2015-12-06, 15:41
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
på vilket sätt hjälpte nässpray i ögonen?. Låter bara som jävligt korkat knarkarbeteende, ingen logik där.

Ganska vanligt bland stoners som inte har Clear Eyes. Det är något ämne i vissa nässprayer som tydligen ska hjälpa bra mot röda ögon.
Citera
2015-12-06, 22:55
Medlem
ShogunAssassin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiozeta
på vilket sätt hjälpte nässpray i ögonen?. Låter bara som jävligt korkat knarkarbeteende, ingen logik där.

Jag va också skeptisk men jag kan intyga 100% att det funkar. Jag blir en aning röd i ögonen av loperamid speciellt dagen efter så då funkar det ungefär som clear eyes.
Senast redigerad av ShogunAssassin87 2015-12-06 kl. 23:00.
Citera
2015-12-07, 02:12
Medlem
Det fungerar på samma sätt som cleareyes, dvs att blodkärlen i slemhinnorna i näsan (eller ögonen) drar ihop sig. I näsan får det som effekt att man blir mindre täppt. För ögonen blir effekten att man blir icke-rödögd.
Citera
2015-12-07, 08:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssassin87
Haha när jag va på behandlingshem förra året åkte jag in till stan ett par gånger i veckan, slängde i mig mellan 5-7 askar varje gång. Det var ett antal klienter som åt dimor regelbundet personalen fick nyss om det och kallade alla klienter till möte för att prata om "Dimorhärvan" det va t.o.m 2 personer som blev hemskickade. Jag va mest nojig dagen efter så då fick man spruta näs sprej i ögonen för att annars såg personalen att ögonen var knall röda

Nojig på vad? Du knarka ju så du ville ju ej vara där.

Lopen är riktigt fin men m9nga verkar bli beroende. Är det lättare att vara beroende av lopen än tex tramadol?
Citera
2015-12-07, 10:13
Medlem
ShogunAssassin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Nojig på vad? Du knarka ju så du ville ju ej vara där.

Lopen är riktigt fin men m9nga verkar bli beroende. Är det lättare att vara beroende av lopen än tex tramadol?

Klart jag var nojig ville juh inte bli påkommen. Jo jag ville vara där men ibland så pallade jag inte att va helt utan, inte för jag gillar loperamid men jag tog det jag kunde. Jag har aldrig blivit beroende av loperamid tog ungefär 3 gånger i veckan.
Citera
2015-12-07, 11:50
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joponen
Det fungerar på samma sätt som cleareyes, dvs att blodkärlen i slemhinnorna i näsan (eller ögonen) drar ihop sig. I näsan får det som effekt att man blir mindre täppt. För ögonen blir effekten att man blir icke-rödögd.

Ah vanlig nässpray funkar kanon, speciellt Nasin.
Citera
2015-12-07, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssassin87
Klart jag var nojig ville juh inte bli påkommen. Jo jag ville vara där men ibland så pallade jag inte att va helt utan, inte för jag gillar loperamid men jag tog det jag kunde. Jag har aldrig blivit beroende av loperamid tog ungefär 3 gånger i veckan.

Loppen är en räddare i nöden måste jag säga. Tagit 5 askar med lyrica en gång "av misstag". Vågade ej somna kan jag säga. Man ska ha respekt för denna.
Citera
2015-12-07, 22:33
Medlem
ShogunAssassin87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Loppen är en räddare i nöden måste jag säga. Tagit 5 askar med lyrica en gång "av misstag". Vågade ej somna kan jag säga. Man ska ha respekt för denna.

haha vilken mg va det på dom? Kan tänkta mig att du hade problem att gå rakt
Citera
2015-12-09, 09:49
Medlem
Malrs avatar
Efter tre pack, 16x2mg, börjar jag bli skön och trevlig mot skenheliga värdelösa individer som egentligen bör snömulas tills de ser ut som Ötzi. Tror man ska vänta lite mer än 30 min efter omeprazolen och svartpepparn. Eller så var det bara märket dimor, som ej är kapslar, som tar lite längre tid på sig. Var säkert 8h sen jag tog första två paketen och jag blir skönare och skönare. Inge ont i magen än. Tog svagt laxerande i samband förra gången så jag slapp gräva ur tighta stockorna med kniv och gaffel. God morgon.
Citera
2015-12-09, 14:34
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uschiamig
Den är kanske inte snabb men den ökar hårt som fan. Dessutom kan du äta nästan hur mycket som helst av dem och då ökar toleransen hårt. Jag har slösat så extremt mycket pengar på extra mycket normalt knark för att jag äter jävla loperamid mellan vanliga knarket.

Jag har ätit alldeles för mycket av den här skiten för att veta att toleransen blir totalt förstörd. Ät aldrig loperamid om du inte måste få bort avtändningen.

Jag tror att åtta stycket hjälper dig att få bort dina avtändningssymtom. Det är fett nice men akta dig för att göra det till en vana.

Citerar ett gammalt inlägg men vänder mig inte till någon specifik egentligen. Citaten tagna härifrån: https://madmargaret.wordpress.com/20...-announcement/

Loperamiden verkar effektiv mot AT men att gå väldigt hårt fram med den kan enligt somliga bli riktigt farligt. Den här personen har visserligen ätit det väldigt länge och jag är inte säker på exakt varför hon fastnade där på det här sättet men om någon eventuellt tänker hålla på med detta ett tag av den ena eller andra anledningen så kanske det kan vara värt att tänka om:

Citat:
Loperamide, when taken in the recommended doses (2-4mg at the start of diarrhea symptoms, maximum 16mg per day), is considered safe and approved by the FDA; odds are are you won’t experience any problems if you are taking it as directed.

BUT…. for loperamide in higher “mega” doses, there is little-to-no actual scientific data available.

Citat:
Recently, a white paper has been written about my experience (presented at a 2013 Toxicology conference) describing SEVERE cardiac effects from high doses of loperamide.

Citat:
All things considered, it has been suggested based on three known incidents in this one hospital, that those who abuse loperamide can develop deadly cardiac arrhythmias (in these specific cases, typically patient presents with syncope [fainting] and cardiac arrest due to ventricular tachycardia degenerating into polymorphic ventricular tachycardia, aka, Torsade de Pointes).

Citat:
Getting shocked back to life with defibrillators dozens of times while wide awake and lucid for the experience is FAR worse than going through withdrawal, I assure you.

Citat:
Like others, I’ve read the websites, online boards, and seen the Youtube videos where it is has become a popular recommendation — not only suggested but presented as fact that addicts could simply consume anywhere from a few dozen or a couple hundred loperamide tablets to help them through withdrawals. THIS IS A LIE. Well, sort of. It does work from the perspective that high dose loperamide does alleviate the physical symptoms of withdrawal. But at what price?

Citat:
Opioid withdrawal won’t kill you, but that high-dose loperamide will.
Senast redigerad av esant 2015-12-09 kl. 14:39.
Citera
2015-12-27, 19:38
Medlem
Amarantis avatar
Någon som kan svara på om Dimor Comp är lika effektivt som vanliga Dimor?
Innehåller ju samma mängd loperamid men kan det verkligen vara bra att proppa i sig all dimetikon som medföljer i dessa comp tabletter?
Senast redigerad av Amaranti 2015-12-27 kl. 19:55.
Citera
2016-01-02, 14:03
Bannlyst
Blockerar Loperamid andra opioider? Eller ger det en hög toleransutveckling? Jag tog ett par paket under fyra dagar och behövde ta minst dubbelt så mycket Oxikodon för samma effekt som annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in