Tog körkortet på andra försöket idag! Höger från trafikverket, höger i korsningen, och sen mot centrum, sedan motorväg mot Helsingborg, Torekällberget (slingan med massa högerregel och stoppskylt i slutet, och med en otäck lutning som det är högerregel på längst upp så man måste vara bra på att få in dragläget i lutning) sen järnvägskorsning....
Hade en superbra inspektör, som till och med sade vad hastigheten var när man kom ut från trafikverket, för att det inte fanns någon skylt (fast än jag hade studerat det innan) Sen när en skylt var lite konstig så visade han vägen utan att ja ens hade kommit fram (han verkade vilja åka tillbaka direkt, som sagt de vet ju ganska snart om man är godkänd eller inte)
Sist kuggade jag på vändning, denna gång så sa han vänd, 5 meter innan en korsning, kollade snabbt bak och blinkade in, backade ut och hade vänt, vi garva lite på slutet då han sa att man märkte att du verkligen övat på den biten då det blev fel sist.
Sen gjorde jag småfel, men som han sa, jag kollar om du är trafiksäker och klandrar dig inte för små misstag, Till alla som snart ska köra upp, tänk att ni betalat 1200 till någon för att visa hur ni kör, visa hur ni kör, ni blir inte bättre på uppkörningen så kör som ni gör och försök inte på något nytt, för det blir oftast fel. Sen får ni veta om de tycker det är trafiksäkert eller ej, nervositeten går bort ganska snabbt! Lycka till!