2016-08-10, 10:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
Nfan..
Tror fan inte dom kommer gra den receptbelagd,det r helt jvla sjukt isfall..

Indo

Nja det knns vl lite verdrivet. Men dom kanske begrnsar mngden man fr kpa. Ingen har vl tid att vnta p en lkartid nr man har diarr.
Citera
2016-08-10, 12:05
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula
Nja det knns vl lite verdrivet. Men dom kanske begrnsar mngden man fr kpa. Ingen har vl tid att vnta p en lkartid nr man har diarr.
Nej exakt d e s jag tnker, vad ska dom annars slja mot diarr? Sn dr vtska mot IBS som kostar 180 kr?
N vi kan nog fortstta kpa lope ett tag till
Citera
2016-08-12, 13:03
Medlem
newmills avatar
Nu vill jag veta efter att ha skt som en dre, den dr extra tillsatsen i Dimor Comp, r det ngot man br oroa sig fr vid lite hgre doser?
Jag menar, det har funkat fint att ta en viss mngd Dimor men idag fick jag bara tag p Dimor Comp och jag r lite orolig att den extra tillsatsen ska stlla till med ngon slags OD eller s.
Ngon som sitter p mer info? Fass ger inte mycket till svar.
Citera
2016-08-12, 19:11
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av newmill
Nu vill jag veta efter att ha skt som en dre, den dr extra tillsatsen i Dimor Comp, r det ngot man br oroa sig fr vid lite hgre doser?
Jag menar, det har funkat fint att ta en viss mngd Dimor men idag fick jag bara tag p Dimor Comp och jag r lite orolig att den extra tillsatsen ska stlla till med ngon slags OD eller s.
Ngon som sitter p mer info? Fass ger inte mycket till svar.

Det mnet finns som ett eget lkemedel och dr r rekommenderad dos 800mg/dygn(125mg per tabbe i dimor comp)
Finns ingen maxdos vad jag kan se. Det tas inte upp av kroppen utan verkar bara i tarmarna.
S 8-10st dimor comp borde vara riskfritt ur det anseendet.
Skulle inte oroa mig fr att "verdosera" den substansen.
Citera
2016-08-12, 21:10
Medlem
SwanSongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Formula

Jamen precis.
Dessutom r nd spass vanligt att drogfria mnniskor med magproblem kper och anvnder dom enligt ordination att det finns ju andra (och relativt stora) behov och anvndning av det..

Lite rkt just nu, s if it doesn't make sense....
Citera
2016-08-14, 13:21
Medlem
Findmucks avatar
Kan man ta Loperamid vart 3e dag (max 1 tablett/2 mg) utan att bli beroende eller f nn AT nr man slutar?
Citera
2016-08-14, 13:48
Medlem
moffekoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findmuck
Kan man ta Loperamid vart 3e dag (max 1 tablett/2 mg) utan att bli beroende eller f nn AT nr man slutar?
Ja.
Citera
2016-08-16, 07:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cr313
Fr att den sljs restriktivt. 16st 2mg tabbar fr man receptfritt. Jag har dock bestllt frn Amazon utan ngra problem.

Restriktioner p mngd lkemedel r vl upp till varje apotek? Kper fyra paket utan problem p mitt favoritapotek. Men de sljer inte mer n tv paket alvedon eftersom en del fjortisar stter i sig fr mycket.

I perioder har de haft liten mngd i lager p mitt apotek och de har haft begrnsad tillgng pga av restnotering. Tycker mig minnas att de de haft restriktioner p tv paket d.
Citera
2016-08-19, 23:45
Medlem
Audacias avatar
Det gr ju ocks att vldigt enkelt be sin huslkare skriva ut ett hundrapack Dimor p recept, om man nu befinner sig i en situation dr man ofta behver Dimor fr att motverka en AT eller dylikt"
Citera
2016-08-20, 16:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Det gr ju ocks att vldigt enkelt be sin huslkare skriva ut ett hundrapack Dimor p recept, om man nu befinner sig i en situation dr man ofta behver Dimor fr att motverka en AT eller dylikt"

Testade det med min gamla lkare efter att jag hade rnnskita i drygt 2 veckor. Hon drygade om varfr jag ej kpte p apoteket. Jag sade att jag ej hade rd (vilket var sant) men hade hgkostnadsskydd. D frgade hon hur jag hade rd med besket p vrdcentralen och jag svarade att jag hade frikort. Slutade med att hon rekommenderar att dricka mycket vatten och lta bli lk och baljvxter. Fick ven lmna ett avfringsprov. Tv veckor senare fick jag svaret att rret med avfring "frsvunnit".
Citera
2016-09-04, 16:16
Medlem
KringExs avatar
Om man blir frisk p 1-2 mg Sub, hur mnga mg Loperamid behvs d fr att ta bort dom fysiska besvren vid AT?
Citera
2016-09-04, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Om man blir frisk p 1-2 mg Sub, hur mnga mg Loperamid behvs d fr att ta bort dom fysiska besvren vid AT?

En ask.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in