Citat:
Ursprungligen postat av
fuckedupseriously2
De flesta verkar under rätt förutsättningar växa upp till att förakta kvinnor och delta i att förtrycka dem. Titta på stora delar av världen. Och detsamma gällde i Sverige förut.
Men jag har aldrig kallat en kvinna hora, aldrig tafsat, aldrig snackat grabbigt med kompisarna om tjejer, aldrig behandlat en kvinnlig meningsmotståndare annorlunda än en kvinnlig, aldrig ursäktat en våldtäkt. Skulle aldrig njuta av att en meningsmotståndare blev våldtagen även om jag tyckte att hon var det värsta kräket jag skådat. Jag tycker en kvinna är exakt lika mycket värd som andra, även om hon är porrskådis etc. Jag ser inte ner på en tjej som spelat in en "Gangbang 1000". Visst kan jag ha varit hotfull mot tex nån kvinnlig skribent här på forumet, men jag har aldrig försökt trycka ner någon för att hon är kvinna. Behandlar alla lika. Har aldrig hatat en tjej som dissat mig, stalkat henne. Om en tjej säger att hon inte vill ha mig längre så avlägsnar jag mig bara.
Till råga på allt har jag det dessutom svårt med kvinnor och har alltid haft! Jag har dessutom mått riktigt dåligt över detta men har aldrig börjat hata kvinnor vilket väldigt många i min situation gör. Detta test har inte många genomgått och de som inte gjort det har inte kvalitetssäkrats ordentligt.
Det enda som irriterar mig är att man pratar om "män" som ett problem trots att jag absolut inget har att göra med mäns våld mot kvinnor.
Jag borde inte heller ha så dålig testosteronproduktion vilket skulle kunna förklara en feminisering av mig.
Tror ni inte att man kan vara så? Varför skuldbelägga män som kollektiv?
Har utlänsk bakgrund. Jag har aldrig tafsat, stalkat, behandlat en kvinna illa just för att hon tillhör könet "kvinna". Det jag däremot märker väldigt ofta är att om man säger ifrån och inte accepterar precis det som en tjej säger till en så blir man dömd som "kvinnoförtryckare". Många tjejer är så vana med att få precis som de vill att de tror att "respekt till kvinnan" innebär att behandla henne som drottning universum, låtsas om att hennes avföring inte stinker och acceptera hennes ord som lag. Annars är det "kvinnoförtryck". Detta har många av männen också fått för sig.
Samma sak med VILKA typer av kvinnor man vill ha inom seriösa förhållanden. Här är det samma sak, en massa: "ja men du är en kvinnohatare med dålig kvinnosyn för att du inte vill ha en kvinna som är si eller så" och yaddayaddayadda. Det här missbrukas grovt av många tjejer för att manipulera killar och vända deras känslor mot de så att de ÅTER kan få precis som de vill. En kvinna har rätten att säga sitt men tycker jag att hon har fel så säger jag det. Då förväntar jag mig att hon har tillräcklig med god självinsikt.
Jag är ENBART snäll OM individen har förtjänat det. Jag är inte snäll mot en kvinna, enbart på grund av faktumet att hon är just en kvinna. Hon måste förtjäna min respekt och snällhet, annars får hon gå sin egen väg och kan sätta olika benämningar på mig som hon vill!