Citat:
Ursprungligen postat av
malmi
Kan du inte quota dessa uttalanden och belägga det du säger isf? Finns minst lika mycket uttalanden i press som säger att den påstådda mobbningen var en reaktion på att gm betett sig illa mot andra (tex.
http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-15-skrev-sjalv-om-konflikten ). Eller e det den helt opartiske fadern till gm du tänker på och hans uppgifter i AB? Snacka om att kasta sten i glashus isf....
Det hela är i min synvinkel ganska enkelt, man har inte den minsta rätt att smyga sig på någon och köra kniven i hjärtat (på en person som ligger och lyssnar på musik i hörlurar, alltså så oförberedd någon kan va) oavsett om man blivit mobbad eller ej vilket jag ej tror gm blivit. I annat fall kan vi lägga ner svenska rättssamhället och återgå till medeltida blodsrätten igen. Så sluta själv försöka hitta förmildrande omständigheter för ett brott som är rent bestialiskt.
Vem har förmildrat nånting, det handlar inte om knivmordet är okej eller inte, det är det inte. Han är skyldig till mord, som dessutom var planerat. Det var ingen olycka, inget dråp utan han hade flera veckor på sig att besinna sig. Det finns Inga förmildrande omständigheter kring mordet, så sluta använda detta som argument varje gång någon nämner att när två träter så är det aldrig ens fel.
Problemet många har I tråden är att de inte har hela bilden, de ser bara en arabjävel, av många arabjävlar, som mördar, skändar eller våldar de svenska medborgarna som med öppna hjärtan har tagit emot dessa arabjävlar för att få ett lite mer spännande liv. Men I den stora bilden så finns det ett samhälle där vuxna, beslutsfattande personer inte klarar av att hantera den situation som råder I skolor och I samhället I övrigt.
Därför är det intressant att få mer information om BO och GM för att kunna göra en bedömning över vad som har gått fel.
Det finns inget som rättfärdigar ett mord,
inget, däremot finns det förståelse för att vissa mord kan ske samtidigt som man inte har någon som helst förståelse för att andra mord kan ske.
Så nu när du vet att jag skiter I om GM är en arab eller inte, jag skiter I om GM dör eller inte och jag anser att mord aldrig är okej, så kanske du kan fokusera på vad som var upphov till detta brott.
Även om BO har gjort alla fel, mobbat, misshandlat, pissat på araben eller tryckt han I tvåan så rättfärdigar det ändå inte ett mord. Det skulle ha hanteras på annat sätt och där har det brustit, jag är intresserad av var det brast.