Citat:
Ursprungligen postat av
Gertrud1
Nja var då någonstans. I början mörkades ju etniciteten. Men även efter att man insett att hoppsan det är de människor som vi i vår godhet trott vi räddat från krig som beter sig såhär. Så blev ju fokus först på män i allmänhet.
Man tror att man späder på rasism och invandrarhat om man talar om verkligheten som den är, men det är ju precis tvärtom. Rasisiter och Nazzar och bara regimkritiska vet ju allt vad som händer långt före alla andra. Dels för att de har kolla på utländs press och även så får man ju snabbt veta i trådar här vad som verkligen har hänt av initierade källor.
Långt långt efter att polisen har gått ut i media och bekräftatt att ja det var asylanter så skriver fortfarande Svennar de förmodade....
Ramaskriet i Sverige kommer ju långt efter att hela världens tidningar vet, utom Sverige. MSM i Sverige tycker inte att det är viktigt att rapporetera att tom Merkel har vänt. Istället förs debatten i Sverie om killar i Skolålderna som taffsar på klasskamrater.
Sedan visar det sig att detta har förekommit i flera år. Och mörkats av rädsla för främlingsfientlig krafter, men grejen är ju att de redan vet för de bor ju i det....
Jag tycker det är lika illa som alla andra att det mörkas. Det tror jag även många feminister är. hoppas jag. Jag vet inte riktigt vem som gillade det. Sen är det väl illa att killar i skolåldern tafsar på sina kamrater? om man inte får veta att det är fel på riktigt (vilket somliga verkligen inte har fått) hur skall man då ta med sig den insikten till vuxenlivet.
Citat:
Säger den som inte bor i det och är uppdaterad.
Invandrare går enligt GW brott 4.6 gånger så ofta som Svenskar. Angående våldtäkter är det något högra sa han, men den rätta siffran är om jag inte minns fel 8. nåt.
Andelen sexualbrott korrelerar tydligt med invandringsstatistik.
Det finns jättebra grafer för det.
Om du orkar får du gärna länka till om det finns trovärdiga källor på detta. Jag är seriöst intresserad.
Visst är det hemskt. Men återigen. Även om de våldtar 8ggr mer. Svenskar våldtar rätt mkt själva också. Problemet fanns innan invandrarna/asylanterna kom hit och försvinner inte om dom försvinner. Jag vidhåller att det är mer korrekt att säga att män (med dålig kvinnosyn då) våldtar. Sen är det klart att kulturella bakgrunder spelar in men även om vi kommit långt i sverige så finns ju problemen här också. Vilket grupp människor tycker du våldtar eller ska man se det helt på individnivå?
Jag är uppväxt i en inte så trevlig stockholmsförort så även om jag inte bor bredvid en flyktingförläggning idag så även jag har bott i multikulturella områden, det som var avgörande för brottsligheten var nog dock den socioekonomiska statusen mer än etnicitet. Vad jag upplevde.
Citat:
I det här sammanhanget så måste man ju förstå att TS och andra Svenska män blir djupt kränkta av feministernas take på detta. Och också deras "skyddande av brottsling" iom att de mörkar hur illa det är.
forts längre ned
Men det är här jag inte är med. Varför blir man så jävla kränkt? Varför blir jag inte lika kränkt? Jag är ju man lika mkt som nån annan. Vad är det för skyddande av brottsling som skett? (om du nu inte menar att det har mörkats om etniciteten vid vissa händelser av polis och media, jag vet inte om man kan beskylla feminister överlag för detta)
Är det för att man känner avsky mot asylanter innan? efter?
Nedan är egenupplevd observation så den kanske inte har något bevismässigt värde.
Jag har levt i detta land och umgåtts i en massa olika kretsar under hyfsat många år i flera sociala skikt och jag har aldrig förut hört alla dessa öppna fördömanden mot män som begår sexualbrott innan det handlade om invandrare/asylanter. Plötsligt så står alla på barrikaderna och ropar och skriker som det aldrig funnits en stor sexualbrottsproblematik innan. Som det är något helt nytt.
Ligger kränket i att att någon talar om att detta sker även av svenska män i ganska stor omfattning? Och att vi alla har ett ansvar för att arbeta för ett mer jämställt samhälle med bättre kvinnosyn?
Citat:
Vad du tar bort i ekvationen här, är att de kulturer som beter sig sådär, är kulturer som anser att en kvinna som är ute utan manligt beskydd är en hora och lovligt byte. Jag tycker du skall läsa på lite innan du raljerar och dumförklarar mitt resonemang. Det behövs allstå inte att mannen slår ned 10 araber, det räcker att hon inte är ute ensam. Det är det som är det farliga. För eftersom de är så tvärsäkra att de har rätt, så om inget görs, så kommer inte dessa främmande fåglar integreras med oss, utan vi med dem...
Jag tycker inte jag raljerade direkt, på gränsen kanske. Du skrev dock att du behövde en man för att försvara dig, och du har skrivit tidigare att machomän behövs för försvar och vi inte ska mesa till våra män. Nu skriver du att det räcker att inte vara ute utan man .
Är det inte också detta som är mardrömmen? Att vi accepterar att kvinnor inte kan röra sig ute utan manligt förkläde. Då gör vi ju precis som du antyder, vi integreras med en dålig kvinnosyn och taskig mansnorm. Ett samhälle där kvinnor är beroende av att skyddas av män.
Citat:
Men vem tror det?...
Ska man behöva styka folk medhårs hela tiden för att de inte ska bli ledsna. Det är ju inte så att feminismen har börjat prata sexualbrott i samband med övergreppen i närtid. Det har ju diskuterats rätt länge. Så när väl sexualbrottsproblematik kommer upp på agendan hos folk så ska man inte få ta upp det man försökt få fram i alla år.
Citat:
Jag förstår dig inte rent språkligt
Du refererade till hur män betedde sig på tahrirtorget. Med anknytning till vilka man kunde ha att göra med. Jag ville veta i vilken grupp män du stoppade dessa män i(eftersom du redan opponerat höljutt mot att använda enkom gruppen män) exempelvis egyptier?, muslimer? dalmasar?. Eller om du menade just dessa män, på individnivå.
Citat:
Nej du skrev att män systematiskt utövade våld på kvinnor
syftar du på "HEH, Den tanken får stå för dig. Jag anser nog att vi är utvecklade nog att försöka skapa ett samhälle där man kan få mänskligheten att leva vidare på jämställda villkor. Utan att män systematiskt begår brott mot kvinnor."
Har vi inte redan avhandlat detta. det var ett svar på ett svar. Systematiska brotten bestod häri att män skulle begå sexualbrott av naturens vilja att forplanta sig. Vilket jag inte såg som en rimlig förklaring.