2015-03-22, 20:10
Bannlyst
Jo.. jag ljuger hela tiden.. både väldigt små onödiga saker o ett par större saker. Vad fan ska jag göra? prata med en psykolog? jag mår inte bra av allt lögnande. Och jag kan ej låta bli att ljuga varje dag.. så vad ska jag göra?
Citera
2015-03-22, 20:16
Medlem
Wajis avatar
Dra en vit lögn vet ja
Citera
2015-03-22, 20:29
Bannlyst
Hur vet vi att du inte ljuger nu?

Börja med att tänka på hur du ska säga saker som stämmer innan du öppnar munnen.
Citera
2015-03-22, 20:36
Medlem
Cijoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337
Jo.. jag ljuger hela tiden.. både väldigt små onödiga saker o ett par större saker. Vad fan ska jag göra? prata med en psykolog? jag mår inte bra av allt lögnande. Och jag kan ej låta bli att ljuga varje dag.. så vad ska jag göra?

Ha ett gummiband runt ena armen och varje gång du ljuger så ger du sig en snärt. Hjärnan kommer på så sätt att tolka det som en negativ sak att ljuga och du kommer (utan att veta om det) börja sluta att ljuga.
Citera
2015-03-22, 20:42
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolexbro1337

Endel ljuger för att de har dåligt självförtroende och behov att hävda sig. Om det är du, försök jobba på din självkänsla, att du duger som den du är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in