2015-12-27, 12:03
Medlem
Cybereye303s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drev
Tror ni man behöver ta några körlektioner om man är en väldigt van förare? Övningskört i två år, minst 10 mil i veckan, ofta 15-20. Alltså en körerfarenhet på över 1000 mil. Mina närstående rekommenderar att jag ska ta 10 lektionerspaketet, men jag tycker det känns otroligt onödigt..?

Mvh

Du kanske har rätt. Å andra sidan kan en lärare behöva justera små detaljer i din körning som vanliga handledare inte är så petiga med.
Det är väl bara att se efter och köpa en lektion eller två.
Citera
2015-12-27, 12:59
Medlem
Drevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cybereye303
Du kanske har rätt. Å andra sidan kan en lärare behöva justera små detaljer i din körning som vanliga handledare inte är så petiga med.
Det är väl bara att se efter och köpa en lektion eller två.

Kanske får beställa någon lektion och se vad dem säger.. Tack för svar!
Citera
2015-12-27, 14:05
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatConducter
Precis börjat med körkort då man börjar bli till ålder samt skaffat unge, dock har jag aldrig varit nån plugghäst och tycker det är jobbigaste. Att sitta och plugga vilket jag ogillar starkt, känns som att det är väldigt mycke att lägga på minne som ska minnas inför provet. Tips på hur jag ska kunna memorera allt samt plugg tips? körningen funkar kanon, 3 körningen tyckte min bror samt min körlärare att jag va duktig efter så lite tid bakom ratten så körningen är inge problem alls.

Använd Bonniers trafikskola. Det är ett utbildningsprogram till datorn men format som ett spel nästan. Väldigt lärorikt och pedagogiskt uppbyggt.
Citera
2015-12-27, 21:09
Medlem
Jag fick ett ryck en dag när jag var 19 och tänkte nej nu jävlar ska jag ta körkort. Hade ingen att köra med så bokade upp 10 körlektioner, en i veckan. Bokade även risk 1 & 2 samt uppkörningen och retorin 2 månader framåt. Nu kände jag en jävla press och gjorde inget annat än att just läsa och köra. Har fan för mig att jag tom drömde om vägskyltar.

Klarade både teorin och uppkörningen direkt. Hade säkert skit tur och var väl egentligen inte alls en färdig chaufför men de har gått bra!
Citera
2015-12-28, 11:04
Medlem
Är de någon skillnad på halkan genom trafikskolan eller om man bokar privat??

ska göra halkan 25 jan privat på bultoftabanan står att lärare ingår på pappret
Citera
2015-12-28, 11:41
Medlem
Ingen skillnad
Citera
2015-12-28, 12:41
Bannlyst
Ingen större skillnad skulle jag tänka. Dock får man oftast sitta i bilen med andra körskoleelever om man gör det via körskola, vilket kan göra en mer nervös måhända. Vet inte hur det är när man gör det privat.
Citera
2015-12-28, 12:57
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Ingen större skillnad skulle jag tänka. Dock får man oftast sitta i bilen med andra körskoleelever om man gör det via körskola, vilket kan göra en mer nervös måhända. Vet inte hur det är när man gör det privat.

Du får sitta med andra elever då också. Det är grupptillfällen, de fyller alltså varje grupp och lör
Citera
2015-12-28, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av core_
Du får sitta med andra elever då också. Det är grupptillfällen, de fyller alltså varje grupp och lör
Okej, då spelar det ingen roll hur man gör. Ta det som är billigast Ts!
Citera
2015-12-28, 14:31
Medlem
I malmö har man var sin bil o sitter själv i bilen så inte med andra
Citera
2015-12-31, 02:10
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viktorier
Som rubriken lyder.. (Har aldrig suttit bakom ratten eller läst teori)
Ge gärna råd för första steget, och hur man lyckas.

Alvik trafikskola körde jag på as bra skola, körde också privat.

Tog 12 lektioner skola sen kört privat ganska mycket. Man är skakig i början men när du väl kört mycket och det så är det lugnt. Jag var livrädd för att köra på motorväg förut men det är typ det lättaste man kan göra. Har uppkörning och teoriprov nästa vecka.
Citera
2016-01-02, 10:52
Medlem
core_s avatar
Jaså, du får komma dit trots kärringen i telefon?

Du får göra samma som alla andra. Momenten finns specificerade hos trafikverket samt körkortsportalen och nej, du kan inte misslyckas förutsatt att du inte börjar leka med bilen och blir avvisad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in