Citat:
Ursprungligen postat av
Patrik2108
Nej det är ju inte han som filmar. En slår, en annan filmar. Dela upp mobbingen så ingen enskild har en tillräcklig andel för att kunna fällas. Det är mobbingens natur.
Annars så verkar du inte vilja besvara frågan utan i stället tolka det till något annat.
Jag frågar igen. Vad var avsikten med att slå,filma och sprida film? Var det att ta heder och ära av den utsatte?
Det är väl för det första en enskild person som redan fällts (om man nu ska använda det ordet istället för mord?)
Jag kommer inte stå bakom mobbing, har för lite fakta om detta fall handlar om mobbing eller om det är skyddande från att bli mobbad? filmen anser jag inte är mobbing, sen har det kanske skett värre saker innan vad vet jag?
För att bli mobbad anser jag att det ska pågå en längre tid, kanske kan det räcka med en dags trakasserier från en eller fler personer , om det sen slutar dagen därpå så kallar jag det att man har retat någon, Att två personer inte kommer överens, och att man har vänner från olika håll som man då och då hamnar i dispyter med kallar jag inte heller mobbing, det händer lite överallt att man inte kommer överens med personer!
Ingenting av ovanstående kan någonsin försvara en knivattack.
Jag kommer heller aldrig någonsin förstå/hitta på anledningar till att man tar en kniv hemifrån en månad efter oavsett händelse eller situation och dödar någon! fast det är endast mina värderingar som någon skrev tidigare så är det ett öppet forum där alla får skriva sin mening!
Du och jag har olika synsätt helt enkelt ganska simpelt eller hur?
Däremot ska en tidning eller media vara neutral och förklara för den grå massan (Du och jag mfl.) så ovinklat som möjligt med så mycket fakta som krävs för att det inte ska drabba oskyldiga, det tycker jag inte har gjorts här, eller på fler år, man vinklar historier för att gagna sin egen politik utan att ta hänsyn till den drabbade familjen och det är skamligt och oförlåtligt, fast förmodar att vi tycker olika där med?
Det jag kan hoppas på, Är väl att du inte är journalist och skriver din smörja i en tidning för att skydda den galenskap som media gör idag.