Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2016-01-15, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag frågar igen.En slår, en filmar, sen sprids filmen. Vad är det om inte en planerad aktion att ta heder och ära av en person. Alla som förnekar detta är patetiska mobbare. Jag gillar inte islam för 5 öre men jag ser ändå att denna situation är mobbing och inget annat. Det hjälper inte att skrika muslimjävel tills man blir hes. Det är mobbing, punkt slut.

Inte säkert att det var så egentligen. Dom kan ha hamnat i dispyt utan någon planering och en kompis (eller bekant) halar upp mobilen och börjar filma utan att veta om att det kommer sluta med just en örfil. Annars bör väl alla andra skolslagsmål på tuben vara mobbning och planerad aktion?

Om GM var en svensk och satte kniven i hjärtat på en arab, hade då Aftonbladet snyft-intervjuat GM's svenska pappa dagen efter och ignorerat arabens familj? Andra tongångar då kanske? I så fall, varför?! Förstår inte varför dom gör såhär och driver den här agendan varenda jävla gång dom har minsta möjlighet. Dom är sjuka.
Senast redigerad av KrautMarlo 2016-01-15 kl. 03:27.
Citera
2016-01-15, 06:51
Medlem
Om man ska påstå att BO var en mobbare så måste mer information komma fram. Vi ser ju tydligt att det tillfälle som man hänvisar till har ett tydligt händelseförlopp där det faktiskt är svårt att utse BO till en mobbare.

Ahmed fick en bitchslap av Arminas för att Ahmed trakasserat tjejer. Således det måste vara Ahmed som genom hela storyn är boven i dramat. Först den killen som trakasserar tjejer och sedan som den killen som mördar för att hämnas han blev tillrättavisad.

Men visst kan det hända att BO varit taskig utan anledning vid andra tillfällen och mobbat, men det är oavsett inget skäl för att få permission att mörda någon.

Om det framkommer att tjejerna blir sextrakasserade i skolan, att mobbing förekommer och att det är vad som döljer sig bakom "stökig miljö" så måste skolans ansvariga ta ansvar för det som inte skyddat eleverna från det. Ingen föräldrer vill släppa sina döttrar till skolan om de vet att de blir utsatta för sextrakasserier så antagligen mörkar skolorna väldigt mycket.
Citera
2016-01-15, 07:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Det är uppenbart att gänget här har svårt att erkänna att det är mobbing. Men så är Sverige också mobbingens förlvade land.

Jag frågar igen. En slår, en filmar, sen sprids filmen. Vad är det om inte en planerad aktion att ta heder och ära av en person. Alla som förnekar detta är patetiska mobbare. Jag gillar inte islam för 5 öre men jag ser ändå att denna situation är mobbing och inget annat. Det hjälper inte att skrika muslimjävel tills man blir hes. Det är mobbing, punkt slut.

Nej, det finns inget "punkt slut" i detta komplexa fall. Tjejerna var trakasserade av GM och GM's kompis, som tafsade på dem och skickade kuk-bilder i mobilen till tjejerna. Det hade också skett ett fall där GM hoppade på en tjej och brottade ner henne efter att ha fått en spottloska på sig som var riktad till GM's kompis efter en kuk-bild.

Tjejerna hade pratat med den passive rektorn om detta men inget hände.

Arminas, en känd god vän och glädjespridare tog tag i saken och konfronterade GM med vad han gjort. Visst man kan tycka att han inte borde ha gjort detta, och att skolan borde ha tagit tag i det hela istället. Men inget skedde, så Arminas tog saken i egna händer. En hetsig ordväxling uppstår som resulterar i att Arminas ger GM en örfil, sen blir det några sparkar fram och tillbaka och GM flyr.

Vad som sen sker, veckor senare, är att GM smyger upp bakom Arminas och hugger honom i hjärtat helt oprovocerat.
Citera
2016-01-15, 07:45
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nej, det finns inget "punkt slut" i detta komplexa fall. Tjejerna var trakasserade av GM och GM's kompis, som tafsade på dem och skickade kuk-bilder i mobilen till tjejerna. Det hade också skett ett fall där GM hoppade på en tjej och brottade ner henne efter att ha fått en spottloska på sig som var riktad till GM's kompis efter en kuk-bild.

Tjejerna hade pratat med den passive rektorn om detta men inget hände.

Arminas, en känd god vän och glädjespridare tog tag i saken och konfronterade GM med vad han gjort. Visst man kan tycka att han inte borde ha gjort detta, och att skolan borde ha tagit tag i det hela istället. Men inget skedde, så Arminas tog saken i egna händer. En hetsig ordväxling uppstår som resulterar i att Arminas ger GM en örfil, sen blir det några sparkar fram och tillbaka och GM flyr.

Vad som sen sker, veckor senare, är att GM smyger upp bakom Arminas och hugger honom i hjärtat helt oprovocerat.

Inget hände? Du har noll koll. En(1) tjej påstås ha gått till rektorn och hon blev avstängd från skolan.

Vet DU varför hon blev avstängd om hon nu var utsatt för trakasserier?

Om inte, skaffa eller invänta fakta om påståendena om trakasserierna.

Om du följt med I fallet mer noggrant istället för att haka upp dig på vad BOs opartiska kompisar säger och påstår, vilket är information som ingen hittills har kunnat belägga, så hade du kunna läsa att polisen uttalat sig I media att det varit fler incidenter.

Detta fall är inte speciellt komplext, bara att vi saknar fakta än så länge om detaljer. Detta är vardag för många elever varje dag, men det leder sällan till mord.

Helt klart är att det har skett händelser, som den vid lucia, vilket fått GM att vilja hämnas på BO, vilket han gjorde.
Citera
2016-01-15, 08:01
Medlem
Citat:
Nej det är ju inte han som filmar. En slår, en annan filmar. Dela upp mobbingen så ingen enskild har en tillräcklig andel för att kunna fällas. Det är mobbingens natur.
Annars så verkar du inte vilja besvara frågan utan i stället tolka det till något annat.
Jag frågar igen. Vad var avsikten med att slå,filma och sprida film? Var det att ta heder och ära av den utsatte?

Det är väl för det första en enskild person som redan fällts (om man nu ska använda det ordet istället för mord?)

Jag kommer inte stå bakom mobbing, har för lite fakta om detta fall handlar om mobbing eller om det är skyddande från att bli mobbad? filmen anser jag inte är mobbing, sen har det kanske skett värre saker innan vad vet jag?

För att bli mobbad anser jag att det ska pågå en längre tid, kanske kan det räcka med en dags trakasserier från en eller fler personer , om det sen slutar dagen därpå så kallar jag det att man har retat någon, Att två personer inte kommer överens, och att man har vänner från olika håll som man då och då hamnar i dispyter med kallar jag inte heller mobbing, det händer lite överallt att man inte kommer överens med personer!

Ingenting av ovanstående kan någonsin försvara en knivattack.

Jag kommer heller aldrig någonsin förstå/hitta på anledningar till att man tar en kniv hemifrån en månad efter oavsett händelse eller situation och dödar någon! fast det är endast mina värderingar som någon skrev tidigare så är det ett öppet forum där alla får skriva sin mening!

Du och jag har olika synsätt helt enkelt ganska simpelt eller hur?

Däremot ska en tidning eller media vara neutral och förklara för den grå massan (Du och jag mfl.) så ovinklat som möjligt med så mycket fakta som krävs för att det inte ska drabba oskyldiga, det tycker jag inte har gjorts här, eller på fler år, man vinklar historier för att gagna sin egen politik utan att ta hänsyn till den drabbade familjen och det är skamligt och oförlåtligt, fast förmodar att vi tycker olika där med?

Det jag kan hoppas på, Är väl att du inte är journalist och skriver din smörja i en tidning för att skydda den galenskap som media gör idag.
Citera
2016-01-15, 08:12
Medlem
palimaliss avatar
1. Blir det fritt fram i framtiden att sticka en kniv om någon ställer sig på en tjejs/kvinnans sida mot en muslim? Isf kommer ingen hjälpa flickorna pga rädsla. Det kommer att leda till att tjejerna ska lyda dessa män. Som vuxna bära burka för att inte provocera.
Har jag fel?

2. Vad hade det blivit för konsekvenser om GM hade varit en svensk?
Citera
2016-01-15, 08:14
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Inget hände? Du har noll koll. En(1) tjej påstås ha gått till rektorn och hon blev avstängd från skolan.

Om du följt med I fallet mer noggrant istället för att haka upp dig på vad BOs opartiska kompisar säger och påstår, vilket är information som ingen hittills har kunnat belägga, så hade du kunna läsa att polisen uttalat sig I media att det varit fler incidenter.

Detta fall är inte speciellt komplext, bara att vi saknar fakta än så länge om detaljer. Detta är vardag för många elever varje dag, men det leder sällan till mord.

Helt klart är att det har skett händelser, som den vid lucia, vilket fått GM att vilja hämnas på BO, vilket han gjorde.

Fast..

Det enda varenda människa som vill behålla livet på svenska skolor behöver veta är att det var en hel familj MUSLIMER som till slut reagerade på en kulturellt betingad form av kränkt HEDER. Ergo, acceptera tilltal som HORA och sexuella trakasserier i form av kukbilder för det är vad rektorer på svenska skolor tillåter som miljö för barn och ungdomar. Alla Achmeds och Mohammeds där ute ska få allt utrymme de behöver för sin kukheder enligt skolledningarna. Svensk skola är verkligen fantastisk. Så det är bara att acceptera den nya muslimska ordningen som är realitet. Mobbning är en efterhandskonstruktion som ljugmuslimen tillika dagliga plågan på skolan för mången människa kommit på som sitt försvarstal.
Senast redigerad av hashflash 2016-01-15 kl. 08:16.
Citera
2016-01-15, 08:14
Medlem
Citat:

Kan du inte quota dessa uttalanden och belägga det du säger isf? Finns minst lika mycket uttalanden i press som säger att den påstådda mobbningen var en reaktion på att gm betett sig illa mot andra (tex.
http://www.expressen.se/kvallsposten/arminas-15-skrev-sjalv-om-konflikten ). Eller e det den helt opartiske fadern till gm du tänker på och hans uppgifter i AB? Snacka om att kasta sten i glashus isf....

Det hela är i min synvinkel ganska enkelt, man har inte den minsta rätt att smyga sig på någon och köra kniven i hjärtat (på en person som ligger och lyssnar på musik i hörlurar, alltså så oförberedd någon kan va) oavsett om man blivit mobbad eller ej vilket jag ej tror gm blivit. I annat fall kan vi lägga ner svenska rättssamhället och återgå till medeltida blodsrätten igen. Så sluta själv försöka hitta förmildrande omständigheter för ett brott som är rent bestialiskt.
Citera
2016-01-15, 08:24
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Vafan? Du menar att du bara hade stått rakt upp och ner om någon örfilat dig? Vissa är instinktiva och ger igen direkt på sånt där. Finns lite olika faktorer till varför, beroende på hur man är som person. Kränkhet är en vanlig och rent instintivt ger man tillbaka. Det har ingenting med heder att göra.

Hurvida GM var mobbad eller inte har jag ingen aning om, men på den lilla filmsnutten ser han allt lite rädd ut iallafall. På samma sätt som jag sett folk som varit mobbade i liknande scenarion. Han springer på slutet, vilket också tyder på att det kan vara någon upprepad trakassering involverat i bakgrunden. Att han springer skulle även kunna bekräfta hans gensvar på örfilen tidigare - att han är rädd, dvs.

Har stått rakt upp och ner när jag fått en fulladdad knytnäve i magen så att luften gick ur helt oprovocerat av en invandrad plåga. Gick inte till skolledning eller hem och planerade ett knivmord för det. Inte heller var min heder kränkt. Jag tyckte synd om araben och det med rätta, för många år efter skolan träffade jag på sagda dåre igen på stadens torg. Denna gång gick han runt med en kniv som han hotade folk med. Skakade bara på huvudet när jag såg honom, skrattade åt han och hans kniväventyr och som han skämdes, så pass att han gick och kastade kniven i närmsta soptunna.

GM har varit en plåga på skolan, det kan du inte smyga undan med. Vi hade exakt samma typer när jag själv gick i skolan. Skolledningen var nästan lika slapp även på den tiden så klasskamrater fick tyvärr värja bort plågorna genom att just jaga och utdela lavetter när det passade. De värsta plågoandarna fick byta skola så det eskalerade aldrig till några knivmord.

Förklara gärna närmare om hur du menar att muslimsk heder inte kan bli kränkt. GM pappas heder blev kränkt när incidenterna eskalerade till det pinsamma faktum att GM polisanmält tillrättavisningen som skolledning varit oförmögen att utdela på egen hand. När en muslim tvingas ut i publiken så står hedern på spel. Det räcker att muslimen ifrågasätts för att kränktheten kring potentiellt skadad heder ska åka upp i halsen och utspelas i falsett ton. Då är alla ljugmedel tillåtna.
Senast redigerad av hashflash 2016-01-15 kl. 08:37.
Citera
2016-01-15, 08:34
Medlem
SlagenSvensks avatar
Citat:

Finns det info varför tjejen blev avstängd?

Det låter som att gm blivit mobbad kollektivt i mina öron.
Citera
2016-01-15, 08:35
Medlem
sonicguides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TetrisNinja
Ahmed 14 år var en av de killar som trakasserade och tafsade på tjejerna i skolan. Han konfronteras av Arminas 15. Det blir bråk och Arminas ger Ahmed en örfil.

Finns att se här.

Videon fick stor spridning och antagligen kände sig Ahmed förnedrad eller som att hans heder hade skadats, så han tar med sig en kniv till skolan och hugger Arminas i ryggen.

Avlägsna kebab.
Nu finns det väl minst en incident till från november som är polisanmäld, dock ej filmad, men eftersom du inte har läst tråden....
Citera
2016-01-15, 08:39
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Finns det info varför tjejen blev avstängd?

Det låter som att gm blivit mobbad kollektivt i mina öron.

Varför involverar Arminas berättelse fler plågoandar, dvs ett gäng (sammanlagt 5 personer) med GM i spetsen som härjar på skolan? Varför finns det bara stöd bland andra vittnen för Arminas berättelse?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in