Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-12, 09:39
  #1081
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Inte vidare snyggt av Aftonbladet att sabba utredningen redan första dygnet. Nog så viktigt med en objektiv utredning även om det "bara" handlar om barn...
Citera
2016-01-12, 09:40
  #1082
Medlem
sanchoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroticon6
Absolut. Han hade inte en tanke på att anmäla skolverket eller att kontakta lokal media. Istället väljer han att tala med media dagen efter sonen mördar där han skyller ifrån sig. Kan det bli mer babbigt än så

Han snackade med kommunen och polisen. Räcker inte det? Det är KOMMUNEN som har hand om skolan. Dessutom gick allt detta väldigt fort. Det var innan jullovet som allt detta hände.
Citera
2016-01-12, 09:40
  #1083
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag förstår att det är Aftonbladet som valt termen "heder" istället för "upprättelse".

Du förstod alltså inte vad jag sa. Det var det jag misstänkte. Ords olika innebörd skiljer mellan olika kulturer, förnekar du detta?
Citera
2016-01-12, 09:41
  #1084
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyHarry
Inte där jag gick heller. Pluggade vidare i början av 90-talet. Hörde inga "hora" då heller...
Gick i skolan på 60-70 talet, hörde aldrig ordet hora nämnas en enda gång.
Citera
2016-01-12, 09:41
  #1085
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nortonlight
Man kan ju läsa på Aftonbladet att både skolelever och flera har sett filmer på pojken där han misshandlad av "mobbaren", verkar som att BO var en mobbare. Sen har dom svenska som andra språk båda två så båda är väl importer. Men vilket fall som helst måste instämma om dom hade mobbat min grabb och ingen hade brytt sig om alla signaler tex video av misshandel, samtal, osv osv. Antingen slår jag in ansiktet på ungens farsa och örfilar ungen. Kanske döda är extremt, men sånt här eskalerar ju rätt ofta och rätt vad det är så har den mobbade tagit livet av sig eller blivit ihjälslagen alternativt växt upp till nått psykfall som dödar sin familj vid 40. Så om vi får väga in alternativen så hellre ser jag den mobbade med en kökskniv i halsen än en förstörd psykfall som mobbats genom livet. Nu blir självklart inte alla som mobbas psykfall som mördar sin familj. Men ser man till statistiken så blir det problem senare i livet för mobbade barn. Så hoppas en varning går ut till folk som mobbar sina medmänniskor.
Det är nog den känslan som de flesta föräldrar till mobbade barn har - även om långt ifrån alla agerar på den.
Citera
2016-01-12, 09:41
  #1086
Medlem
Det finns väl alltid flera olika synvinklar på ett händelseförlopp. Det som kom fram först var att det handlade om någon tjej som blev utsatt för uppmärksamhet från GM, att BO sa ifrån och slog till GM före jul.

Mobbingdelen kan då mer bestått av att visa film av händelsen?

Jag tror inte vi ska inbilla oss att det började där. Det är mycket troligt att det varit fler händelser med framförallt GM, som störande element i skolan. Jag kan tänka mig att flera var irriterade på GM för störande beteende. Det är fullt rimligt antagande eftersom det sen inte fanns några spärrar inför knivhugget och mordet av BO.

Det kommer nog fram många detaljer, men vi kan nog redan nu konstatera att det uppstår mycket friktion mellan invandrare och invandrare/svenskar även i skolan. Vi vet så väl att nyanlända inte är några små söta änglar även om feministerna försöker hålla den fasaden uppe även i dessa tider.

Tvärtom är de hela skalan från krigsskadade barnsoldater, våldtagna pojkar som flyr militärtjänst i terrororganisationer till lycksökare som flyr en kass arbetsmarknad och hört att Sverige vräker ut pengar över alla asylsökande, speciellt ensamkommande barn. Vi har säkert även många som dödat andra människor i sitt hemland och flytt för att inte bli dödade själva.

Sen finns ju allt det här med kulturer, våldsreligioner och attityder till kvinnor och man kan skriva många böcker om det.

Således, allt kokas ihop och resulterar i att det blir stökigt i våra skolor där oftast nyanlända kommer direkt in och ska samsas med alla andra. Äldre nyanlända är mer isolerade och kommer inte i direktkontakt med svenskar på samma sätt.

Därav att många otäcka händelser sker i skolor och i flyktinganläggningarna samt givetvis när gäng strövar runt på gator och torg.
__________________
Senast redigerad av endumbonde 2016-01-12 kl. 09:43.
Citera
2016-01-12, 09:42
  #1087
Medlem
lighten-ups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Är du helt jävla störd! Oavsett om någon mobbing förekommit är det verkligen inte ok att döda någon för nåt sånt!
Nu är det dessutom bara den ena parten som kommit till tals dessutom i Aftonbladet.
Vi ska nog vänta lite innan vi påstår att det var mobbing som ligger bakom....

Uppgifterna om mobbing kom upp tidigt i tråden. Att de dyker upp igen, fast nu i media, tyder på att det kanske kan finnas en viss relevans och sanning i uppgifterna. Får se vad FUP säger när den dyker upp.
Citera
2016-01-12, 09:42
  #1088
Medlem
Karembeus avatar
På Göingeskolans facebooksida har allt som har med gårdagens händelse raderats. Överst toppar nu ett inlägg som lyder:

Vilken rolig torsdag på skolan
En fantasifull maskerad, en vacker konsert samt spännande turneringar för alla elever i spökboll, innebandy och fotboll.


Citera
2016-01-12, 09:42
  #1089
Medlem
Ravnungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grävulen
Hur hade du hanterat en blatte som skickar kukbilder till din unga tjejkompis, kallar henne för hora och misshandlar henne i skolan? Själv hade jag dödat honom. Jag är vid det här laget integrerad i det nya Sverige. Har redan flippat ut totalt och skrikit ner några blattar på osvenskt vis. I ett normalt samhälle vore det aggressionsproblem men i det nya Sverige en nyväckt försvarsinstinkt.
Aaah, godt att se ni svenskar gjöra eran røda politiker alla tjänster dom behöver for att kalla sverige et multikulturellt samhälle

If you cant beat them, (and you cant), join them
Citera
2016-01-12, 09:43
  #1090
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joeykiller
Du förstod alltså inte vad jag sa. Det var det jag misstänkte. Ords olika innebörd skiljer mellan olika kulturer, förnekar du detta?
Nej, det är faktiskt ingen större skillnad i ordets betydelse - skillnaden ligger i vad som omfattas av ordet möjligen.
Personlig heder har vi i Sverige - precis som i andra länder - och den kan man kränka också i Sverige.
Citera
2016-01-12, 09:43
  #1091
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, vi har också uttryck som att "ta någons heder och ära ifrån ..", "ohederlig", osv ..

Som sagt var -- språkkännedomen på Flashback får vi hoppas INTE är talande för resten av landet.


Alla vet att dessa ord är svenska, vad försöker du bevisa? Vi använder inte heder som vi gjorde förr under medeltiden och fram till 1800 talet. Det är där babbar tänker och agerar anorlunda vilket är helt ok så länge ni hugger ihjäl vara dra ocj inte förstör svenskarnas land. Bortsett från det så skiter vi i vad ni gör. Bo verkar vara icke europe eller balkan skräp, e vilket låter ypperligt
Citera
2016-01-12, 09:43
  #1092
Medlem
Harry_s avatar
om det stämmer att 14åringen blev mobbad så tycker jag att det är helt RÄTT att han högg den andra
finns f*n inget värre en mobbing
stället för att må dåligt själv så är det helt rätt
så deras familj mår sämre

fler hjältar som går mot mobbarna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback