2016-01-08, 14:55
Medlem
Bbobis avatar
Det handlar inte strikt om lagen utan uppvispat av mognad för att framföra ett potentiellt mordvapen.

Du visade att du inte är redo för ett sådant ansvar.
Citera
2016-01-08, 14:57
Moderator
Arne.Ankas avatar
Bristande omdöme vid alkoholförtäring är tillräckligt för att körkortet ska dras in, behöver inte ens sätta dig i en bil.
Citera
2016-01-08, 15:05
Medlem
För rattfylleri enligt första stycket döms också den som för ett motordrivet fordon eller en spårvagn och då är så påverkad av alkoholhaltiga drycker att det kan antas att han eller hon inte kan framföra fordonet på ett betryggande sätt. Detsamma gäller om föraren är lika påverkad av något annat medel

Det är alltså inte så att du garanterat får köra för att du har under 0.2 promille.
Citera
2016-01-08, 15:08
Medlem
beardbraids avatar
Själv spenderade jag min och polarens 18-årsdag med att titta på när de andra söp. Jag hade uppkörning dagen efter.

TS gjorde en tabbe och hade världens möjlighet att lära sig nåt men whinear i stället om sina "rättigheter". Hoppas verkligen han aldrig får körkort då han verkar permanent omogen.
Citera
2016-01-08, 15:10
Medlem
svampdamps avatar
Varför inte dra till med att du gurglat munskölj eller pga tandinfektion gurglade lite whiskey innan du gick och la dig igår?
Citera
2016-01-08, 15:36
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Ja, jag drag redigt mycket igår, men jag kände mig nykter idag och skulle uppköra, jag blåste i alkoholmätaren innan uppkörningen för det gör man alltid, jag var godkänd där.

Jag klarade uppkörningen o allt dedär, när jag väl vände mig mot henne och skulle tacka så kände hon min andedräkt och sa att jag lukta sprit, jag sa att jag hade druckit igår, sen säger slynan att jag inte blir godkänd på grund av ratt fylla.. hur går det ihop? Jag klarade alkomätaren och jag körde bra..
Klant!
Varför köpte du inte med dig en påse fyllda likörpraliner som du kunde sitta och snaska på?
Hade du gjort ett väluppfostrat intryck och bjudit på en godbit efter uppkörningen, då hade saken varit biff.
Citera
2016-01-08, 16:09
Medlem
AlwaysAllIns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Att du ö h t väljer att dricka alkohol dagen innan din uppkörning säger väl tillräckligt om din totala avsaknad av personlig mognad. Att du måste whina i en tråd här om det är bevis nog på att du inte borde ha något körkort.

Utmärkt att du blev kuggad. Borde införas förhöjd lämplighetsålder om man blivit kuggad på dessa premisser, typ 25 år.

Jag tror mig nog få instämma i ditt inlägg till 100%.

Hörrududu TS, hur fan tänkte du här? Fylla dagen innan uppkörning?
Trollar du???
Citera
2016-01-08, 16:46
Medlem
Haha bara moralriddare i tråden. TS blåste fan rent och ska ha sitt körkort. Är man nykter så får man köra bil och ska inte heller kunna kuggas på uppkörningen.

Sen handlar allt från person till person också. Vissa kan köra bra med 1 promille i blodet medans vissa blir en trafikfara efter 1 öl. Synd att inte alla hade lite vanligt folkvett så hade vi sluppit lagar som säger att man inte får köra när man druckit. Man borde kunna ta ett personligt beslut om man är körduglig eller inte.
Citera
2016-01-08, 16:54
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Att du ö h t väljer att dricka alkohol dagen innan din uppkörning säger väl tillräckligt om din totala avsaknad av personlig mognad. Att du måste whina i en tråd här om det är bevis nog på att du inte borde ha något körkort.

Utmärkt att du blev kuggad. Borde införas förhöjd lämplighetsålder om man blivit kuggad på dessa premisser, typ 25 år.

Ta av dig din jävla Svenne-banan-mössa tack!
0,2 promille är regeln i Sverige. Frågor på det?
Har karln lägre nivå än så ska han inte underkännas av någon vänster-hagga.
0,2. 0,2. Vänligen repetera detta för dig själv.
Att "inte köra bil dagen efter" står det mycket riktigt i boken.
Där står det väl också "gilla negrer", "låt din syster bli våldtagen av Mustafa" och "Svenska vita män är elaka".
Håll käften och gå ut i manöver.
Klarade kareln 0,2 och i övrigt godkänd skall han godkännas.
Idiot!
Citera
2016-01-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Jag vet inte jag....
(FB) Jag ljuger hela tiden.. fan ska jag göra?

Bra grävt Calle, problem som kräver lösningar har vi hur många som helst. Hittepå, som TS' fantasi, kan vi ignorera.
Citera
2016-01-08, 17:23
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Varför dricka alkohol dagen innan uppkörning?

Står i boken att man inte ska köra bil dagen efter man druckit alkohol.

Vilken bok då?
Citera
2016-01-08, 17:38
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits77B
Ta av dig din jävla Svenne-banan-mössa tack!
0,2 promille är regeln i Sverige. Frågor på det?
Har karln lägre nivå än så ska han inte underkännas av någon vänster-hagga.
0,2. 0,2. Vänligen repetera detta för dig själv.
Att "inte köra bil dagen efter" står det mycket riktigt i boken.
Där står det väl också "gilla negrer", "låt din syster bli våldtagen av Mustafa" och "Svenska vita män är elaka".
Håll käften och gå ut i manöver.
Klarade kareln 0,2 och i övrigt godkänd skall han godkännas.
Idiot!

För dej som sällan verkar sett en asfalterad väg är det väl egalt men förutom nykter bör man vara utvilad vilket man inte är om man sover sig från dyngrak till snudd på nykter.

Varför försöker jag ens argumentera om avancerade saker med en skogsapa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in