2016-01-08, 00:47
Medlem
Tog körkortet på andra försöket idag! Höger från trafikverket, höger i korsningen, och sen mot centrum, sedan motorväg mot Helsingborg, Torekällberget (slingan med massa högerregel och stoppskylt i slutet, och med en otäck lutning som det är högerregel på längst upp så man måste vara bra på att få in dragläget i lutning) sen järnvägskorsning....

Hade en superbra inspektör, som till och med sade vad hastigheten var när man kom ut från trafikverket, för att det inte fanns någon skylt (fast än jag hade studerat det innan) Sen när en skylt var lite konstig så visade han vägen utan att ja ens hade kommit fram (han verkade vilja åka tillbaka direkt, som sagt de vet ju ganska snart om man är godkänd eller inte)

Sist kuggade jag på vändning, denna gång så sa han vänd, 5 meter innan en korsning, kollade snabbt bak och blinkade in, backade ut och hade vänt, vi garva lite på slutet då han sa att man märkte att du verkligen övat på den biten då det blev fel sist.

Sen gjorde jag småfel, men som han sa, jag kollar om du är trafiksäker och klandrar dig inte för små misstag, Till alla som snart ska köra upp, tänk att ni betalat 1200 till någon för att visa hur ni kör, visa hur ni kör, ni blir inte bättre på uppkörningen så kör som ni gör och försök inte på något nytt, för det blir oftast fel. Sen får ni veta om de tycker det är trafiksäkert eller ej, nervositeten går bort ganska snabbt! Lycka till!
Citera
2016-01-08, 14:30
Bannlyst
Kuggade uppkörningen för jag vart ''onykter''

Ja, jag drag redigt mycket igår, men jag kände mig nykter idag och skulle uppköra, jag blåste i alkoholmätaren innan uppkörningen för det gör man alltid, jag var godkänd där.

Jag klarade uppkörningen o allt dedär, när jag väl vände mig mot henne och skulle tacka så kände hon min andedräkt och sa att jag lukta sprit, jag sa att jag hade druckit igår, sen säger slynan att jag inte blir godkänd på grund av ratt fylla.. hur går det ihop? Jag klarade alkomätaren och jag körde bra..
Citera
2016-01-08, 14:33
Medlem
Albozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Ja, jag drag redigt mycket igår, men jag kände mig nykter idag och skulle uppköra, jag blåste i alkoholmätaren innan uppkörningen för det gör man alltid, jag var godkänd där.

Jag klarade uppkörningen o allt dedär, när jag väl vände mig mot henne och skulle tacka så kände hon min andedräkt och sa att jag lukta sprit, jag sa att jag hade druckit igår, sen säger slynan att jag inte blir godkänd på grund av ratt fylla.. hur går det ihop? Jag klarade alkomätaren och jag körde bra..

Hur ska hon veta att du klarade alkotestet om hon inte fick se det?
Citera
2016-01-08, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alboz
Hur ska hon veta att du klarade alkotestet om hon inte fick se det?

Men hon bad mig blåsa, resultatet syns ju direkt
Citera
2016-01-08, 14:36
Medlem
vanligvaniljs avatar
Varför dricka alkohol dagen innan uppkörning?

Står i boken att man inte ska köra bil dagen efter man druckit alkohol.
Citera
2016-01-08, 14:39
Medlem
Citat:
hur går det ihop?

Du är uppenbart puckad och har precis fått en underskriven bekräftelse på att du ska hålla dig i kollektivtrafiken ett tag till.
Vilket problem.
Citera
2016-01-08, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vanligvanilj
Varför dricka alkohol dagen innan uppkörning?

Står i boken att man inte ska köra bil dagen efter man druckit alkohol.

Hade en liten fest. Jag hade 0.030 nånting i promille i blodet, men fortfarande GODKÄND liksom
Citera
2016-01-08, 14:41
Medlem
Teleslingas avatar
Att du ö h t väljer att dricka alkohol dagen innan din uppkörning säger väl tillräckligt om din totala avsaknad av personlig mognad. Att du måste whina i en tråd här om det är bevis nog på att du inte borde ha något körkort.

Utmärkt att du blev kuggad. Borde införas förhöjd lämplighetsålder om man blivit kuggad på dessa premisser, typ 25 år.
Citera
2016-01-08, 14:43
Medlem
Citat:
Hade en liten fest. Jag hade 0.030 nånting i promille i blodet ...
Du hade en fest och drack alkohol dagen innan du skulle köra upp???
Citera
2016-01-08, 14:44
Medlem
core_s avatar
Det var Fan det dummaste jag har hört. Inte hennes beslut utan ditt.

De behöver inte fatta det beslutet baserat på alkomätare utan du gjorde generalfelet att köra för tidigt efter alkoholintag.
Ja, hon kan kugga dig för det och gjorde förmodligen också helt rätt.

Du får ursäkta, men jag vet mig nästan dubbel av skratt. Lite Darwin awards på detta!

För det första är deras instrument inte direkt superexakta då det knappast är en
evidenzer du blåser i.
För det andra behöver de inte göra ett sådant test för att kugga dig. Framförallt inte när du helt frivilligt erkände efter att kände alkohol på din andedräkt(vilket också antyder att du inte alls var nykter)
Citera
2016-01-08, 14:46
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:

Jag vet inte jag....
(FB) Jag ljuger hela tiden.. fan ska jag göra?
Citera
2016-01-08, 14:47
Medlem
core_s avatar
Citat:
Hade en liten fest. Jag hade 0.030 nånting i promille i blodet, men fortfarande GODKÄND liksom

Vaddå 0.030? Så exakta instrument har de knappast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in