2016-01-20, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jämför inte polisyrket med de inom vården. Lika många års utb. för polis och sjuksköterska. Flera tusen skiljer i ingångslön. Jobben är lika ansvarsfulla och tunga, fysiskt och mentalt.

Personligen anser jag att poliser borde ha betydligt högre ingångslöner än de flesta yrken som finns. Och det baser jag på att det är ett jobb där man har livet som insats.
Citera
2016-01-20, 20:49
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Haha .. verkligen ...
Så det finns alltså ingen marknad för kvinnlig fåfänga menar du?
Jag vet inte ens hur jag ska besvara ett så urbota korkat uttalande ...
Du har kanske aldrig sett reklam nån gång? Aldrig varit inne i avdelningarna för damkläder, aldrig hört talas om smink, aldrig hört om parfym? Aldrig hört talas om "tjejfilmer" och de normer de sprider? Kvinnolitteratur etc etc etc etc.

Det finns ingen marknad för kvinnors fåfänga alltså ...
Jojo =)
Är du riktigt efter eller? Kvinnor har ju en sjuklig fixering vid hur de ska uppfattas av just Män!!!
Så Vida långt mer överdriven än vad män har

Kvinnor VILL alltså bli uppfattade som åtråvärda, och de vill lika mycket få det Bekräftat, genom allt från blickar, till ord och handlingar.
--

Nej det menar jag inte utan jag betonade klart och tydligt att det handlar om förändringar i personligheten och att det var på just den punkten det saknades motsvarighet. Lär dig göra åtskillnad på vad som faktiskt avses. Varför skulle jag hävda att kvinnor inte fokuserar på sitt utseende när jag har argumenterar för dess betydelse hela tiden?

Citat:
Men det där du skriver om böcker för män, om "raggningskunskap".
Det är ju bara trams.
Jag kan inte ens förstå hur du kan läsa sånt trams.

Det spelar ingen roll om det är trams eller inte: det blotta faktumet att det existerar en marknad med inriktning på att tillgodose ett sådant behov hos män är fullt tillräckligt för att motbevisa ditt påstående om att kvinnor och män interagerar på likvärdiga villkor.

Citat:
Och om du verkligen tror att det inte finns motsvarande för kvinnor så varsågod att stig in på närmaste Pressbyrån och inhandla senaste numret av någon av alla dessa kvinno- eller tjejtidningar. I dessa finns i princip alltid någon artikel om "Hur du fångar din drömprins", eller "Så tolkar du din killes beteende/signaler" what ever ...

Du kan ju inte mena allvar. Det du tar upp är mer eller mindre ströläsning i samma anda som vilken kändis som har en hemlig romans eller de senaste bilderna från en valfri gala där "X" dök upp olämpligt klädd, "oj vilken flopp". Skiten avhandlas ju inte ens i betydande utsträckning utan täcker någon enstaka sida här eller där. Det går inte att använda detta som underlag när det finns män som läser hela böcker i ämnet och spenderar tusentals kronor på kurser om hur de ska attrahera kvinnor. Patetisk jämförelse.

Citat:
Återigen är det du själv du pratar om.
Ja, självklart är det tryggare att närma sig andra förutsättningslöst i internets anonymitet.
Men jag förstår inte hur du från det drog din slutsats?
Du verkar se det som något skrämmande? Att du inte själv kan ha någon kunskap om eventuella andra som en kvinna eventuellt pratar med?

Var har jag antytt att det skulle vara skrämmande? Vad fan är det du ens bemöter och vad har det med ämnet att göra?

Citat:
Du borde istället se att anonymiteten gör att det blir enklare för henne att släppa på alla de normala sociala kraven hon ställs inför.
Dvs hon kommer våga vara öppnare med Dig på internet jämfört mot om det hade varit på stan du träffat henne.
Bra för Dig alltså.
Och det du säger med att "statistiken" bekräftar att det finns fler män än kvinnor där. Det ärju inte sant.
Du har helt enkelt ingen kunskap.
Sluta gå på homo-sidor som sagt.

Var det inte just att kvinnor hade det lättare över internet som mitt argument gick ut på?

Citat:
Det finns ju Inget lättare än att träffa tjejer genom internet.
Och så har det varit ända sedan internets barndom. JAg träffade tex tjejer på nätet redan i mitten av 90-talet med det som kallades ICQ. I de första sådana var det ju bara öppna chat-linjer. Öppna för vem som helst. Som nåt "Heta linjen" typ där folk från hela världen gick in på olika kanaler och pratade allmänt med olika alias.
Utan kort eller presentation er eller något sådant.
Det gick hur bra som helst att träffa tjejer. Jag träffade t.o.m. tjejer från avlägsna ställen som Reste, långt, för att komma till Mig!!!
Och med internets utveckling blev allt så mycket enklare.
Vet du tex vad mitt "rekord" är inom internet-dejting?
Dvs från det att jag blev uppraggad, till att jag Kom Tillbaka hem till min lägenhet igen, tog det Inte Ens Två Timmar ...
Och ja, sex hann vi med.

Män i allmänhet verkar dock inte dela din åsikt att det är lättare över internet, och även om vi utgick ifrån att det är det så är "lättare" fortfarande inte detsamma som "lätt". Det är ett annat spel där de rent "fysiska" (d v s öga mot öga) förväntningarna på mannen att göra kvinnan intresserad, nervositet, nobbar och all sådan skit istället ersätts med att behöva framstå som intressant i sin profil, sina meddelanden och inte kunna räkna med att ens få svar på skiten man skriver.

Det är ju fortfarande mannen som får göra hästgörat för att framstå som intressant och långt ifrån den idylliska jämställdhet du försöker måla upp. Det du beskriver är knappast representativt för hur det går till idag och för varje kvinna du träffade så hade hon själv med lätthet kunnat träffa 10 andra män. Det krävs bokstavligt talat inte ett skit.

Citat:
Jag förstår mig inte på dig helt enkelt.
Du Missuppfattar precis Allt som jag inte ens trodde var möjligt att missuppfatta.
Du verkar göra allt på Helt Fel sätt verkar det som.
Faktum är att jag hade säkert kunna ragga upp en tjej åt dig på nätet.
Men frågan är vad hon hade tänkt när hon väl hade träffat dig - särskilt med tanke på hur du ju beter dig, hur du tänker, hur du tolkar etc, annars.
Först hade hon alltså blivit attraherad av "dig", när jag då alltså spelade dig i konversationen. Men till slut hade du varit tvungen att träffa henne IRL ... och frågan är om du hade haft vett att "spela med", eller om du bara hade skrämt henne.
Du kanske är en sån "snuskig" typ, som svettas och darrar av nervositet och med ståkuk försöker närma dig småflickor?

Intressesmurfarna hoppar av glädje
Citera
2016-01-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Hur är det mer relevant? Män bestraffar män som bryter mot normer hela tiden, precis som kvinnor är minst lika skyldiga till att upprätta patriarkatet som män är; genom skambeläggning och förväntningar.

Jag tror att du och jag kanske har olika uppfattning om vad en könsroll är för något, skulle du kunna utveckla varför du tror att "ändrade" könsroller* inte gagnar någon?

*För mig innebär "ändrade könroller" att man får en större frihet i hur man beter sig och vilka uttryck man väljer. Att empati och omvårdnad, tex inte bör ses som en kvinnlig egenskap utan som en mänsklig sådan, och att män som uppvisar sådana egenskaper inte avfärdas som "bögiga" osv. Grovt förenklat.

Just tolkningsföreträdet har grumlat debatten som fan. Det är distraherande och okonstruktivt att behöva äga tolkningsföreträdet för att öht få yttra sig. Fel fokus.

Hmm vi kanske har olika uppfattning och kanske sitter vi fast i olika föreställningar. Min uppfattning om feminism är att den helt saknar ödmjukhet utan pådyvlar oss en världsbild som per automatik är sann och om du inte delar den så är du en mansgris.

Jag är inte säker på att friheten ökar, tänk om det istället är osäkerheten som ökar när vi försöker tvinga in män och kvinnor i nya fack. Jag ställde tidigare frågan varför kvinnor söker sig till kvinnoyrken med låg lön och lång utbildning. det var väl egentligen en retorisk fråga eftersom jag tror att det ligger kvinnor närmare till hands. Där tycker jag givetvis att lönerna behöver ökas isf att tvinga in kvinnor i yrken som de inte väljer själva. det sista jag hörde var att man skulle avskriva kvinnors studielån om de läste it. varför i hela helvetet då? vad innebär det för kvalitet och konkurrenskraft om det är incitamentet för att välja utbildning. kan vi inte låta människor välja och försöka balansera jämställdheten och inte stöpa om oss.

Jag har levt i förhållande i många år, jämställt sådant, men för mig så upplevde jag frihet när jag träffade en kvinna utanför sveriges gränser och från ett land där könsrollerna inte är under lupp på samma sätt. Där ifrågasätts inte manligt och kvinnligt och samspelet blir både mer lekfullt, naturligt och lustfyllt. Detta behöver inte innebära en konflikt med jämställdheten, den finns där ändå. Man kan ju tycka att samspel mellan könen är en bagatell och att den kan finnas oavsett hur könsrollerna ser ut men jag är inte helt säker på det.
Citera
2016-01-20, 22:02
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
Vilket också jag är väl medveten om, men likväl förekommer det även gentemot män.

Jag vet ärligt talat inte hur jargongen i skolan är idag, men baserat på egna erfarenheter så kallade både män och kvinnor varandra för horor, fittor osv. Inte något jag personligen sysslade med, men det fanns många som tog till dessa ord vid frustration, ilska etc. Vad gäller män som nedvärderats till kvinna (här vore det bra med ett exempel) så är det i alla fall inget jag har erfarenheter av att ha stött på i skolåren, men ja det förekommer säkert ofta.
Koppla samman de fetade raderna. Där har du exempel.
Du har redan fått andra. Fruntimmer. Jävla kärring. Gör inte X som en tjej.
Run like a girl, tex.
https://www.youtube.com/watch?v=XjJQBjWYDTs
Citera
2016-01-20, 22:08
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Personligen anser jag att poliser borde ha betydligt högre ingångslöner än de flesta yrken som finns. Och det baser jag på att det är ett jobb där man har livet som insats.
Personligen anser jag att sjuksköterskor borde ha mycket högre lön. Du borde se när GW svarar i Veckans brott att polislönen inte är så låg. Tänk på dom inom vården istället, sa han ungefär.
Och han har också pratat om att de flesta poliser aldrig är i närheten av att sätta livet på spel, att det är mycket skrivbordsarbete, att maj. aldrig använder sina vapen.

Det är j- farligt att jobba på akuten med.
Citera
2016-01-20, 22:08
Medlem
Citat:
Koppla samman de fetade raderna. Där har du exempel.
Du har redan fått andra. Fruntimmer. Jävla kärring. Gör inte X som en tjej.
Run like a girl, tex.
https://www.youtube.com/watch?v=XjJQBjWYDTs

Jag gav exempel på vad män och kvinnor kallade varandra för när jag gick i skolan.
Det fanns både män och kvinnor i skolorna jag gick som kallade varandra för hora, fitta och slampa.

Och vad gäller andra fet-kursiva citerade raden så menade jag att du borde givit ett exempel på hur män nedvärderats till kvinnor, då jag inte delar den upplevelsen.

Förstår du vad jag vill ha sagt?

Det var du som skrev:
Citera
2016-01-20, 22:09
Medlem
Citat:
Personligen anser jag att sjuksköterskor borde ha mycket högre lön. Du borde se när GW svarar i Veckans brott att polislönen inte är så låg. Tänk på dom inom vården istället, sa han ungefär.
Och han har också pratat om att de flesta poliser aldrig är i närheten av att sätta livet på spel, att det är mycket skrivbordsarbete, att maj. aldrig använder sina vapen.

Det är j- farligt att jobba på akuten med.

Beror givetvis på typen av tjänst både inom polisen och inom sjukvården.
Citera
2016-01-20, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1

Nja var då någonstans. I början mörkades ju etniciteten. Men även efter att man insett att hoppsan det är de människor som vi i vår godhet trott vi räddat från krig som beter sig såhär. Så blev ju fokus först på män i allmänhet.
Man tror att man späder på rasism och invandrarhat om man talar om verkligheten som den är, men det är ju precis tvärtom. Rasisiter och Nazzar och bara regimkritiska vet ju allt vad som händer långt före alla andra. Dels för att de har kolla på utländs press och även så får man ju snabbt veta i trådar här vad som verkligen har hänt av initierade källor.

Långt långt efter att polisen har gått ut i media och bekräftatt att ja det var asylanter så skriver fortfarande Svennar de förmodade....
Ramaskriet i Sverige kommer ju långt efter att hela världens tidningar vet, utom Sverige. MSM i Sverige tycker inte att det är viktigt att rapporetera att tom Merkel har vänt. Istället förs debatten i Sverie om killar i Skolålderna som taffsar på klasskamrater.

Sedan visar det sig att detta har förekommit i flera år. Och mörkats av rädsla för främlingsfientlig krafter, men grejen är ju att de redan vet för de bor ju i det....

Jag tycker det är lika illa som alla andra att det mörkas. Det tror jag även många feminister är. hoppas jag. Jag vet inte riktigt vem som gillade det. Sen är det väl illa att killar i skolåldern tafsar på sina kamrater? om man inte får veta att det är fel på riktigt (vilket somliga verkligen inte har fått) hur skall man då ta med sig den insikten till vuxenlivet.

Citat:
Säger den som inte bor i det och är uppdaterad.
Invandrare går enligt GW brott 4.6 gånger så ofta som Svenskar. Angående våldtäkter är det något högra sa han, men den rätta siffran är om jag inte minns fel 8. nåt.
Andelen sexualbrott korrelerar tydligt med invandringsstatistik.
Det finns jättebra grafer för det.

Om du orkar får du gärna länka till om det finns trovärdiga källor på detta. Jag är seriöst intresserad.

Visst är det hemskt. Men återigen. Även om de våldtar 8ggr mer. Svenskar våldtar rätt mkt själva också. Problemet fanns innan invandrarna/asylanterna kom hit och försvinner inte om dom försvinner. Jag vidhåller att det är mer korrekt att säga att män (med dålig kvinnosyn då) våldtar. Sen är det klart att kulturella bakgrunder spelar in men även om vi kommit långt i sverige så finns ju problemen här också. Vilket grupp människor tycker du våldtar eller ska man se det helt på individnivå?

Jag är uppväxt i en inte så trevlig stockholmsförort så även om jag inte bor bredvid en flyktingförläggning idag så även jag har bott i multikulturella områden, det som var avgörande för brottsligheten var nog dock den socioekonomiska statusen mer än etnicitet. Vad jag upplevde.

Citat:
I det här sammanhanget så måste man ju förstå att TS och andra Svenska män blir djupt kränkta av feministernas take på detta. Och också deras "skyddande av brottsling" iom att de mörkar hur illa det är.
forts längre ned

Men det är här jag inte är med. Varför blir man så jävla kränkt? Varför blir jag inte lika kränkt? Jag är ju man lika mkt som nån annan. Vad är det för skyddande av brottsling som skett? (om du nu inte menar att det har mörkats om etniciteten vid vissa händelser av polis och media, jag vet inte om man kan beskylla feminister överlag för detta)

Är det för att man känner avsky mot asylanter innan? efter?

Nedan är egenupplevd observation så den kanske inte har något bevismässigt värde.
Jag har levt i detta land och umgåtts i en massa olika kretsar under hyfsat många år i flera sociala skikt och jag har aldrig förut hört alla dessa öppna fördömanden mot män som begår sexualbrott innan det handlade om invandrare/asylanter. Plötsligt så står alla på barrikaderna och ropar och skriker som det aldrig funnits en stor sexualbrottsproblematik innan. Som det är något helt nytt.

Ligger kränket i att att någon talar om att detta sker även av svenska män i ganska stor omfattning? Och att vi alla har ett ansvar för att arbeta för ett mer jämställt samhälle med bättre kvinnosyn?

Citat:
Vad du tar bort i ekvationen här, är att de kulturer som beter sig sådär, är kulturer som anser att en kvinna som är ute utan manligt beskydd är en hora och lovligt byte. Jag tycker du skall läsa på lite innan du raljerar och dumförklarar mitt resonemang. Det behövs allstå inte att mannen slår ned 10 araber, det räcker att hon inte är ute ensam. Det är det som är det farliga. För eftersom de är så tvärsäkra att de har rätt, så om inget görs, så kommer inte dessa främmande fåglar integreras med oss, utan vi med dem...

Jag tycker inte jag raljerade direkt, på gränsen kanske. Du skrev dock att du behövde en man för att försvara dig, och du har skrivit tidigare att machomän behövs för försvar och vi inte ska mesa till våra män. Nu skriver du att det räcker att inte vara ute utan man .

Är det inte också detta som är mardrömmen? Att vi accepterar att kvinnor inte kan röra sig ute utan manligt förkläde. Då gör vi ju precis som du antyder, vi integreras med en dålig kvinnosyn och taskig mansnorm. Ett samhälle där kvinnor är beroende av att skyddas av män.

Citat:
Men vem tror det?...
Ska man behöva styka folk medhårs hela tiden för att de inte ska bli ledsna. Det är ju inte så att feminismen har börjat prata sexualbrott i samband med övergreppen i närtid. Det har ju diskuterats rätt länge. Så när väl sexualbrottsproblematik kommer upp på agendan hos folk så ska man inte få ta upp det man försökt få fram i alla år.

Citat:
Jag förstår dig inte rent språkligt
Du refererade till hur män betedde sig på tahrirtorget. Med anknytning till vilka man kunde ha att göra med. Jag ville veta i vilken grupp män du stoppade dessa män i(eftersom du redan opponerat höljutt mot att använda enkom gruppen män) exempelvis egyptier?, muslimer? dalmasar?. Eller om du menade just dessa män, på individnivå.

Citat:
Nej du skrev att män systematiskt utövade våld på kvinnor

syftar du på "HEH, Den tanken får stå för dig. Jag anser nog att vi är utvecklade nog att försöka skapa ett samhälle där man kan få mänskligheten att leva vidare på jämställda villkor. Utan att män systematiskt begår brott mot kvinnor."

Har vi inte redan avhandlat detta. det var ett svar på ett svar. Systematiska brotten bestod häri att män skulle begå sexualbrott av naturens vilja att forplanta sig. Vilket jag inte såg som en rimlig förklaring.
Citera
2016-01-20, 22:32
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Fick den i tidiga tonår genom dels egna insikter, Linda Skugge, Belinda Olsson, Linna Johansson och co. Sen även (V).

Neeej, jag visste det. En original tredje vågens feminist. Ni tog ett perfekt fungerande genussystem, 80-talets relaxade, postfeministiska värld, där jämlikhet faktiskt rådde, men där kvinnor samtidigt fick vara kvinnor och män män, och förstörde allt!

Ni är de skyldiga. Ni har rubbat hela balansen, fuckat upp en hel generation och dessutom totalfördärvat Sverige på kuppen med er förkärlek för våldtäktsmuslimer.
Citera
2016-01-20, 22:53
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Jag gav exempel på vad män och kvinnor kallade varandra för när jag gick i skolan.
Det fanns både män och kvinnor i skolorna jag gick som kallade varandra för hora, fitta och slampa.

Och vad gäller andra fet-kursiva citerade raden så menade jag att du borde givit ett exempel på hur män nedvärderats till kvinnor, då jag inte delar den upplevelsen.

Förstår du vad jag vill ha sagt?

Det var du som skrev:
Jag gav dig andra exempel.
Citera
2016-01-20, 22:54
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Jag är inte ensam med att ha det svårt med att nå fram till tjejer på andra sidan datorn. Vi är otaliga män som sliter som hundar och får en spottloska i ansiktet som tack. Detta hävdar jag är ett större problem än ett personligt...

Sånt är bara för män med rätt maskulint snyggutseende. 80% av alla killar går bort. Världen tillhör de 20 procenten. De behöver inte göra något mer än visa sig. Tjejerna behöver inte raggas på utan de går självmant till dem. Ber du sedan om en förklaring så får du höra att de "föll för hans personlighet".

Det handlar inte om att "nå fram" med andra ord. Du är antagligen helt enkelt bara för ful. Följaktligen är det heller inget fel på din "personlighet" eller något annat skitsnack. Det är alltså inte ditt fel.
Citera
2016-01-20, 22:56
Medlem
Citat:
Jag gav dig andra exempel.

Jag trodde du försökte lägga orden i munnen på mig, som att jag uttalat dem gentemot dig.

Angående videon du postade så är jag bekant med fenomenet, då det förekommit i idel filmer och serier, men det är ingenting någon påpekat eller påtalat IRL i min närvaro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in