Citat:
Ursprungligen postat av
civilian
Mitt enda bidrag till tråden utöver detta är att jag verkar vara en av få som är helt säker på att jag aldrig någonsin hört detta sägas. Är född på andra halvan av 80-talet och haft ett brinnande fotbollsintresse sedan barnsben. Mina vänner är "säkra" på att de hört det, trots att de flesta är mindre fotbollsintresserade än jag och dessutom yngre.
Jag har heller inget som helst minne av det här citatet. Ej heller minns jag att det skulle ha snackats om det. Just det tycker jag är konstigt. Att jag som följde fotbollen, så stenhårt som en ungdom hade möjlighet till då, fullständigt missade det. Jag spelade ju fotboll så man umgicks ju i kretsar där det snackades just fotboll & VM. Ändå måste det varit först vid millenie-skiftet som jag hörde det.
Då var ändå just Kamerun riktigt i ropet hos mig & några kompisar. Vi låtsades vara Kamerun när vi spelade ibland. Jag kunde rabbla hela VM-truppen från både -90 & -94 samt visste vilka klubbar de tillhörde. Men något snack om någon avbytarbänk var inget jag kände till då. Läser man igenom tråden så är det ganska tydligt att det är många som inte ens verkar intresserade av fotboll som påstår sig vara säkra på att de hört det. Någonting är jävligt skumt där. Hur fan kan man minnas en enskild kort kommentar tydligt men missa att placera in om det var gruppmatch i dagsljus mot Sverige 1994 med Bo Hansson, eller kvartsfinal i kvällsmörker mot England 1990 med Arne Hegerfors?
Nigeria-Argentina 1994 var för mig fullkomligt otänkbar redan från början. Det var en oerhört uppmärksammad match mellan riktigt starka lag där Bo Karlsson klantade sig som domare & Maradona fastnade i dopingkontroll. Det vore helt omöjligt att alla skulle ha blandat ihop den matchen med någon annan match med Kamerun 1990.