finns någon fiende. Kan vara väldigt lustigt, eller också väldigt irriterande beroende på situation.
Senast redigerad av ManManne 2016-01-18 kl. 20:16.
Citera
2016-01-18, 20:01
Medlem
Citat:
Nej det gör mig till ickesexist.

Du särbehandlar å andra sidan pga kön

Exakt det finns nästan ingen.
Jag ogillar översittarfasoner oavsett kön.

Att jag har rätt visar ju på att fuckedupseriously gör en tråd om ett manligt problem.
merapi ser det som sin livsuppgift att sno tråden och tala om hur synd det är om kvinnor.
Kvinnokollektivet hjälps åt att hindra diskussionen i topic.

Kvinnor sätter agendan - vad som får diskuteras - och hur.

Fast vaddå?

fuckedupseriosly gör ett tråd om ett manligt problem. JA. Det är samma problem som alla kvinnor och merparten män (borde) har. Det är MANNEN med stort M som norm. Den rollen vi av manligt kön har idag. Dvs vi män blir faktiskt (självklart i olika grad) problemet hur konstigt/orättvist/olyckligt vi än tycker det är.

Nu har jag självklart inte läst alla kommentarer i hela tråden men av det jag läst så är det väl ingen som ropar att TS inte har ett problem för att det är synd om kvinnorna? TS problem beror ju på att vi har en maktstruktur och norm som gör att MÄN begår brott och förtrycker osv. TS problem med kvinnor kanske också kan förklaras med att han då inte lever upp till den normen. MANSnormen (som enligt mig inte direkt främjar genuint snälla män).

Har man jätteproblem och tar åt sig när män som kollektiv skuldbeläggs för problem som män och mansrollen skapar så kanske man skall försöka jobba på de problemen istället för att känna sig orättvist påhoppad.

Nu har jag dock en känsla av att någon tidigare har försökt förklara detta och det har gått förbi, medvetet eller omedvetet.
Citera
2016-01-18, 20:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
ETA: med dina resonemang skulle man kunna hävda att du förminskar Herrtanke eftersom du argumenterar åt honom, för att du förutsätter att han inte kan föra sin egen talan.

Nu är detta såklart inte fallet och det är det sista jag tycker (anser personligen att Herrtanke tillhör de mer sympatiska männen i det här subforumet) utan mer ett exempel på Gertruds debatteknik.

Jag diskuterar matriarkala maktstrukturer - och du kör ad hominem.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argument

Säg till när du är intresserad av topic.
Citera
2016-01-18, 20:05
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tredjegangengillt
Har man jätteproblem och tar åt sig när män som kollektiv skuldbeläggs för problem som män och mansrollen skapar så kanske man skall försöka jobba på de problemen istället för att känna sig orättvist påhoppad.

Aha så om man blir kollektivt bestraffad, så är det offrets fel?
Citera
2016-01-18, 20:10
Medlem
Citat:
Aha så om man blir kollektivt bestraffad, så är det offrets fel?
Det betyder att man ist. för att angripa tillbaka så kan man föra en öppen dialog utan att slänga sig med klyschor. Det lyckades herrtanke med ypperligt och jag har fått ut mer av diskussionerna med honom än andra män i denna tråd.
Citera
2016-01-18, 20:13
Medlem
Citat:
Det är otroligt lustigt att för någon som är en sån stickler för att hålla sig till topic, så drar du dig inte en millimeter för att dra upp helt irrelevanta saker och sen uppmana ANDRA till att inte gå off topic - vilket man oundvikligen gör när du häver ur dig irrelevanta saker (som en rant jag gjort som varken du eller jag verkar minnas) och man såklart vill bemöta.

ON TOPIC: det är orimligt att förvänta sig kakor för att man beter sig som man ska. Och ja, det är asjobbigt att generaliseras kring, men då kanske man bör göra i ett forum där det generaliseras friskt kring hur kvinnor och feminister är. Ibland generaliseras det tom så friskt att kvinna är likamed feminist.

Detsamma görs ju med män, sett från ett feministiskt perspektiv. Det är märkligt att ett illa bemötande av en kvinna så ofta ska försvaras, och att det alltid måste finnas orsaker förorsakat av just män som ligger till grund för kvinnans handling.

Alla människor har fördomar, de flesta generaliserar någon gång, ibland av misstag, men något som ofta förefaller sig hålla en röd tråd, det är just feministernas generalisering och förmåga att alltid försvara kvinnor som beter sig illa åt.
Senast redigerad av herrtanke 2016-01-18 kl. 20:15.
Citera
2016-01-18, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedupseriously2
De flesta verkar under rätt förutsättningar växa upp till att förakta kvinnor och delta i att förtrycka dem. Titta på stora delar av världen. Och detsamma gällde i Sverige förut.

Men jag har aldrig kallat en kvinna hora, aldrig tafsat, aldrig snackat grabbigt med kompisarna om tjejer, aldrig behandlat en kvinnlig meningsmotståndare annorlunda än en kvinnlig, aldrig ursäktat en våldtäkt. Skulle aldrig njuta av att en meningsmotståndare blev våldtagen även om jag tyckte att hon var det värsta kräket jag skådat. Jag tycker en kvinna är exakt lika mycket värd som andra, även om hon är porrskådis etc. Jag ser inte ner på en tjej som spelat in en "Gangbang 1000". Visst kan jag ha varit hotfull mot tex nån kvinnlig skribent här på forumet, men jag har aldrig försökt trycka ner någon för att hon är kvinna. Behandlar alla lika. Har aldrig hatat en tjej som dissat mig, stalkat henne. Om en tjej säger att hon inte vill ha mig längre så avlägsnar jag mig bara.

Till råga på allt har jag det dessutom svårt med kvinnor och har alltid haft! Jag har dessutom mått riktigt dåligt över detta men har aldrig börjat hata kvinnor vilket väldigt många i min situation gör. Detta test har inte många genomgått och de som inte gjort det har inte kvalitetssäkrats ordentligt.

Det enda som irriterar mig är att man pratar om "män" som ett problem trots att jag absolut inget har att göra med mäns våld mot kvinnor.

Jag borde inte heller ha så dålig testosteronproduktion vilket skulle kunna förklara en feminisering av mig.

Tror ni inte att man kan vara så? Varför skuldbelägga män som kollektiv?

Har utlänsk bakgrund. Jag har aldrig tafsat, stalkat, behandlat en kvinna illa just för att hon tillhör könet "kvinna". Det jag däremot märker väldigt ofta är att om man säger ifrån och inte accepterar precis det som en tjej säger till en så blir man dömd som "kvinnoförtryckare". Många tjejer är så vana med att få precis som de vill att de tror att "respekt till kvinnan" innebär att behandla henne som drottning universum, låtsas om att hennes avföring inte stinker och acceptera hennes ord som lag. Annars är det "kvinnoförtryck". Detta har många av männen också fått för sig.

Samma sak med VILKA typer av kvinnor man vill ha inom seriösa förhållanden. Här är det samma sak, en massa: "ja men du är en kvinnohatare med dålig kvinnosyn för att du inte vill ha en kvinna som är si eller så" och yaddayaddayadda. Det här missbrukas grovt av många tjejer för att manipulera killar och vända deras känslor mot de så att de ÅTER kan få precis som de vill. En kvinna har rätten att säga sitt men tycker jag att hon har fel så säger jag det. Då förväntar jag mig att hon har tillräcklig med god självinsikt.

Jag är ENBART snäll OM individen har förtjänat det. Jag är inte snäll mot en kvinna, enbart på grund av faktumet att hon är just en kvinna. Hon måste förtjäna min respekt och snällhet, annars får hon gå sin egen väg och kan sätta olika benämningar på mig som hon vill!
Citera
2016-01-18, 21:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Analdestructor
Har utlänsk bakgrund. Jag har aldrig tafsat, stalkat, behandlat en kvinna illa just för att hon tillhör könet "kvinna". Det jag däremot märker väldigt ofta är att om man säger ifrån och inte accepterar precis det som en tjej säger till en så blir man dömd som "kvinnoförtryckare". Många tjejer är så vana med att få precis som de vill att de tror att "respekt till kvinnan" innebär att behandla henne som drottning universum, låtsas om att hennes avföring inte stinker och acceptera hennes ord som lag. Annars är det "kvinnoförtryck". Detta har många av männen också fått för sig.

Samma sak med VILKA typer av kvinnor man vill ha inom seriösa förhållanden. Här är det samma sak, en massa: "ja men du är en kvinnohatare med dålig kvinnosyn för att du inte vill ha en kvinna som är si eller så" och yaddayaddayadda. Det här missbrukas grovt av många tjejer för att manipulera killar och vända deras känslor mot de så att de ÅTER kan få precis som de vill. En kvinna har rätten att säga sitt men tycker jag att hon har fel så säger jag det. Då förväntar jag mig att hon har tillräcklig med god självinsikt.

Jag är ENBART snäll OM individen har förtjänat det. Jag är inte snäll mot en kvinna, enbart på grund av faktumet att hon är just en kvinna. Hon måste förtjäna min respekt och snällhet, annars får hon gå sin egen väg och kan sätta olika benämningar på mig som hon vill!

Grymt bra skrivet, detta borde alla äckliga låtsas feminister som har mamma/pappas miljoner bakom sig läsa....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in