Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-15, 20:27
  #2401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
GM tog livet av BO, det är ett faktum. Men är det fel att diskutera vad han hade för motiv? För det är precis vad vi försöker göra. Jag kan till exempel inte förstå varför en sådan hyvens grabb som BO var enligt dig, såg till eller medverkade i att lägga upp en film på Internet som förnedrade GM. Räckte det inte med örfilen? Ingen av oss vet mer än att
1. BO gav GM ett örfil och att det filmades av BO:s kompisar och lades på Internet
2. GM dödade BO.

Resten är bara rykten och spekulationer.

Nu e det det här vi'et igen. Vet inte riktigt vart du fått det ifrån ATt jag någonsin sagt något om hur BO levde sitt liv, så betackar mig för att du lägger ord i min mun. DOCK har jag till skillnad från ex dig då ansett det vara ytterst fel att dra en död 15åring i smutsen på underlag som är högst tvivelaktiga, från början enbart GMs far i en ytterst vinklad artikel. Denna möts sen av mer och mer artiklar som säger att så kanske ej är fallet.

Kan bara säga att mitt enda bidrag här är att faktiskt gå in i och påpeka att det "spekulerande" som sen övergått till att andra personer tagit dessa spekulationer som givna sanningar är prekärt underlag. Det är sånt ditt och andras spekulerande leder till, har fått se minnesgruppen besvara frågor om Bo vart mobbare eller ej ist för att hantera sorg som sig bör. I mina ögon är det enbart tragiskt att använda ungdomar som slagträn i en politisk debatt oavsett med vilka dolda agendor man har, därav jag ej uttryckt något annat än att det är ett bestialiskt mord. Sen om du tycker det är rätt att använda samma underlag som du förkastar i ena stunden för att i andra "spekulera" som du så fint kallar det å utnämna BO till mobbare får det stå för dig. Tänker dock ej låta sånt förfarande gå obemärkt, de som pratar för det örat vart ju nära å få trollet som Sa sig "jobba som PA på Göinge" bli en dignitet å "sanningssägare". Enbart det skulle lugna ner mig(om ja va du)i min jakt för att förmildra det gm gjort på hittills ogrundad information..
__________________
Senast redigerad av malmi 2016-01-15 kl. 20:42.
Citera
2016-01-15, 20:31
  #2402
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
Funderar blir det en FUP? Eller blir den aldrig offentlig i o med åldern på GM?
Det skulle kunna bli som i det här fallet med en 14-åring som förövare:
http://www.expressen.se/kvallsposten...pa-michael-17/
(FB) 17-årig pojke knivskuren till döds i Limhamn, Malmö, 2014-08-06

"Bevistalan". Men det är ytterst ovanligt.
__________________
Senast redigerad av quark 2016-01-15 kl. 20:33.
Citera
2016-01-15, 20:33
  #2403
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Tror inte att det är så klart vem filmade.
Klippet som jag har sett på Youtube har vattenmärke i arabisk skrift.
Vad betyder det?
Det betyder att filmen finns och att den sannolikt har setts av många redan innan mordet. Någon har filmat. Tror du att det var GM:s kompisar som filmade hans förnedring utan att ens försöka försvara honom? Jag tror att det var BO:s kompisar som filmade och sedan skickade filmen till andra eleverna i skolan inklusive GM själv. Det var säkert skojigt, synd bara att skolpersonalen inte fick reda på vare sig om örfilen eller filmandet, på en gång. Då hade mordet kanske kunnat undvikas.
Citera
2016-01-15, 20:38
  #2404
Medlem
Angående pappans intervjuer, gjordes dom i Sverige eller Litauen?
Det finns nämligen ingen pappa skriven i Sverige ...
Citera
2016-01-15, 20:44
  #2405
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Men det var då självaste... Visst, det är en lång tråd nu men, ändå: måste vi älta om saker som varit uppe och redan fått obesvarat mothugg för inte så länge sedan??
B.O. medverkade i att lägga upp en film, som filmades av hans kompisar? Var får du det ifrån??
Och senast Linsanitys trovärdighet var på tal så sågades den rejält och ingen har sagt emot det sedan dess. Suck...

Linsanity är den enda som arbetat på skolan, ingen kråkorna har arbetat där inkl. du. I valet mellan kråkorna och Linsanitys trovärdighet väljer jag hen.

Misshandeln var kränkande nog, men att filma den också är att multiplicera kränkningen flera gånger om, det om något säger att något inte stod rätt till med Arminas, hur var hemförhålladena?
Citera
2016-01-15, 20:48
  #2406
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag tror att det var BO:s kompisar som filmade och sedan skickade filmen till andra eleverna i skolan inklusive GM själv. Det var säkert skojigt, synd bara att skolpersonalen inte fick reda på vare sig om örfilen eller filmandet, på en gång. Då hade mordet kanske kunnat undvikas.

Tycker du inte det känns pinsamt att först skriva att BO medverkade i att lägga upp en film som filmades av hans kompisar och sedan, när det ifrågasätts, så tar du inte till dig av kritiken utan återkommer istället med att tro att så var det. Ja, och skojigt var det säkert också...
Stor-suck!
Citera
2016-01-15, 20:53
  #2407
Medlem
Quwaesad177s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Linsanity är den enda som arbetat på skolan, ingen kråkorna har arbetat där inkl. du. I valet mellan kråkorna och Linsanitys trovärdighet väljer jag hen.

Misshandeln var kränkande nog, men att filma den också är att multiplicera kränkningen flera gånger om, det om något säger att något inte stod rätt till med Arminas, hur var hemförhålladena?
Sett jobbkontrakt lr nått?
Varför så säker?
Personen har knappast jobbat där och eller hatade Arminas.
__________________
Senast redigerad av Quwaesad177 2016-01-15 kl. 20:56.
Citera
2016-01-15, 20:55
  #2408
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Jag slänger in några citat från tidigare i tråden, från en person som arbetat på skolan:

Jag tycker att det låter som en "otäck" grabb, knappast en ursäkt att bli mördad, ändå en möjlig orsak till bråket.

peace

Intressant, men föga överraskande att du väljer att citera Linsanity...
Likaså intressant att du valde just de citaten...
Hon har tydligt visat att hon umgås slarvigt med sanningen och också
att hon är uppenbart tendensiös. Hennes egen agenda, lite men inte
tydligt dold, styr uppenbarligen hennes uttalanden, långt mer än
kännedom om vad som faktiskt hänt.
Från att ha läst hennes och dina inlägg skulle man kunna dra slutsatsen
att ni är själsfränder...

Du missar minst sex viktiga detaljer:
1. Hon gör en beskrivning som kan tolkas att hon kallar GMs sexuella trakasserier för "pojkstreck".
2. Hon skriver starkt nedvärderande om BOs far.
3. Hon skriver flera gånger starkt nedvärderande om den avlidne, BO.
4. Hon har beskrivit hur hon själv var i konflikt med BO.
5. Hon har i flera inlägg beskrivit hur illa hon tyckte om BO.
6. I flera inlägg har hon gjort uttalanden om mordet som tydligt speglar värderingar och inte fakta.

Antingen ljuger hon eller så begår hon tjänstefel genom att i egenskap av att vara
personal göra den här typen av uttalanden om en elev och en förälder. Möjligen båda.

Om hon nu har jobbat på skolan så kan man ju förstå att hon inte jobbar kvar...

Hur kommer sig att du väljer att inte kasta in några referenser till inlägg som be-
skriver de sexuella trakasserier som GM anklagas för? Läser du med skygglappar?

mvh/Bo
__________________
Senast redigerad av lasternassumma 2016-01-15 kl. 21:11. Anledning: korr.
Citera
2016-01-15, 20:56
  #2409
Medlem
TreatGirlsGentlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Linsanity är den enda som arbetat på skolan, ingen kråkorna har arbetat där inkl. du. I valet mellan kråkorna och Linsanitys trovärdighet väljer jag hen.

Misshandeln var kränkande nog, men att filma den också är att multiplicera kränkningen flera gånger om, det om något säger att något inte stod rätt till med Arminas, hur var hemförhålladena?

Ett tag tyckte jag dina inlägg här var rätt vettiga...

Igen: hur vet du att Linsanity arbetat på skolan? Det han skrivit på FB tidigare verkade ju till viss del motsäga det.
Hur vet du vem som filmade? Och nu börjar du spekulera i Arminas hemförhållanden istället för att fundera på det...
Jag försökte mig själv på en analys av filmsnutten i inlägg #2376, för bara några sidor sedan.
Citera
2016-01-15, 20:58
  #2410
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Linsanity är den enda som arbetat på skolan, ingen kråkorna har arbetat där inkl. du. I valet mellan kråkorna och Linsanitys trovärdighet väljer jag hen.

Misshandeln var kränkande nog, men att filma den också är att multiplicera kränkningen flera gånger om, det om något säger att något inte stod rätt till med Arminas, hur var hemförhålladena?
Linsanity e lika mycket troll som din argumentation är ihålig... Varför tror du han sluta skriva när han blivit called bluff? Men men du kommer aldrig ge dig å inte dina gelikar heller tydligen. Lite passande då att du uppfunnit det där uttrycket fb-kråkor. Tror dock det skulle klä såna som Dig bättre då du likt en asgam cirklar här i jakten på att hittills utan underlag smutskasta en död BO för att förmildra det gm gjort å genom det återupprätta????? Hans heder? E det målet? För vilket syfte kan man annars ha? Då passar ju du å gm som handen i handsken. För att förkasta underlag i ena given å sen använda den samma för att smutsa i andra ger Intet annat än avsmaken av ett riktigt as i mina ögon.

Skriver dock ej med väggar så so long och lycka t i sandlådan och försök ta till dig om det visar sig att du har fel i din övertygelse...
Citera
2016-01-15, 21:03
  #2411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TreatGirlsGently
Tycker du inte det känns pinsamt att först skriva att BO medverkade i att lägga upp en film som filmades av hans kompisar och sedan, när det ifrågasätts, så tar du inte till dig av kritiken utan återkommer istället med att tro att så var det. Ja, och skojigt var det säkert också...
Stor-suck!

Att det är BO:s kompisar som filmat är slutsats som var en som sett filmen kan dra. Att filmen sedan spridits i skolan är någonting som jag tror men inte kan veta med säkerhet. Dock måste åtminstone GM och hans kompisar fått filmen, eftersom vi nu har tillgång till den.
Citera
2016-01-15, 21:06
  #2412
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Jag tycker att det låter som en "otäck" grabb, knappast en ursäkt att bli mördad, ändå en möjlig orsak till bråket.

peace

Det här uttalandet om BO är IMO så anmärkningsvärt att jag måste kommentera det.

Mordet
GM har, bl.a. enligt uttalande från polisen, berättat att han under jullovet
med hjälp av internet lärt dig hur man tar livet av en människa genom
att med en lämplig kniv hugga på ett sådant sätt att man träffar hjärtat
och offret avlider. På dagen för brottet tar GM med sig en kniv till skolan.
När han ser ett bra tillfälle, strax före kl 13.00 på dagen så närmar han sig
BO bakifrån och hugger kniven, med en rörelse över BOs vänstra axel i
BOs bröst så att BO avlider.

Du skriver att du tycker att BO är en "otäck" grabb.

Hur skulle du uttrycka dig om GM?

mvh/Bo
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback