Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-21, 13:21
Moderator
kvm3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sativamannen
Okay. Jag har ett inbokat arbetspass på lördagen kl 12.00. Men det körs ett rave på fredagen som jag för allt på jorden inte tänker missa och därmed ingår ett intag av ett gäng knappar. Nu är ju tyvärr en bieffekt att man får demonpupiller ett tag därefter och om jag känner mig rätt så brukar mina hänga kvar ett bra tag. Jag såg någon som rekommenderade att käka tramadol för att få ner pupillerna till en acceptabel nivå. Jag vet att det i grunden inte är en bra idé i och med risken för serotonergt syndrom m.m. Men om jag sprider ut tiderna för intagen så tror jag risken är betydligt liten att något sådant hemskt skulle hända.

Om jag äter mina knappar vid 23-snåret, då vet ja själv att ögonen kommer vara absurt stora när det är dags för jobbet om jag inte gör något. Men om jag slänger i mig 200 mg tramadol och kanske någon benzo runt 10.30-snåret dvs ~12h senare då borde väl jag gå från skräckinjagande pundar-askkoppar till bara lite överstora?

Jag jobbar i en livsmedelsaffär därav dilemmat. Om inget annat får ni gärna tipsa om andra lösningar eller förklaringar som man kan dra ifall ögonen kommer upp på tal. Dock har jag svårt att se att de skulle finnas en bra förklaring till de pupillerna jag får. Jag menar, de täcker ju hela ögat till skillnad från andra centralstimulanter där pupillerna ändå håller sig någorlunda lugna.
I ditt läge hade jag skippat knapparna på ravefesten. Om detta av någon anledning inte vore ett alternativ så hade jag skippat att arbeta dagen därpå.

Kanske kan du byta arbetspass med någon annan?
Citera
2015-12-22, 01:49
Medlem
Hur lång tid måste jag vänta efter 5-HTP innan jag kan ta MDMA? Jag antar att effekten av 5-HTP förvinner ganska snabbt?
Citera
2015-12-23, 00:26
Medlem
Tänkte låna denna tråd lite.

Min plan för nyår var egentligen.
Dricka lite lagom, ladda lite grann sen utan att bli upptäckt när alla andra är redigt fulla knappra i mig en halv Eva vid 1-2 tiden inte vill bli påkommen och vill bli mysig och på bra mode utan att det märks.
Lite senare beroende på hur fulla dom andra är ta andra halvan så det inte märks speciellt mycket.

Men min vanliga langare hade tydligen bara inne MDMA kristaller köpte 1 g av han.
Läst runt lite här på fb dom flesta verkar tycka det är bättre än E.

Eftersom jag aldrig testat MDMA kristaller är jag orolig för ruset kommer jag fucka ur så det märks även om folk är fulla?
Hur länge räcker 1 g? räcker det till en test kväll innan samt på själva nyår?

Frågorna jag är tacksam om jag får svar på är följande:

1.Hur är ruset? Blir du lugn/mysig bara? Kanske inte är super bra fest drog om resten bara krökar/laddar? Kommer det att märkas att jag tagit något annat än alkohol eller kan jag skylla på en snefylla? (Alla kommer vara rätt fulla)
2.Blanda rent MDMA med ladd och krök hur dålig ide är det?
3.Läst att bomba verkar vara enklast, hur mäter ni upp doserna? bara höfta lite ungefär eller?
4. Bör jag fixa E istället som även innehåller lite tjack för att kunna "nyårsfesta" bra?

Många frågor och ett rörigt inlägg men hoppas några frågor kan besvaras iaf.

Tack på förhand // Rallarkalle
Citera
2015-12-23, 10:39
Medlem
Hej.. tog 2cb och concerta i helgen, fick ett rus som var väääääldigt likt mdma. kan jag ändå ta mdma en vecka senare?
Citera
2015-12-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellows
Hur lång tid måste jag vänta efter 5-HTP innan jag kan ta MDMA? Jag antar att effekten av 5-HTP förvinner ganska snabbt?
Vänta en vecka iallafall
Citera
2015-12-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spikez1998
Hej.. tog 2cb och concerta i helgen, fick ett rus som var väääääldigt likt mdma. kan jag ändå ta mdma en vecka senare?
Vad är du rädd för, skadlighet, tolerans, överbelastning?
Citat:
Vänta en vecka iallafall
5-HTP har ju jättekort halveringstid? Man rekommenderas ju t.o.m. att sprida ut det dagliga intaget på 3 gånger.
Citera
2015-12-23, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellows
Vad är du rädd för, skadlighet, tolerans, överbelastning?

5-HTP har ju jättekort halveringstid? Man rekommenderas ju t.o.m. att sprida ut det dagliga intaget på 3 gånger.
Tänkte att mdma ska du ju inte ta ofta, så att seratoninet hinner återbildas, undrar bara om seratonin släppts ut under 2cb och concerta?
Citera
2015-12-23, 13:41
Medlem
Citat:
Tänkte att mdma ska du ju inte ta ofta, så att seratoninet hinner återbildas, undrar bara om seratonin släppts ut under 2cb och concerta?
Okej. Hallucinogener tömmer inga lager och Concerta påverkar mest dopamin och noradrenalin. Men eftersom MDMA även påverkar nivårna av dopamin och flera andra signalsubstanser/hormoner så kan man ändå få sämre effekt av MDMA om man nyligen har använt droger som Concerta. Det kan också slita på hjärnan och om man hade en tung upplevelse (som man kan ha på 2CB) så borde man kanske vila lite.

Jag ser inget större problem med att ta MDMA en vecka efter om du känner dig klar i huvudet och om det inte blir till en vana. Men jag hade väntat.
Citera
2015-12-23, 19:24
Medlem
Tjena. Har tagit 400 tramadol ikväll.
Hur funkar de att ta mdma om 2 dygn. Safe eller skit?
Tacksam för svar
Citera
2015-12-23, 19:31
Medlem
123psyks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Eftersom jag aldrig testat MDMA kristaller är jag orolig för ruset kommer jag fucka ur så det märks även om folk är fulla?
Hur länge räcker 1 g? räcker det till en test kväll innan samt på själva nyår?

Frågorna jag är tacksam om jag får svar på är följande:

1.Hur är ruset? Blir du lugn/mysig bara? Kanske inte är super bra fest drog om resten bara krökar/laddar? Kommer det att märkas att jag tagit något annat än alkohol eller kan jag skylla på en snefylla? (Alla kommer vara rätt fulla)
3.Läst att bomba verkar vara enklast, hur mäter ni upp doserna? bara höfta lite ungefär eller?
4. Bör jag fixa E istället som även innehåller lite tjack för att kunna "nyårsfesta" bra?

Många frågor och ett rörigt inlägg men hoppas några frågor kan besvaras iaf.

Tack på förhand // Rallarkalle

Om jag hade varit du hade jag skippat det helt om jag inte får bli påkommen. Varför får du dra ladd men inte MDMA? Känns jobbigt att inte få leva ut sitt rus utan att behöva smyga med något, men du kanske tycker sånt är kul vad vet jag.

Att blanda både koks och alkohol i stora mängder med MDMA är generellt sett ingen bra idé. Exakt hur dumt det är men en mindre mängd låter jag vara osagt.

100mg låter som en bra dos om du inte vill bli överrumplad. Att testköra en vecka innan är dumt om du ändå vill ligga lågt på nyår - det minskar effekten. Strunta i att fixa E, rent MD är fett. Du borde dock verkligen inte bara höfta, speciellt om du nu inte vill råka få i dig för mycket. Skaffa dig en våg. Det är en bra investering.
Citera
2015-12-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RallarKalle1
Att ta MDMA i smyg bland fyllon är värre än att vara nykter Spara på det och sup o ladda med dunderhonung istället.
Citera
2015-12-24, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forumkontot
Att ta MDMA i smyg bland fyllon är värre än att vara nykter Spara på det och sup o ladda med dunderhonung istället.

+1. värdelöst att ta om ingen annan tar om det är den första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in